از باگ جدید iOS 11.2.5 بیشتر بدانید

از باگ جدید  iOS 11.2.5 بیشتر بدانید
  • 1396/11/30
  • زهرا معبودی
  • 0

در باگ جدید iOS 11.2.5 یک کاراکتر از زبان هندی باعث کرش کردن آیفون و قفل شدن اپلیکیشن Messages می‌شود. باگ جدیدی که گریبان‌گیر کاربران iOS 11.2.5 شده از آن باگ‌های بدقلق و عجیب است.

گویا آی تی: شواهد حاکی از آن است که یک کاراکتر خاص هندی که متعلق به زبان تلوگو (Telugu) می‌باشد با ارسال شدن از طریق iMessage یا درج شدن در فیلدهای متنی عملاً آیفون شما را بلااستفاده می‌سازد. اگر پیغامی دریافت کنید که حاوی این کاراکتر عجیب باشد، به محض این که بر روی آیکن اپلیکیشن Messages کلیک کنید سیستم بارها و بارها سعی می‌کند این کاراکتر را بارگذاری نماید و در نتیجه آیفون شما ریبوت می‌شود.

در حال حاضر هیچ راه ساده‌ای برای حل این مشکل وجود ندارد. ولی می‌توانید از یک نفر دیگر بخواهید که برای شما یک پیامک معمولی بفرستد تا با باز کردن آن پیام بتوانید وارد اپلیکیشن شوید و در نهایت پیام آلوده را پاک کنید تا شاید مشکل حل شود.

باگ جدید  iOS 11.2.5

در حال حاضر ظاهراً این باگ فقط بر روی کاربران iOS 11.2.5 اثر می‌گذارد، و اگر در خانه هوم‌پاد داشته باشید صددرصد در معرض خطر قرار دارید، چون برای راه‌اندازی هوم‌پاد پیش از هر چیز به iOS 11.2.5 نیاز است.

این مورد تنها باگی نیست که در چند وقت اخیر دستگاه‌های مجهز به iOS را تحت تاثیر قرار داده است. چون چند وقت پیش در صورتی که در بعضی آیفون‌ها تاریخ را به ۲ دسامبر تغییر می‌دادید دستگاه کرش می‌کرد، یا قبل‌تر که قابلیت autocorrect با تایپ کردن It و Is از کار می‌افتاد، یا مشکلی که باعث می‌شد کاربران نتوانند حرف I را تایپ کنند.

البته این ایرادات اکثراً جزئی بود، ولی نباید باگ‌های جدی‌تر را فراموش کنیم. مثلاً باگی که با تغییر تاریخ به ۱ ژانویه‌ی ۱۹۷۰ به دستگاه آسیب دائمی وارد می‌کرد؛ یا باگ کم‌خطر ولی غیرقابل قبولی که در سال ۲۰۱۵ کشف شد و با ارسال یک رشته از کاراکترهای زبان عربی، ماراتی یا چینی از طریق اپلیکیشن Messages یا هر اپلیکیشن شخص ثالث دیگری باعث می‌شد دستگاه به طور مداوم کرش کند. در کنار همه‌ی این‌ها آن لینک ویدیویی عجیبی را که بعد از چند ثانیه تلاش ناموفق برای پخش شدن به کرش کردن آیفون منتهی می‌شد را هم نباید از یاد برد.

امیدواریم اپل این نوع مشکلات تکرارشونده را به سرعت در به‌روز رسانی‌های بعدی از بین ببرد تا اپلیکیشن‌های مخرب شخص ثالث نتوانند از آن‌ها برای مقاصد شوم خود سوء استفاده کنند. حال باید دید چه زبان‌های دیگری قادرند تا به این شکل در یکی از پرطرفدارترین محصولات نرم‌افزاری جهان مشکل ایجاد کنند.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *