طرح‌های مفهومی زیبا برای عینک واقعیت افزوده‌ی اپل

طرح‌های مفهومی زیبا برای عینک واقعیت افزوده‌ی اپل
  • 1396/11/30
  • زهرا معبودی
  • 0

اگرچه بلندگوی هوشمند اپل که هوم‌پاد نام دارد، به عنوان محصول بزرگ بعدی این شرکتِ مستقر در کوپرتینو به حساب می‌آید، ولی در گوشه‌ی صحنه زمزمه‌هایی از یک محصول دیگر هم شنیده می‌شود که می‌تواند جایگزین آیفونی شود که پردرآمدترین محصول اپل است. گویا آی تی: در ماه ژوئن سال گذشته، جین مانستر (Gene Munster) که حالا به استخدام شرکت Loup Ventures درآمده، گفته بود که عینک‌های واقعیت افزوده‌ی اپل از تلفن‌های هوشمند این غول دنیای فناوری هم پیشی خواهد گرفت.

عینک واقعیت افزوده اپل

بر اساس آنچه که تیم کوک، مدیرعامل اپل درباره‌ی وضعیت فعلی فناوری‌های واقعیت افزوده در این شرکت گفته، حداقل تا سال ۲۰۲۰ شاهد عرضه‌ی این محصول نخواهیم بود. طبق گزارشات، این شرکت می‌خواهد با همکاری Quanta به تولید قطعات سخت‌افزاری بپردازد، و سیستم عامل جدیدی موسوم به rOS را منتشر کند.

عینک واقعیت افزوده اپل

خود شما هم حتماً تا به حال تصوراتی از عینک‌های ساخت اپل داشته‌اید، و احتمالاً خیلی از این‌ها شبیه عینک شرکت گوگل است که اولین بار به صورت یک تبلیغ ویدیویی در آوریل سال ۲۰۱۲ معرفی شد. اما بعضی‌ها معتقدند که عینک اپل مشابه عینک‌های عادی امروزی خواهد بود.

عینک واقعیت افزوده اپل

مارتین هاجک (Martin Hajek) طراح که قبلاً هم از محصولات شرکت اپل تصاویر مفهومی زیادی ساخته بود، برای عینک‌های احتمالی این شرکت چندین طرح مفهومی جدید ارائه کرده است.

صحبت‌ها حاکی از آن است که اپل از مدتی قبل گفتگو با تامین‌کننده‌ی بدنه‌ی محصولات خود یعنی کچر (Catcher) را آغاز کرده تا فرآیند تولید قطعات لازم برای دستگاه‌های پوشیدنی AR خود را شروع کند.

عینک واقعیت افزوده اپل

به نظر هاجک در عینک اپل از فریم باکیفیت فلزی استفاده خواهد شد، و داخل فریم هم برخی از آنتن‌ها و مداربندی‌هایی که برای عملکرد صحیح دستگاه لازم است قرار می‌گیرد. اگر به قسمت جلویی تصاویر مفهومی زیر طراح نگاه کنید، یک برش اضافه می‌بینید که می‌تواند محل قرارگیری سنسورهای مختلف باشد. همچنین برای شارژ کردن دستگاه کافی است آن را روی پد شارژر بیسیم مربوطه قرار دهید.

 

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *