۵ ترفند ساده برای افزایش نرخ بازشدن و تبدیل ایمیل

۵ ترفند ساده برای افزایش نرخ بازشدن و تبدیل ایمیل
  • 1396/12/2
  • مهدی پیوندی
  • 0

به کمک ترفندهای ساده ای که در این مطلب از مجموعه مقالات آموزش ایمیل مارکتینگ گویا آی تی به آنها اشاره می کنیم می توانید تاثیر ایمیل های خود را دوچندان کنید

 

ایمیل مارکتینگ این پتانسیل را دارد که یکی از موثرترین و در عین حال کم هزینه ترین انواع بازاریابی دیجیتال باشد، با این وجود، این پتانسیل تنها در صورتی به حالت بالفعل در می آید که بتوانید به درستی از آن بهره برداری کنید.

هنگامی که نوبت به بازاریابی از طریق ایمیل می رسد، چیزی که اهمیت به سزایی دارد این است که دقت و تیزبینی را سرلوحه کار خودتان قرار بدهید. البته این به آن معنی نیست که ایمیل مارکتینگ کار بسیار دشواری است. بلکه برعکس، اگر درک درستی از آنچه که تاثیرگذار است و چیزهایی که مشکل آفرین هستند به دست بیاورید، ایمیل مارکتینگ به یکی از ساده ترین انواع بازاریابی تبدیل خواهد شد.

ما در این مطلب آموزشی از مبحث ایمیل مارکتینگ به چهار ترفند ساده و در عین حال بسیار موثر اشاره می کنیم که سبب ساز افزایش اثربخشی کمپین های ایمیل مارکتینگ شما خواهند شد.

 

  1. فشرده سازی تصاویر

یکی از بزرگترین عوامل پایین آمدن نرخ تبدیل در ایمیل مارکتینگ که معمولاً از نظر به دور می ماند، استفاده از تصاویری است که حجم بالایی دارند. طبیعتاً هر چه از تعداد بیشتری از تصاویر یا از تصاویر حجیم تری استفاده کنید، حجم ایمیل شما بیشتر خواهد شد. این به نوبه خود باعث افزایش زمان لازم برای بارگذاری و نمایش کامل محتوای ایمیل می شود. نکته اینجاست که اگر ایمیل شما در عرض دو ثانیه تماماً بارگذاری و نمایش داده نشود، می توانید روی تصمیم مخاطب برای مطالعه ایمیل بعدی اینباکس خود حساب کنید.

اما چطور می توانید زمان بارگذاری ایمیل های خود را به حداقل کاهش بدهید؟ به این نکات توجه کنید:

  • در استفاده از تصاویر زیاده روی نکنید. تعادل مناسبی را بین متن و آیتم های گرافیکی برقرار کنید.
  • برای زیباسازی ایمیل های خود به جای تصویر از HTML و CSS استفاده کنید.
  • اگر می خواهید از تصاویر استفاده کنید، تا جایی که امکان دارد آنها را فشرده و کم حجم کنید. بهترین راهکار استفاده از فتوشاپ است، اما اگر به فتوشاپ دسترسی ندارید می توانید از راهکارهای آنلاین، مثل TinyPNG و compressor.io استفاده کنید.

فارغ از اینکه در ایمیل های خود از عکس و تصویر استفاده می کنید یا خیر، سعی کنید که حجم کلی ایمیل از ۱۵۰ کیلوبایت تجاوز نکند.

 

  1. قراردادن فراخوان به عمل در نیمه بالایی ایمیل

به عنوان کسی که فعالیت بازاریابی انجام می دهد، باید ایمیل های خود را به عنوان صفحات فرود کوچکی از وبسایت تان در نظر بگیرید. هدف شما این است که منظور خود را با قدرت و وضوح هر چه تمام تر انتقال بدهید و دریافت کننده را به قسمت های پایین تری از قیف فروش هدایت کنید. در همین راستا باید یک فراخوان به عمل کاملاً واضح و دقیق را در نیمه بالایی ایمیل خود قرار بدهید. مسأله این است که بسیاری از مردم به سراغ ادامه ایمیل شما نمی روند و همه آن را نمی خوانند. در واقع، در اغلب موارد حتی اگر ایمیل تان را باز کنند شانس آورده اید. به همین دلیل، باید اطمینان پیدا کنید که فراخوان به عمل شما به آسانی در دستگاه های مختلف قابل دسترسی است. به خاطر داشته باشید که این نیمه بالایی می تواند در دستگاه های موبایل نسبت به رایانه های دسکتاپ متفاوت باشد. بنابراین، تست کنید تا مطمئن شوید که همه کاربران دستگاه های مختلف بدون نیاز به اسکرول کردن صفحه می توانند آن را مشاهده کنند.

 

  1. کوتاهی و اندازه مناسب متن

همانطور که در بالا اشاره شد، شما برای جلب توجه مخاطب خود زمان زیادی را در اختیار ندارید. اگر برای درک منظور و هدف ایمیل شما به بیش از پنج ثانیه زمان نیاز باشد، به احتمال قریب به یقین توجه و علاقه مخاطب هدف را از دست خواهید داد. بنابراین، ایمیل خود را به یک طومار تبدیل نکنید و در عوض، مختصر و مفید بنویسید.

سری به اینباکس خودتان بزنید و اسم برندهای بزرگی که از آنها ایمیل دریافت کرده اید را جستجو کنید. اگر توجه کنید خواهید دید که همه آنها ساختار مشابهی دارند: یک متن بزرگ که انگیزه و هدف اصلی ایمیل را نشان می دهد، معمولاً یک توضیح مختصر به علاوه یک فراخوان به عمل قوی و تاثیرگذار که شما را به سمت وبسایت آنها هدایت می کند. معمولاً همه اینها (یا بیشترشان) را به محض بازکردن ایمیل و بدون نیاز به بالا و پایین کردن صفحه مشاهده می کنید. درسی که می توان گرفت این است که اگر منظور و هدف خود را ساده تر و سریع تر انتقال بدهید تاثیر ایمیل های خود را به میزان قابل توجهی افزایش خواهید داد.

 

  1. استفاده از ایموجی در عنوان ایمیل

بر طبق یک گزارش، ۵۶ درصد از برندهایی که در عناوین ایمیل های خود از ایموجی استفاده می کردند نرخ بازشدن بیشتری را برای آن ایمیل ها تجربه کردند. معمولاً تست های دوبخشی هم حداقل یک افزایش ۱۰ درصدی را برای این دست ایمیل ها نشان می دهند.

چرا چنین اتفاقی می افتد؟ همه چیز به نیاز ما به تنوع مربوط می شود. ما هر روز با حجم انبوهی از ایمیل های مختلف بمباران می شویم. برای اینکه وقت ارزشمند خودمان را تلف نکنیم، یاد گرفته ایم که عناوین ایمیل ها را مرور کنیم و فقط به آنهایی توجه کنیم که اهمیت دارند. وقتی که در اینباکس مان یک ایموجی می بینیم، آن را به چیزی که معمولاً از دوستان مان دریافت می کنیم (از طریق پیام کوتاه یا سیستم های مشابه) ربط می دهیم. این به ایجاد یک حس مثبت منجر می شود و در نتیجه، نرخ بازشدن ایمیل را افزایش خواهد داد.

 

با توجه به نکات بالا و سایر مطالب بخش آموزش ایمیل مارکتینگ گویا آی تی می توانید ایمیل مارکتینگ تاثیرگذارتری را تجربه کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *