افزایش دوبرابری سرعت اینترنت LTE با تراشه جدید کوالکام

افزایش دوبرابری سرعت اینترنت LTE با تراشه جدید کوالکام
  • 1396/12/5
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

شرکت کوالکام اعلام کرد که با استفاده از تراشه مودم جدید خود با نام X24، می‌تواند سرعت اینترنت LTE را بر روی دستگاه‌های میزبان به دو برابر افزایش بدهد.

گویا آی تی – کوالکام یکی از برترین شرکت‌های جهان در زمینه تولید تراشه‌های پردازشی است و در این میان مودم‌های موجود بر روی تراشه‌های این شرکت نقش بزرگی در ارتباط سیار ما با شبکه اینترنت دارند. این شرکت نخستین مدل میزبان اینترنت ۵G را طراحی کرده است ولی بااین‌وجود از نسل فعلی بازنمانده و همچنان در حال بهبود اینترنت همراه بر روی نسل فعلی نیز هست.

حال این شرکت اقدام به طراحی تراشه‌ای جدید کرده است که می‌تواند اینترنت همراه نسل فعلی را به‌شدت بهبود ببخشد. این تراشه جدید که تراشه اسنپ دراگون X24 نام دارد، سریع‌ترین و پیشرفته‌ترین تراشه ۴G تاریخ است. این محصول بر اساس معماری ۷ نانومتری طراحی‌شده است و می‌تواند سرعت اینترنت LTE را به میزان دو برابر افزایش دهد.

تراشه X24 به‌عنوان نخستین تراشه ساخته‌شده در رده ۲۰LTE محسوب می‌شود و از سرعت اینترنت ۲ گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. این حجم از سرعت که در اینترنت امروزی همراه بسیار عالی و بی سابقه به‌حساب می‌آید، به‌زودی بر روی دستگاه‌های همراه به بازار عرضه خواهد شد.

البته یک نکته بسیار مهم این است که زیرساخت‌های شبکه ۴G در جهان به نحوی نیست که بتوان به کمک آن‌ها سرعت یادشده را در جهان واقعی تجربه کرد ولی تراشه کوالکام این قابلیت را دارد که در صورت تحقق چنین امری، از این سرعت پشتیبانی کند. سرعت دانلود بالاتر به معنای مصرف کمتر انرژی است و به همین دلیل نیز شرکت کوالکام می‌داند که با کمتر فعال نگاه‌داشتن دستگاه‌ها می‌تواند به این دستاورد برسد.

این مودم بر روی دستگاه‌های مجهز به اسنپ دراگون ۸۴۵ عرضه نخواهد شد و به‌احتمال فراوان آن را در سال جاری در بازار مصرف نخواهیم دید. پیش‌بینی می‌شود که این تراشه ارتباطی بر روی تراشه اسنپ دراگون ۸۵۰ تعبیه‌شده و برای نخستین بار در ابتدای سال ۲۰۱۹ وارد بازار مصرف گردد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *