استفاده از ایمیل برای پخش محتوا

استفاده از ایمیل برای پخش محتوا
  • 1396/12/7
  • مهدی پیوندی
  • 0

ایمیل مارکتینگ بسیار موثر و کارآمد است. در واقع، نرخ تبدیل ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی سه برابر رسانه های اجتماعی است. به همین دلیل، نمی توانید فقط به اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی بسنده کنید.

 

بازاریاب ها به منظور توزیع و به اشتراک گذاری محتوا به طور متوسط از ۶ کانال مختلف استفاده می کنند که با بررسی آنها متوجه می شویم که اکثر آنها با رسانه های اجتماعی در ارتباط هستند. بدون شک، توزیع محتوا از طریق رسانه های اجتماعی مقرون به صرفه است و منافع ارزشمندی را در بردارد، و با توجه به ابزارها و امکانات رایگانی که در این پلتفرم ها وجود دارد، اگر تمام فعالیت های خود در راستای توزیع محتوا را روی این بخش متمرکز کنید تعجب آور نخواهد بود.

اما پیش از آنکه به خاطر فعالیت هایی که در رسانه های اجتماعی دارید به خودتان تبریک بگویید، باید بدانید که روش دیگری نیز برای نیل به این هدف وجود دارد که احتمالاً آن را از قلم انداخته اید؛ روشی که شما و تیم کاری تان هر روز از آن استفاده می کنید. بله، از ایمیل صحبت می کنیم.

شاید بارها برای دریافت واکنش از سوی افرادی که به ایمیل های شما بی توجهی کرده اند مجبور شده باشید که به ترفندها و روش های نه چندان ساده ای متوسل شده باشید، اما ایمیل مارکتینگ در مجموع بسیار موثر است. در واقع، نرخ تبدیل ایمیل مارکتینگ سه برابر از رسانه های اجتماعی بیشتر است. به همین دلیل است که هنگامی که می بینیم و می شنویم که عده ای تمام فعالیت های خود در زمینه توزیع محتوا را روی به اشتراک گذاری از طریق رسانه های اجتماعی متمرکز کرده اید یا کرده اند، باید تعجب کنیم.

آیا ایمیل به عنوان روشی برای ارسال انبوه پیام های کلی یا اسپم شناخته می شود و مدیران کسب و کارها و بازاریاب ها به عنوان یک کانال توزیع محتوا برای آن ارزشی قائل نیستند؟ شاید این سوء تفاهم ایجاد شده که ایمیل عمر خود را کرده و وقت آن رسیده که برای دسترسی به مخاطبان و ارائه محتوا به آنها از روش های جدیدتر و بهتری استفاده کنیم؟

چه این بهانه ها برای فرار از ایمیل را باور دارید، یا اینکه تیم شما راه دیگری برای نادیده گرفتن ایمیل مارکتینگ پیدا کرده است، در هر صورت برای شما خبری داریم: ایمیل زنده است و اوضاع و احوال بسیار خوبی هم دارد. ضمناً اگر ایمیل مارکتینگ ستون استراتژی توزیع محتوای شما نیست، باید باشد! چرا؟ به دلایلی که در ادامه این مطلب از مجموعه مقالات آموزش ایمیل مارکتینگ به شرح آنها خواهیم پرداخت:

 

  1. ایمیل، شخصی سازی را تسهیل می کند

در کدام یک از این دو موقعیت راحت تر هستید: موقعیتی که همه شما را می شناسند، شما را به اسم تان صدا می کنند و نیازهای شما مطابق با خواسته ها و سلایق خودتان برآورده می شود، یا موقعیتی که هیچ کس با شما آشنایی ندارد، به نیازهای فردی شما توجهی نمی شود و امکانات یکسانی در اختیار همه قرار می گیرد؟

شما باید موقعیت اول را برای مخاطبان خود به وجود بیاورید؛ چنانکه انگار هر چیزی که برای آنها ارسال می کنید مخصوصاً برای شخص مورد نظر و مطابق با نیازهای شخصی وی طراحی شده است. ایمیل یکی از ساده ترین روش ها برای ارسال مستقیم آن محتوای سفارشی به مخاطب هدف شما است.

ایمیل به عنوان یک پلتفرم توزیع، پتانسیل بالایی برای شخصی سازی دارد. شاید برای کانالی که به هر حال ارتباط آن هنوز هم از طریق صفحه رایانه یا گوشی است عجیب به نظر برسد، اما ایمیل می تواند برای مخاطب واقعاً گرم و خوشایند باشد.

هنگامی که جامعه مخاطبان خود را بخش بندی می کنید، برای آنها کمپین های ایمیلی به راه می اندازید و محتوای تعامل برانگیزی را برای هر گروه از مخاطبان خود ارسال می کنید، در واقع به آنها نشان می دهید که مخاطب را درک می کنید و به دنبال بهبود زندگی آنها به کمک محتوای مناسب هستید. این باعث می شود که احساس خاص بودن به مخاطب شما دست بدهد. به علاوه، روش جامع و کاملی برای توزیع محتوا است: نرخ بازشدن و نرخ کلیک ایمیل های بخش بندی شده نسبت به ایمیل های عمومی به ترتیب ۱۴ و ۶۰ درصد بیشتر است.

ارسال مستقیم محتوای شخصی سازی شده برای مخاطب به این روش از طریق پلتفرم های دیگر به راحتی امکانپذیر نیست. حتی اگر بتوانید این کار را انجام بدهید، مقیاس پذیر نیست؛ به این معنی که با افزایش تعداد مخاطبان کار شما دشوارتر و دشوارتر و حتی غیرممکن می شود.

 

  1. میزان شخصی سازی ایمیل، مقیاس پذیر است

چه در آغاز راه باشید و مخاطبان زیادی نداشته باشید یا اینکه هزاران هزار نفر را در فهرست خود گرد آورده باشید و فارغ از اینکه جامعه مخاطبان شما تا چه حد رشد کرده و می کند، می توانید از ایمیل برای ارسال مستقیم محتوای سفارشی به آنها استفاده کنید. هیچ محدودیتی برای تعداد گروه های مختلفی که می توانید هدف قرار بدهید یا تعداد اعضای آن گروه ها وجود ندارد؛ ایمیل این امکان را برای شما فراهم می کند تا برای هر یک از گروه های فهرست خود محتوای شخصی سازی شده ارسال کنید، اسم و رسم برند خود را در ذهن آنها حفظ کنید و همه اینها را در حداقل زمان انجام بدهید.

 

  1. می توانید تلاش های خود را به طور مستمر زیر نظر بگیرید، ارزیابی کنید و در صدد تقویت و بهبود آنها برآیید

اگر نتوانید متوجه بشوید که تاکتیک توزیع محتوای شما چقدر تاثیرگذار بوده، اساساً کار شما می تواند چه فایده ای داشته باشد؟ تقریباً همه چیز در مورد ایمیل قابل سنجش و اندازه گیری است: میزان تحویل، بازشدن، کلیک، اشتراک و لغو اشتراک و غیره. این قابلیت تقریباً در همه پلتفرم های ایمیل مارکتینگ وجود دارد؛ در همه پلتفرم های بازاریابی ایمیلی یک داشبورد در اختیار شما قرار می گیرد که گزارش تحلیلی عملکرد کمپین های ایمیلی شما به طور کامل در آن قرار دارد. حتی اگر بخواهید یک ایمیل را فقط یک بار به منظور خاصی در خارج از قالب کمپین های خود ارسال کنید باز هم امکان نظارت و پیگیری نتایج آن را خواهید داشت.

 

همینطور که برندهای بیشتری به تولید محتوا می پردازند و رقابت بر سر جلب توجه مخاطب بیشتر می شود، موفقیت شما بیشتر و بیشتر به کیفیت توزیع و به اشتراک گذاری محتوا بستگی پیدا می کند. ایمیل یک ابزار قدرتمند و موثر است که در دسترس شما قرار دارد؛ اشتباه نکنید و از آن غافل نشوید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *