جزییات هک وب سایتهای خبر مشهور کشور

جزییات هک وب سایتهای خبر مشهور کشور
  • 1396/12/10
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

ساعاتی پس از حمله اینترنتی به تعدادی از سایتهای خبری مرکز ماهر وزارت ارتباطات گزارشی را درباره این حمله منتشر کرد که جزییات فنی بیشتری را از این موضوع ارایه می‌دهد.

گویا آی تی – به گفته این مرکز وب سایتهای روزنامه قانون، روزنامه آرمان، روزنامه ستاره صبح که توسط مرکز داده تبیان و مرکز داده شرکت پیشتاز پشتیبانی می‌شدند مورد حمله قرار گرفته‌اند. همچنین نقاط اشتراک سیستم‌های مورد هدف استفاده همه آن‌ها از بستر ویندوز با سرویس‌دهنده وب IIS و زبان برنامه نویسی ASP.Net است.

 

بر اساس این گزارش شرکت تولید کننه نرم‌افزار این سامانه‌ها مجری بیش از ۳۰ وب سایت خبری هستند که نفوذگران از این حیث به مجموعه اهداف مناسبی دست پیدا کرده‌اند و تهدید اخیر کماکان برای این وب سایتهاوجود دارد.

مرکز ماهر همچنین در جهت تحلیل حمله فوق تاکید کرده که مرکز داده تبیان هیچ گونه همکاری برای شناسایی دارایی‌های مبتنی با سامانه‌ها جهت تحلیل دقیق این حمله نکرده است. مرکز ماهر در نهایت با تحلیل داده‌های موجود و اقدامات دیگر پنج آی پی از کشورهای انگلستان و آمریکا را منتشر کرده است.

 

به گفته مرکز ماهر تمام سایتهای خبری مورد حمله دارای نام کاربری وکلمه عبور پیش فرض یکسان بوده‌اند همچننین آدرس پست الکترونیکی راهبر ارشد سامانه با سطح دسترسی بالا روی جیمیل تعریف شده است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *