Profile Picture Guard چیست و چگونه آن را در فیس بوک فعال کنیم؟

Profile Picture Guard چیست و چگونه آن را در فیس بوک فعال کنیم؟
  • 1396/12/13
  • زهرا معبودی
  • 6

گفته می شود که فیس بوک این روزها دارای ۲ میلیارد اکانت است و این یعنی از هر چهار نفر در دنیا باید یک اکانت در این شبکه داشته باشند اما حقیقت امر این است که تمای این افراد هویت واقعی ندارند و برخی از اکانت ها جعلی یا فیک هستند. معمولا این گونه اکانت ها به منظور کلاهبرداری و یا سو استفاده و یا فعالیت های مرموزانه و حتی برای ترساندن کاربران مورد استفاده قرار می گیرند. 

گویا آی تی: بسیاری از این اکانت ها به منظور ذخیره تصاویر از پروفایل های واقعی مورد استفاده قرار می گیرند. معمولا اولین چیزی که مورد سو استفاده توسط اکانت های فیک قرار می گیرد تصویر پروفایل هاست.

فیس بوک برای مبارزه با این گونه سو استفاده ها توسط اکانت های فیک، امکان شطرنجی کردن عکس پروفایل را ایجاد کرده که به Profile Guard مشهور شده است.

Profile Picture Guard به امنیت بیشتر کاربران کمک می کند بدین صورت که اجازه نمی دهد که کسی عکس پروفایل شما را برای دیگران به اشتراک بگذارد و یا حتی آن را ذخیره کند.

از طرفی با کمک این قابلیت دیگران نمی توانند پروفایل شما را تگ کنند. چیزی که ما در این آزمایش انجام دادیم و به آن دست یافتیم این بود که عکس پروفایل فیس بوک زمانی با کمک Profile Picture Guard  شطرنجی می شود و از دسترس دیگران خارج می شود که این عکس عکسی واقعی از خودتان باشد. برای مثال اگر در پروفایل شما عکس بچه گربه باشد، Profile Picture Guard  روی ان عمل نمی کند و کماکان نمایش داده می شود.

فعال کردن Profile Picture Guard  چگونه است؟

برای فعال کردن Profile Picture Guard  لازم است که وارد اکانت فیس بوک خود در حالت وب شوید. بدین صورت از طریق دسکتاپ و مرورگرتان فیس بوک را باز کنید و به پروفایل تان بروید.

در این موقعیت باید روی عکس تان کلیک کنید تا مطابق آن چه در زیر مشاهده می کنید، عکس کاملا باز شود:

Profile Picture Guard

همان طور که در این تصویر مشاهده می کنید در گوشه سمت است عبارت option را می بینید. روی این گزینه کلیک کنید و آپشن ها را مشاهده کنید و در آن ها به دنبال عبارت Turn On Profile Picture Guard باشید. روی این گزینه کلیک کنید. با این کار فیس بوک از شما می خواهد که یک تصویر جدید آپلود کنید. البته شما می توانید همین عکس را دوباره آپلود کنید و نیازی نیست حتما عکسی جدید از خودتان بگذارید. در حقیقت فیس بوک می خواهد عملیات را روی عکس انجام دهد.

زمانی که فیس بوک تصویر را دریافت کرد، تغییرات را ایجاد می کند و شما در نهایت باید آن را تایید کنید. در انتهای تصویر یک نشانه وجود دارد که به کمک آن می توانید تایید کنید که همه چیز عالی است.

 پنهان کردن عکس پروفایل فیس بوک

زمانی که این کار را انجام دادید کسی نمی تواند با کمک راست کلیک عکس را بزرگ کند و آن را ذخیره کند.

این قابلیت برای کاربران آمریکایی فعال نشده است. کاربران آسیای جنوبی و کشورهایی که در این حاشیه قرار دارند به راحتی می توانند از این فرصت استفاده کنند و اولین کسانی باشند که از این ویژگی بهره مند هستند.

پیش بینی می شود که به زودی این قابلیت برای سایر کشور ها نیز پیاده سازی شود.

آیا این آموزش برایتان مفید بود؟ آن را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید و در این باره سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 6 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *