آموزش حذف و اضافه کردن Bookmark برای توئیت های توییتر

آموزش حذف و اضافه کردن Bookmark برای توئیت های توییتر
  • 1396/12/15
  • زهرا معبودی
  • 1

در سال های اولیه ی پیدایش توییتر، این شبکه به صورت یک ابزار پیگیری خبر به شمار می امد اما با بازنشسته شدن گوگل ریدر، اهالی این سرویس گوگل، از توییتر به عنوان یک جایگزین عالی برای ریدر گوگل یاد می کردند. البته این پیشنهاد واقعا ارزشمند بود اما توییتر هدفش چیزی بیش از یک خبرخوان است. 

گویا آی تی: توییتر با ویژگی هایی که دارد، با صرفه جویی در وقت و با خلاصه سازی ( به دلیل محدودیت کاراکتر ها ) فرصتی فراهم کرده که بتوان در زمان مشخص اطلاعات زیاد تری نسبت به سایر شبکه های اجتماعی کسب کرد.

البته این روزها توییتر حاوی منابع زیادی است که آن را ارزشمند تر از یک خبرخوان کرده است. به همین دلیل شاید شما نتوانید وقت کنید در یک زمان مشخص همه علاقمندی های خود را در ان بخوانید و چه چیزی بهتر از این که بتوانید موارد مورد علاقه خود را در جایی ذخیره کنید و در وقت مشخص بعدی ان را بخوانید؟

توییتر به این موضوع توجه کرده و ابزاری ارائه داده که تقریبا چیزی شبیه save در فیس بوک است. بدین صورت که با کمک این ابزار می توانید علاقمندی های خود را بوک مارک کنید و آن ها را بخوانید و در صورت عدم نیاز به مراجعه بعدی آن ها را حذف کنید.

امکان فعال سازی بوک مارک و استفاده از آن در حال حاضر برای دیوایس های اندرویدی و ios وجود دارد. بنابراین اگر از طریق موبایل توییتر را دنبال می کنید لازم است که توییتر خود را ابتدا بروز رسانی کنید.

کاربرانی که از طریق وب این شبکه را دنبال می کنند باید منتظر باشند تا این سرویس برای نسخه تحت وب نیز فعال شود.

روش بوک مارک کردن توییت ها در توییتر

برای انجام این کار بعد از اینکه اپلیکیشن توییتر خود را بروز رسانی کردید، آن را باز کنید و وارد اکانت خود شوید و یک کارت توییت را باز کنید. در انتهای آن در سمت راست، یک آیکون جدید مشاهده می کنید که نشانه علامت شر کردن است. روی این گزینه کلیک کنید تا یک سری آپشن ها نمایش داده شود. از میان این اپشن ها گزینه Add tweet to Bookmarks  برای اضافه کردن توییت مورد نظر به بوک مارک را انتخاب کنید.

بوک مارک کردن توییت

روش مشاهده بوک مارک ها:

برای اینکه بتوانیم بوک مارک ها را مشاهده کنیم لازم است که ابتدا به سمت پروفایل خود برویم و روی عکس پروفایل در سمت چپ ضربه بزنیم. در این حالت وضعیت به دو حالت قابل انتخاب تعییر می کند. یکی اکانت توییتر و یکی دیگر هم لیست شما!

در این جا یک گزینه دیگر هم نمایش داده می شود به نام بوک مارک یا Bookmarks. با فشردن این دکمه می توانید به سادگی، توییت های بوکمارک شده را مشاهده کنید.

Bookmarks

شما می توانید بارها و بارها به بخش بوک مارک سر بزنید و توییت های بوک مارک شده را مشاهده کنید. اما اگر بخواهید یک پیام را از بوک مارک خارج کنید، می توانید دوباره به توییت مربوطه برگشته و دکمه اشتراک گذاری ( همان دکمه ای که برای بوک مارک کردن کلیک کرده بودید ) را فشرده و از میان آپشن های پیشنهادی این بار گزینه Remove from Bookmarks را انتخاب کنید.

قابلیت بوک مارک سازی توییت ها در توییتر در ساده ترین حالت خود ارائه شده و می توان گفت نباید از نسخه اولیه ان بیش از این چیزی انتظار داشت. در حال حاضر هیچ گونه امکان طبقه بندی و منظم سازی توییت های بوک مارک شده وجود ندارد.

با این حالت، بعد از مدتی که تعداد بوک مارک ها زیاد و زیاد تر شدند، متاسفانه شما با لیستی بلند بالا سر و کار دارد که می تواند آزار دهنده باشد. بهترین کار این است که بعد از خواندن توییت ها، ان دسته از توییت هایی را که برای مراجعه مجدد لازم ندارید حذف کنید تا لیست سبک تر باشد.

نکته بعدی این است که اگر از ای او اس استفاده می کنید توصیه می کنیم برای اینکه بتوانید تا حدی توییت ها را دسته بندی کنید از Charms استفاده کنید.

ما نباید قابلیت بوک مارک توییتر با با قابلیت save فیس بوک مقایسه کنیم چرا که فیس بوک امکان ذخیره سازی پست ها را در فولدرهای مرتبط فراهم می کند و شما با مراجعه به آن ها به راحتی می توانید توییت های دسته بندی شده را مشاهده کنید. اگر از Charms استفاده کنید تقریبا همینکار را برای تان برای توییتر نیز انجام می دهد که استفاده از آن واقعا لذت بخش است

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید و تجربیات خود را از کار کردن با توییت و بوک مارک برای ما بنویسید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *