۱۳ نکته عملیاتی برای افزایش ۳۵۰ درصدی نرخ پاسخدهی ایمیل های فروش

۱۳ نکته عملیاتی برای افزایش ۳۵۰ درصدی نرخ پاسخدهی ایمیل های فروش
  • 1396/12/15
  • مهدی پیوندی
  • 0

ایمیل های سرد زیادی را برای مشتریان بالقوه ارسال می کنید؟ به کمک نکاتی که در این مطلب از مجموعه مقالات آموزش فروش گویا آی تی به آنها اشاره می کنیم خوانده شدن و بی پاسخ نماندن آن ایمیل ها تضمین خواهد شد.

 

اگر در بخش فروش، بازاریابی یا روابط عمومی کار می کنید، به احتمال قریب به یقین کار شما مستلزم ارسال انبوهی از ایمیل های مختلف است. چنانچه کار خود را به درستی انجام بدهید، استفاده از ایمیل می تواند تاکتیک بسیاری موثری در جهت جذب مشتریان جدید، افزایش فروش و آغاز شراکت های مهم و بزرگ باشد.

اما چگونه می توانید Response Rate یا همان میزان واکنش و نرخ پاسخدهی به ایمیل های خود را افزایش بدهید؟ اگر واقعاً مُصر هستید، باید به نکات و ترفندهایی که امتحان خود را پس داده و بر طبق تجربه، میزان واکنش مخاطبان به ایمیل های فروش را تا ۳۵۰ درصد افزایش داده اند توجه کنید:

 

با بهبود و بهینه سازی عنوان ایمیل شروع کنید

استفاده از عناوین بهتر باعث افزایش میزان بازشدن ایمیل های شما خواهد شد. شاید ساده به نظر برسد، اما به کرّات شرکت هایی را شاهد بوده ایم که ماه ها روی متن ایمیل و فراخوان به ایمیل درون آن کار کرده اند، اما دستی به سر و روی عنوان ایمیل شان نکشیده اند. اگر عنوان ایمیل شما جذاب نباشد، کسی آن را باز نخواهد کرد و طبیعتاً متن و فراخوان به عمل ایمیل شما را هم کسی نخواهد دید. برای بهبود عناوین ایمیل های خود به این سه روش توجه کنید:

  1. عناوین ایمیل های خود را شخصی و سفارشی کنید. به عنوان مثال، اضافه کردن نام طرف مقابل می تواند باعث خاص تر به نظر رسیدن ایمیل شود.
  2. در عنوان ایمیل سوال نپرسید. این مورد یکی از آن مواردی است که روی نرخ بازشدن ایمیل ها تاثیر قابل ملاحظه ای می گذارد.
  3. از عناوین کوتاه استفاده کنید. هر عنوانی که بیشتر از ۶ کلمه داشته باشد باعث کاهش قابل توجه نرخ پاسخدهی می شود.

 

سپس روی محتوای ایمیل کار کنید

بهبود محتوای ایمیل، مشتری را ترغیب می کند تا ایمیل شما را بخواند و درک بهتری از آن به دست بیاورد و در نتیجه، نرخ پاسخدهی را افزایش خواهد داد. به منظور بهبود محتوای ایمیل های خود به این نکات توجه کنید:

  1. تا جایی که امکان دارد، محتوای ایمیل را شخصی سازی و سفارشی کنید. حتی اگر تعداد ایمیل هایی که می فرستید زیاد است، باز هم باید ساز و کارهایی داشته باشید تا به کمک آنها ایمیل های شما با نیاز و سلیقه دریافت کننده هماهنگی بیشتری پیدا کنند. تک تک خوانندگان ایمیل های شما باید احساس کنند که ایمیلی که دریافت می کنند به طور خاص توسط یک کارشناس فروش برای آنها نوشته شده است. کلمه به کلمه ی ایمیل های خود را از قالب های آماده و تکراری کپی برداری نکنید. هرچه بدیع تر و اصیل تر به نظر برسید، احتمال اینکه پاسخ مثبتی را دریافت کنید بیشتر خواهد شد.
  2. خودتان و کاری که انجام می دهید را معرفی کنید. حاشیه نروید و مشتری را با سوالات پیچیده و فلسفی سوال پیچ نکنید!
  3. مختصر و مفید بنویسید. این روزها حوصله و بازه زمانی توجه مردم کمتر از قبل شده و هر چه با تعداد کلمات کمتری بتوانید منظورتان را منتقل کنید، بهتر خواهد بود.
  4. ساده و واضح بنویسید. اگر طرف مقابل شما از چیزی که می گویید سر در نیاورد، برای درک آن به خودش فشار نخواهد آورد.
  5. توضیح بدهید که در صدد رساندن چه سودی به مخاطب خود هستید. کدام مشکلات آنها را حل می کنید؟
  6. حس فوریت و ترس از قافله عقب ماندن را در مخاطب ایجاد کنید. از لحن و زبانی استفاده کنید که پیشنهادتان را خاص و جذاب نشان می دهد. (مثلاً رقیب شما از محصول ما استفاده می کند و از شما جلو افتاده است.)
  7. برای اعتبار خود مدرک ارائه کنید. فقط بلوف نزنید و از خودتان تعریف نکنید (مثلاً ما بهترین شرکت … هستیم). سعی کنید که اطلاعات و آمار مرتبط، نام مشتریان موفق یا نمونه ای از کارهای خود را در ایمیل بگنجانید. (به عنوان مثال، ۱۴۰۰ شرکت از سیستم فلانسازی ما استفاده می کنند، من جمله، شرکت دیجیکالا، مایکروسافت و شخص بیل گیتس!)
  8. یک فراخوان به عمل (CTA) واضح و دقیق داشته باشید: در پایان ایمیل خود یک فراخوان به عمل دقیق و واضح قرار بدهید. مثلاً می توانید از مخاطب بخواهید که ۱۵ تا ۳۰ دقیقه از وقت خود را برای یک تماس تلفنی در اختیار شما قرار بدهد.

 

و در نهایت، فرمت و قالب بندی ایمیل های خود را تقویت کنید

این مرحله مهمی است که در غالب موارد از آن غفلت می شود. ایمیل های شما باید حرفه ای و به گونه ای به نظر برسند که مشخص باشد که یک انسان واقعی آنها را به رشته تحریر در آورده است.

اتفاقی که نباید بیفتد این است که وقت فراوانی را صرف نوشتن ایمیل های خارق العاده ای کنید که سبک و سیاق مناسبی ندارند. با توجه به نکات زیر می توانید از قالب بندی های نامناسب اجتناب کنید:

  1. بیشتر قالب بندی ها را حذف کنید. از فونت ها و رنگ های خاص برای متن ایمیل های خود استفاده نکنید. قالب بندی متن خود را به حالت های درشت، کج و زیرخط دار محدود کنید. استفاده از فهرست های شماره دار یا گلوله ای نیز علاوه بر اینکه روش بسیار خوبی برای سازماندهی محتوا است، فضای حرفه ای ایمیل های شما را حفظ می کند.
  2. امضای شخصی خود را اضافه کنید. امضای شما باید حاوی نام، عنوان، ایمیل، شماره تلفن، اسم شرکت، وبسایت شرکت و لوگوی آن باشد. اضافه کردن یک عکس حرفه ای هم باعث افزایش نرخ پاسخدهی مخاطبان خواهد شد، اما اطمینان پیدا کنید که حجم آن تا حد امکان کم باشد.

ما در اینجا قالب یا مثال های خاصی را ارائه نمی کنیم، چرا که با توجه به نکات بالا، نباید از قالب های آماده استفاده کنید. بهترین روش برای ایجاد قالب برای ایمیل های فروش این است که خودتان را جای مشتری بالقوه بگذارید و پیام های ساده و صمیمی بنویسید.

ضمناً با تیم های فروش و موفقیت مشتری خود نیز هماهنگ باشید، چرا که آنها وقت زیادی را برای صحبت کردن با مشتریان شما سپری می کنند و بهتر از هر شخص دیگری با سلایق و نیازهای آنها آشنایی دارند.

به کمک جرح و تعدیلاتی که در این مطلب از سلسله مطالب آموزش فروش به آنها اشاره کردیم، نرخ پاسخدهی و واکنش مشتریان شما افزایش پیدا خواهد کرد. در عین حال، همیشه پیام ها و تغییرات مختلف را امتحان کنید تا رگ خواب مخاطبان هدف خود را پیدا کنید.

در مبحث نرخ بازشدن ایمیل و میزان پاسخدهی به آن همیشه جا برای بهبود وجود دارد، لذا این رویکرد را در ذهن داشته باشید و نتایج فعالیت های خود را زیر نظر بگیرید.


این مطلب در اصل به قلم آقای بِن رافی نوشته شده که با مقداری جرح و تعدیل برای بخش آموزش فروش وبسایت گویا آی تی ترجمه شده است. آقای رافی که متولد فرانسه و ساکن سان فرانسیسکو است، مدیرعامل شرکتی است که در زمینه تولید مشتری راغب و اتوماسیون فروش فعالیت می کند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *