۳ جایگزین برای ارسال مجدد ایمیل های بازاریابی

۳ جایگزین برای ارسال مجدد ایمیل های بازاریابی
  • 1396/12/16
  • مهدی پیوندی
  • 0

اشتباه ارسال مجدد ایمیل به مشترکانی که پیام های قبلی شما را نادیده گرفته اند را مرتکب نشوید. ما در این مطلب از سلسله مطالب آموزش ایمیل مارکتینگ به سه جایگزین اشاره خواهیم کرد که به شما در حفظ رابطه و تعامل با مخاطبان تان کمک خواهند کرد.

 

روش ها و فعالیت هایی در ایمیل مارکتینگ ریشه دوانده اند که اگرچه تا حد زیادی بی اثر هستند یا حتی اثر منفی دارند، اما برخی از آنها به عنوان روشها و فعالیت های موثر و مفید یاد می کنند. یکی از این موارد، خریداری فهرست ایمیل مارکتینگ است. یکی دیگر از این موارد، بمباران مشترکان با ایمیل است.

یک روش دیگر هم در دنیای ایمیل مارکتینگ جایگاهی را برای خود دست و پا کرده است، چرا که گاهی فوراً نتایجی را به بار می آورد؛ هر چند این نتایج به قیمت از دست رفتن رابطه بلندمدت با مشترک تمام خواهد شد. این روش، ارسال مجدد ایمیل به مشترکانی است که ایمیل های قبلی شما را باز نکرده اند.

مشکل اصلی ارسال و استفاده مجدد از ایمیل های قدیمی این است که روشی نیست که بتوانید و به نفع تان باشد که آن را ادامه بدهید. مثلاً باید در نظر داشته باشید که از این طریق و فقط به واسطه یک ایمیل، ریسک دو برابر شدن لغو اشتراک مشترکان تان را به جان می خرید.

علاوه بر این، با ارسال و استفاده مجدد از محتوای ایمیل، سرویس دهنده های ایمیل، فیلترهای اسپم و لیست های سیاه آنها را نسبت به ایمیل های خود حساس می کنید و این اشتباهی است که برای شما و کسب و کارتان گران تمام خواهد شد.

و بالاخره، ارسال مجدد ایمیل می تواند به Email Fatigue یا خستگی فهرست کمک کند. در این حالت، مشترکان شما اشباع شده و علاقه خود را به پیام ها و برند شما از دست می دهند.

این مشکلات حتی با جرح و تعدیل متن ایمیل، تغییر عنوان، جابجایی آیتم ها و تغییر قالب کلی ایمیل باز هم پابرجا خواهند ماند. اما ارسال مجدد ایمیل، نشانه ای از یک مسأله بزرگتر است: ارتباط و هماهنگی شما با مخاطب از دست رفته است. برای اینکه مجدداً روی ریل برگردید، به جایگزین هایی که در ادامه این مطلب از مجموعه مطالب آموزش ایمیل مارکتینگ به آنها اشاره می کنیم توجه کنید:

 

  1. بهینه سازی مرکز تنظیمات اشتراک

اگر یک کمپین ایمیلی به راه انداخته اید، یا می خواهید یک خبرنامه بفرستید و یا به هر شکلی می خواهید که از ایمیل برای بازاریابی استفاده کنید، حتماً به یک بخش تنظیمات اشتراک نیاز خواهید داشت. این بخش، صفحه یا صفحاتی است که مشترک شما از طریق آن در همان ابتدای رابطه، علایق و سلایق خود را مشخص می کند و در ادامه نیز می تواند گزینه های انتخابی و تناوب ایمیل ها و موارد مشابه را تغییر بدهد.

بخش تنظیمات اشتراک با فراهم آوردن امکان تنظیم محتوا و تناوب دریافت ایمیل، باعث ایجاد روابط سالم و قوی بین فرستنده و دریافت کننده می شود.

علاوه بر اینها، می توانید از این طریق پیشنهادهای بیشتر و بیشتری را در معرض دید مخاطب خود قرار بدهید و درک بهتری از مخاطب، نیازها، علایق و اهداف وی به دست بیاورید و بخش بندی کمپین های خود را به نحو موثرتری انجام بدهید.

 

  1. ارسال ایمیل در زمان مناسب تر

یکی دیگر از روش های موثر برای افزایش تعامل بدون توسل به ارسال مجدد، ارسال ایمیل در زمان هایی است که احتمال تعامل در آنها بیشتر است. در عین حال، مشکلی که در اینجا وجود دارد این است که یک ساعت طلایی برای ارسال وجود ندارد. بنابراین، برای شناسایی بهترین زمان باید به گزارش های آماری کمیپن های ایمیل مارکتینگ خود مراجعه کنید. از این طریق متوجه خواهید شد که مخاطبان شما بیشتر در چه زمانی از پیام های شما استقبال می کنند. به علاوه، به این وسیله باید مکان چک کردن ایمیل ها نیز تا حدی برای شما مشخص شود.

به عنوان مثال، اگر بیشتر مخاطبان شما ایمیل های خود را در ساعات اولیه صبح باز می کنند، احتمالاً به این خاطر است که ایمیل هایشان را در محل کار چک می کنند. با توجه به این موضوع، می توانید محتوا و زمان بندی بهتری را برای ارسال ایمیل های خود در نظر بگیرید.

 

  1. نظارت بر تعاملات

بهترین راه برای افزایش تعامل، درک و بخش بندی جامعه مخاطبان است. در این راستا لازم است که در مبحث آمار و ارقام سختگیر و تیزبین باشید. اساساً اطلاع از اینکه چه کسی و در چه زمانی با کدام پیام شما تعامل برقرار می کند، بهترین و قابل اعتمادترین قدم برای افزایش و بهبود نرخ تعامل است.

توجه داشته باشید که حتی فعال ترین مشترکان تان هم برخی از ایمیل های شما را نادیده خواهند گرفت و این ایرادی ندارد. به هر حال، همه مردم دغدغه های دیگری هم دارند و قرار نیست که همیشه همه نسبت به ایمیل های بازاریابی از خود واکنش نشان بدهند.

اگر نگران هستید که مبادا مشترکان شما برخی از اطلاعات مهمی که می خواهید به آنها انتقال بدهید را سهواً ندیده باشند، می توانید برای آن گروه هایی که معمولاً بیش از همه فعال بوده اند، اما برای پیام مورد نظر شما فعالیتی از خود نشان نداده اند یک ایمیل مجزا که حاوی عنوانی مانند «احتمالاً در جریان قرار نگرفته اید» یا «یادآوری» باشد را برای آنها طراحی و ارسال کنید.

آیا مشترکی دارید که اصلاً هیچ فعالیتی از خود نشان نمی دهد؟ باز هم مشکلی نیست. آن آدرس را برای مدتی به حال خود بگذارید و سپس با یک محتوای متناسب دوباره به سراغش بروید. اگر باز هم تعاملی را شاهد نبودید، از مخاطب مورد نظر بپرسید که آیا به محتوای دیگری علاقمند است یا اینکه تمایل دارد که اشتراک خود را لغو کند.

در نهایت، توجه داشته باشید که موفق ترین استراتژی های ایمیل مارکتینگ به ارتباط خوب شما با مشترک وابسته هستند. به منظور ایجاد این رابطه خوب، باید از همان ابتدای فعالسازی اشتراک، انتظارات را مشخص کنید، از مشترکان خود بخواهید که محتوا و تناوب دریافت ایمیل مورد نظر خود را مشخص کنند و در بازه های زمانی مشخص، دوباره به سراغ شان بروید تا ببینید که آیا پیام های شما انتظارات آنها را برآورده می کند یا خیر.

ارسال مجدد ایمیل با هدف افزایش تعامل به این معنی است که هماهنگی و ارتباط خوبی با مشترکان خود ندارید. با آنها ارتباط برقرار کنید، به نیازها و خواسته هایشان توجه داشته باشید و ارسال مجدد ایمیل را برای همیشه به خاک بسپارید.


این مطلب به قلم آقای اسکات هِیمز نوشته شده که با اندکی جرح و تعدیل برای بخش آموزش ایمیل مارکتینگ مجله گویا آی تی ترجمه شده است. آقای هیمز مدیر ارشد بازاریابی یکی از شرکت های فعال در حوزه ایمیل مارکتینگ است.

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *