آموزش ایجاد رمز عبور ” امن تر ” برای آیفون

آموزش ایجاد رمز عبور ” امن تر ” برای آیفون
  • 1396/12/17
  • زهرا معبودی
  • 0

Touch ID و  Face ID که از جمله روش های قفل گشایی در جدیدترین گوشی های هوشمند به شمار می آیند به شما کمک می کنند که دستگاه خود را امن تر از قبل کنید و سریع تر از قبل هم باز کنید. این ویژگی ها برای افرادی که بخواهند به صورت فیک از گوشی دیگران استفاده کنند، آزار دهنده است چرا که تقریبا هیچ گونه راهی برای افراد هشیار باقی نمی ماند که از گوشی شان سو استفاده شود. 

گویا آی تی: اما پیش از هر چیز اجازه دهید کمی در مورد این موضوع توضیح دهم. معمولا امنیت و امن بودن بالانسی بین راحتی و امنیت است. قبل از این شیوه های جدید مردم معمولا با کمک چند رقم ساده، که به عنوان رمز امنیتی گوشی به شمار می آمد گوشی خود را از دستبرد حفظ می کردند.. ( البته هنوز هم افرادی هستند که تنها با کمک یک بار اسلاید کردن روی صفحه قفل خود را باز می کنند. ) این روش موجب می شد که با امنیت کم سریع بتوان گوشی را باز کرد. اما حالا معمولا افراد از ۶ رقم برای کد امنیتی استفاده می کنند اما این رقم هم امن نیست چرا که افراد دیگر با یک بار یا دو بار چشم انداختن به گوشی تان می توانند از رمز مطلع شوند.

ایجاد رمز عبور قوی تر در ایفون

در عین حال بسیاری از افراد Touch ID و  Face ID  را خیلی راحت می پندارند و ما نیز به این موضوع کمی اعتقاد داریم اما اگر به دنبال این هستید که روش قفل گشایی تان را امن تر و معقول تر کنید توصیه می کنیم که از یک روش اضافی نیز کمک بگیرید. ما در این مطلب به شما کمک می کنیم که کمی دیرتر از انچه که با کمک Touch ID و  Face ID  گوشی را باز می کنید، به هدف خود برسید و بدین گونه امن تر باشید. با این کار شاید در طول روز دوبار لازم باشد از کد لازم استفاده کنید اما ارزشش را دارد.

برای انجام این تنظیمات به مسیر Settings > Touch ID (or Face ID) & Passcode بروید. وقتی به این تنظیمات رسیدید لازم است که پس کد فعلی تان را وارد کنید:

رمز قوی

بعد از این که کد را وارد کردید Change Passcode را بزنید در این جا باز لازم است که رمز عبور فعلی تان را وارد کنید.

در این جا معمولا لازم است که یک کد جدید وارد کنید اما شما به جای این کار Passcode Options را بزنید. این بخش در انتهای صفحه قرار دارد. در این جا سه آپشن به شما نشان داده می شود که می توانید از بین آن یکی را انتخاب کنید. این سه آپشن به شرح زیر هستند:

۱- Custom Alphanumeric Code: حالت استاندارد کد گذاری که شامل، اعداد، حروف و نشانه ها و نظیر آن است.

۲- Custom Numeric Code: با این ویژگی می توانید کد های عددی با هر میزان طول عدد انتخاب کنید ( بیش از ۶ کاراکتر )

۳- ۴-Digit Numeric Code: رمز ساده ۴ تایی از طریق این ویژگی می توان ایجاد کرد که اصلا توصیه نمی شود چرا که نا امن ترین و ساده ترین روش انتخاب همین گزینه است.

اگر به دنبال راحتی خود در وارد کردن رمز هستید و کمی هم به دنبال امنیت هستید گزینه Custom Numeric Code را انتخاب کنید. اما اگر به دنبال ایجاد یک رمز قوی هستید که عقل جن هم به آن نرسد توصیه می کنیم که از Custom Alphanumeric Code استفاده کنید. هر چند این روش کمی وقت شما را می گیرد و وارد کردن آن سریع و راحت نیست ( به دلیل ترکیب نشانه ها ) اما امتحان کردن آن فوق العاده است.

وقتی آپشن مورد نظر را انتخاب کردید بعد دوباره کد مورد نظر را ایجاد کرده و وارد کنید:

بدین صورت می توانید یک پسورد قوی و امن ( چیزی بالاتر از پسکد ) ایجاد کنید و از امنیت خود لذت ببرید. در این باره چه توصیه برای دارندگان آیفون دارید؟ دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید و اگر مطلب را مفید می دانید آن را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *