۴ گام به منظور افزایش سرعت بارگذاری سایت ها در مرورگر کروم

۴ گام به منظور افزایش سرعت بارگذاری سایت ها در مرورگر کروم
  • 1396/12/18
  • بابک شالکونژاد
  • 0

گویا آی تی- گوگل کروم یکی از مرورگر های امن و مناسب برای وب‌ گردی است که کلیک استفاده از آن را به کاربران توصیه می کند. این مرورگر نسبت به سایر هم حانواده های خود امنیت مناسبی دارد و قابلیت‌ و ویژگی های کاربردی را در اختیار شما قرار می دهد. در این مطلب آموزشی به شما آموزش می دهیم که چگونه سرعت مرورگر کروم خود را افزایش دهید.

گام اول: مرورگر را به روز رسانی کنید.

حتما اطمینان حاصل کنید که از نسخه به‌روزشده استفاده می کنید. چرا که در نسخه به‌روزشده باگ های امنیتی رفع می شود و کارایی و سرعت نسخه جدید افزایش پیدا می کند.

گام دوم: از نصب افزونه های غیرکاربردی بر روی مرورگر کروم خودداری کنید.

برخی از افزونه ها بر سرعت مرورگر تاثیر منفی می گذارند. مخصوصا در مواردی که تعداد زیادی افزونه را نصب می کنید و از آن ها استفاده نمی کنید،  این حالت می تواند تاثیر منفی بر روی مرورگر شما داشته باشد. پس توصیه می کنیم افزونه هایی را که برای شما کاربردی نیستند و از آن ها استفاده نمی کنید، برای افزایس سرعت و امنیت حذف کنید. برای حذف افزونه های کروم، در منوی کروم به ترتیب به More tools و بعد Extensions بروید. سپس لیست افزونه هایی که بر روی مرورگر شما نصب است برایتان نمایش داده می شود. در این قسمت شما می توانید هر یک از آن ها را که استفاده نمی کنید، حذف و یا غیرفعال نمایید.

گام سوم: افزونه های کاربردی و مفید را بر روی مرورگر خود نصب کنید.

در گام دوم اشاره به حذف افزونه ها داشتیم، ولی صرفا منظور افزونه هایی بودند که نه تنها کارایی مناسبی ندارند و مفید نیستند، بلکه برای سیستم شما هم اختلال ایجاد می کنند. در این گام شما را به نصب افزونه های کاربردی که کارایی بسیار خوبی دارند، تشویق می کنیم. برای مثال افزونه  Data Saver که باعث افزایش سرعت بارگذاری صفحات می شود و یا افزونه هایی نظیر OneTab، Tab Suspender و The Great Suspender که بسیار کاربردی و مفید هستند و نقش مهمی در کاهش مصرف حافظه و افزیش سرعت مرورگر شما دارند.

گام چهارم، پلاگین ها را کاهش دهید.

حذف پلاگین ها تاثیر بسزایی در سرعت مرورگر شما در هنگام وب‌ گردی دارد. اما باید دقت کنید غیرفعال کردن برخی از پلاگین ها ممکن است برای شما مشکل ایجاد کند و دسترسی به برخی از سایت ها را با مشکل مواجه سازد. بنابراین توصیه می کنیم پلاگین ها را یک به یک غیرفعال کنید تا مشکلی ایجاد نشود. برای دسترسی به پلاگین های مرورگر، عبارت  chrome://plugins را در نوار آدرس وارد کنید. حتما این مرحله را با دقت بیشتری انجام دهید تا مشکلی پیش نیاد.

گام آخر پاک نکردن کش مرورگر است! بله، ممکن است تعجب کرده باشید. اما یکی از تصورات اشتباه و رایجی که در میان کاربران وجود دارد این است که با پاک کردن کش، سرعت مرورگر نیز افزایش پیدا می کند. در صورتی که کش شامل مجموعه اطلاعاتی از وب سایت هایی است که شما مشاهده کرده اید. زمانی که شما وارد وب سایتی می شوید، مرورگر شما اطلاعات مربوط به آن وب سایت خاص را، که قبلا آن را مشاهده کرده اید، از هارد دیسک بارگذاری می کند. این امر سبب افزایش سرعت و صرفه جویی در پهنای باند شما می شود. بنابراین توصیه می کنیم تا در صورتی که نیازی به پاک کردن کش وجود ندارد این کار را انجام ندهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *