آموزش حذف دائمی Internet Explorer از کامپیوتر

آموزش حذف دائمی Internet Explorer از کامپیوتر
  • 1396/12/20
  • زهرا معبودی
  • 0

کامپیوترهای اکثر کاربران ایرانی از سیستم عامل ویندوز پشتیبانی می کنند و این سیستم عامل یک عضو همیشه ثابت دارد که آن هم اینترنت اکسپلورر نام دارد. هر چند در نسخه های جدید تر این مرورگر تغییر ماهیت و نام پیدا کرده است اما هنوز هم افرادی هستند که از نسخه های قدیمی تر ویندوز استفاده می کنند و به همین دلیل، در سمت چپ ترین قسمت نوار ابزار خود، این مرورگر را مشاهده می کنند. 

گویا آی تی: معمولا کاربران حرفه ای نیاز به مرورگری قوی تر و حرفه ای تری نسبت به اینترنت اکسپلورر نیاز دارند و روی اغلب سیستم ها یکی یا هر دو مرورگر کروم و یا فایرفاکس نصب است. به همین دلیل وجود اینترنت اکسپلورر کاملا مزاحم و اضافی است. به طور کلی زمانی که به اشتباه من روی این مرورگر کلیک می کنم و شاهد پنجره آبی آن هستم و آن را چیزی اضافی می پندارم، دوست دارم که برای همیشه آن را پاک کنم.

در این مقاله به شما روشی یاد می دهیم که بتوانید بع سادگی، این مرورگر را از سیستم خود برای همیشه پاک کنید.

حذف Internet Explorer

برای شروع ابتدا به استارت منو بروید و در ان جا به دنبال Control Panel باشید و به محض پیدا کردن آن را کلیک کرده وباز کنید.

Control Panel

در میان گزینه هایی که در کنترل پنل مشاهده می کنید به دنبال بخش Program and Features باشید. در این جا می توانید لیستی از اپلیکیشن ها و برنامه هایی که روی سیستم نصب و مورد استفاده قرار گرفته اند را مشاهده کنید.

Program and Features

با باز کردن این بخش در سمت چپ باید عبارت و گزینه  Turn windows features on or off را مشاهده کنید. روی این گزینه کلیک کنید.

 Turn windows features on or off

با این کار یک پنجره جدید برای شما باز می شود که پاره ای از فیچر های ویندوز را در ان مشاهده می کنید. این پنجره معمولا به شکل زیر است:

 Turn windows features on or off

در این پنجره مطابق ان چه که در بالا مشاهده می کنید باید internet explorer را پیدا کنید و تیک آن را بردارید. در نهایت باید دکمه ok را هم بزنید. برای انجام این تنظیمات شما باید مجوز دسترسی administrator  داشته باشید تا تنظیمات به خوبی عمل کند. به فرض اینکه این دسترسی را داشته باشید و بعد تیک کنار Internet explorer را بردارید برای اعمال تنظیمات و حذف آن لازم است که یک بار سیستم را ریستارت کنید.

اگر بخواهید دوباره تنظیمات را به حالت قبل برگردانید و اینترنت اکسپلورر را فعال کنید کافی است گام های بالا را طی کنید و دوباره تیک را در کنار Internet explorer قرار دهید. برای فعال سازی لازم است که اوکی را زده و دوباره سیستم را ریستارت کنید. البته دارا بودن مجوز administrator  نیز برای تنظیمات ضروری است.

بدین صورت می توانید این مرورگر بی استفاده را حذف کنید و البته دوباره فعلا نمایید.

در این باره سوالی دارید؟ در بخش نظرات بنویسید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *