سه دلیل حذف ایمیل های سرد فروش

سه دلیل حذف ایمیل های سرد فروش
  • 1396/12/24
  • مهدی پیوندی
  • 0

آیا تا به حال برای شما هم اتفاق افتاده که ایمیل های سرد فروش تان سر از پوشه اسپم یا سطل زباله در بیاورند؟ ما در این مطلب از مجموعه مقالات آموزش فروش مجله گویا آی تی به سه اشتباهی اشاره خواهیم کرد که سبب ساز چنین اتفاق نامبارکی می شوند و راهکارهایی را نیز برای جلوگیری از بروز این خطاهای فاحش ارائه خواهیم کرد.

 

ما به کرّات در رابطه با اهمیت استفاده از محتوا و روشهای درست و توجه به فرآیند فروش مطلب نوشته ایم، آنقدر که اگر همه آنها را خوانده باشید، خودتان باید در این زمینه علّامه دهر شده باشید. صد البته که آگاهی با عمل فرسنگ ها فاصله دارد.

طبیعتاً شما از روش های مختلفی برای جذب مشتری استفاده می کنید، اما از هر روشی که استفاده می کنید، بدانید و آگاه باشید که ارائه محتوای مناسب و باکیفیت در تمامی کمپین های بازاریابی اهمیت شایان توجهی دارد. با وجود همه روش های جدیدی که برای جذب مشتری در دسترس شما قرار دارد، اما هنوز هم گاهی مجبور می شوید که از صفر شروع کنید و به سراغ مبحث ایمیل های سرد بروید.

استفاده از ایمیل سرد یکی از موثرترین و سرراست ترین روش ها برای دریافت واکنش و پاسخ از سمت کسی است که تاکنون با وی همکاری و ارتباط خاصی نداشته اید، در عین حال، همین روش تا دلتان بخواهد فضا برای اشتباهات و خطاهایی دارد که می تواند نتیجه معکوس به بار بیاورد.

ما در این مطلب از مجموعه مقالات آموزش فروش به سراغ سه اشتباهی خواهیم رفت که بیشتر در ایمیل های سرد شاهد آنها هستیم و روش هایی را برای جلوگیری از بروز آنها نیز ارائه خواهیم داد.

 

  1. پر واضح است که ایمیل شما بر طبق یک قالب آماده و تکراری تهیه شده است

به: me@company.com

از: khoshkhial@felansaz.com

موضوع: پیگیری

سلام فلانی،

این ایمیل را به منظور پیگیری ایمیل قبلی ارسال می کنیم. اجازه بدهید که توضیح بدهیم که چطور شرکت «فلانساز» می تواند سرعت و چابکی تیم شما را افزایش داده و زمان بیشتری را در اختیارتان قرار بدهد. هدف ما علاوه بر افزایش عملکرد، حذف موارد متعددی است که زمان را از دست شما می ربایند.

 

«سرعت را افزایش می دهیم» و «عوامل وقت گیر را حذف می کنیم» از آن چیزهایی هستند که می توانید برای هر کسی بفرستید. حال، این نکته را در نظر بگیرید که هر فردی در طول روز چند ایمیل کاری را رد و بدل می کند و در این میان، مشاهده ایمیل هایی که به وضوح، برای هزاران نفر دیگر هم فرستاده شده اند چقدر می تواند آزاردهنده باشد.

پر واضح است که در تبلیغات انبوه، استفاده از یک قالب مشخص می تواند سرعت کار شما را افزایش بدهد، اما هنوز هم راه هایی برای سفارشی و شخصی سازی ایمیل ها وجود دارد.

دو مورد از آسان ترین روشها برای ایجاد این حس در مخاطبی که با او حرف می زنید استفاده از فیلد نام مخاطب است. به علاوه، می توانید در مقدمه یا پاراگراف اول به نقاط مشترکی که با هم دارید نیز اشاره کنید.

 

  1. ربط داشتن محتوا یا خدمات خود به مخاطب را اثبات نمی کنید

یکی دیگر از دلایل عدم موفقیت قالب بالا این است که به هیچ سوالی که به حوزه خاص فعالیت مخاطب مربوط باشد پاسخ نمی دهد. یکی از بهترین روش ها برای افزودن اعتبار به ایمیل های سرد این است که نشان بدهید که از نیازها و خواسته های مخاطب خود آگاهی دارید و می توانید آنها را برآورده سازید، و سپس به عنوان شاهدی بر این مدعا، یک مثال واقعی و عینی را نیز ضمیمه کنید.

به عنوان نمونه، اگر بتوانید محتوای ایمیل خود را به یک رویداد جاری که به حوزه فعالیت مخاطب مربوط می شود ربط بدهید، هر کسی که ایمیل شما را دریافت کند بر اساس یک حس فوریت ذاتی، بیشتر به آغاز یک گفتگو تمایل خواهد داشت. علاوه بر این، به خاطر داشته باشید که مردم همیشه به دنبال پاسخ هستند. بنابراین، سوالات احتمالی مخاطبان هدف خود را پیدا کنید و به آنها پاسخ بدهید.

 

  1. مشخص نیست که ایمیل شما چه سودی به حال مخاطب دارد یا اینکه از او می خواهید که چه کاری را انجام بدهد

موفق ترین ایمیل های سرد، خیلی سریع به سراغ اصل مطلب می روند و بهترین آنها روی این تمرکز می کنند که چرا آنچه که ارائه می دهند بهترین گزینه برای همان مخاطب خاص است و مراحلی که باید برای نیل به هدف نهایی طی شود را به وضوح مشخص می کنند.

اما چگونه می توانید این هدف را محقق کنید؟

  • انحصاری و خاص بودن: اگر آنچه که ارائه می کنید در هیچ جای دیگر در دسترس نیست، ایمیل شما باید به وضوح این موضوع را ذکر کند.
  • یک فراخوان به عمل (CTA) قوی: احتمالاً شما هم ایمیل های زیادی را دریافت کرده اید که همینطور پشت سر هم درباره اینکه چرا باید به چیزی که به آن لینک داده اند نگاهی بیندازید داستان سرایی می کنند. اما شما را پس از آن به حال خود رها می کنند. مخاطب شما باید چه کار کند؟ باید تماس بگیرد؟ باید چیزی را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارد؟ تا جایی که امکان دارد این را به طور واضح و شفاف مشخص کنید.

دو سوال اصلی که پیش از ارسال ایمیل سرد بعدی تان باید از خود بپرسید این است که آیا ایمیل شما تا جایی که امکان دارد شخصی سازی شده است و آیا ارزش و منفعتی را به مخاطب ارائه می کند؟ آیا پاسخ به این سوالات وقت بیشتری را از شما خواهد گرفت؟ بله. اما بدون شک، تقدم کیفیت بر کمیت به جلب توجهی که به آن نیاز دارید منتهی خواهد شد: مخاطب شما به جای کلیک روی «delete» از دکمه «reply» استفاده خواهد کرد.


نویسنده این مطلب، خانم آندریا لِهر است که با اندکی جرح و تعدیل برای بخش آموزش فروش مجله گویا آی تی ترجمه شده است. خانم لهر یک برنامه ریز روابط برند است که در یکی از شرکتهای بازاریابی محتوایی ایالات متحده مشغول به کار است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *