مقایسه مشخصات گلکسی A7 وآنر ۷ ایکس + ویدئو

مقایسه مشخصات گلکسی A7 وآنر ۷ ایکس + ویدئو
  • 1396/12/28
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

چند ماهی از ورود گلکسی a7 مدل ۲۰۱۷ به بازار گذشته و آنر ۷ ایکس هم مدتی است که به بازار عرضه شده است. این دو گوشی رقیب مستقیم یکدیگر هستند اگر شما هم می‌خواهید یکی از این دو مدل را انتخاب کنید، در ادامه‌ این مقایسه را از دست ندهید.

در ابتدا توجه شما را به مقایسه تصویری این دو گوشی جلب می نماییم:

 


طراحی و نمایشگر

دو گوشی دارای ابعاد نسبتاً یکسان اما ضخامت و وزن آنر ۷ ایکس اندکی کمتر از گلکسی A7 است. از نظر جنس بدنه، آنر ۷ ایکس بدنه تماماً فلزی دارد، در حالیکه در ساخت A7 ترکیبی از فلز و شیشه استفاده شده است. هر دو گوشی مجهز به سنسور اثر انگشت و دارای رنگ بندی متنوعی هستند. البته سنسور اثر انگشت آنر ۷ ایکس در پشت گوشی و پایین دوربین واقع شده در حالیکه این سنسور در گوشی A7 در قسمت پایین پنل جلویی قرار گرفته است. این موضوع باعث شده که در حاشیه های این گوشی در مقایسه با رقیب بیشتر به چشم بیاید.
با وجود اینکه ابعاد هر دو گوشی تقریبا با هم برابر است، اما آنر ۷ ایکس از صفحه نمایشی بزرگتر با رزولوشن بیشتر بهره می بردنمایشگر آنر ۷ ایکس با اندازه ۵٫۹ اینچ با نسبت تصویر ۱۸:۹ از نوع IPS LCD است در حالیکه نمایشگر ۵٫۷ اینجی سامونگ داری نسبت تصویر ۱۶:۹گلکسیA7 با تکنولوژی سوپر آمولد تولید شده است. نسبت نمایشگر به بدنه بالاتر آنر ۷ ایکس خبر از حاشیه های کمتر این گوشی در پنل جلویی می دهد. ضمن اینکه آنر ۷ ایکس رزولوشن بالاتری نسبت به A7 دارد.

 

دوربین

آنر ۷ ایکس دارای دوربین دوگانه با سنسورهای ۱۶ و ۲ مگاپیکسلی است، در حالیکه گلکسی A7 دارای یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی است. قابلیت دوربین پشت از نظر فیلمبرداری و عکاسی تقریباً مشابه است. همیشه هواوی در زمینه عکاسی حرف‌های تازه ای برای گفتن دارد. این بار هم با قرار دادن دو سنسور ۱۶ + ۲ مگاپیکسلی در کنار هم، با دوربینی بسیار با کیفیت مواجهیم. در مقابل سنسور ۱۶ مگاپیکسلی A7 قرار دارد که تصاویر آن نیز از کیفیت مطلوبی برخوردار است. اما ویژگی های دوربین دوگانه آنر ۷ ایکس قطعا می تواند بر دوربین گلکسی A7 غلبه کند.

 

 

سخت افزار

 

آنر ۷ ایکس و گلکسی A7 دارای چیپ ست های برند اختصاصی خودشان، یعنی کرین ۶۵۹ و اگزینوس ۷۸۸۰ هستند. آنر ۷ ایکس دارای ۴ و ۶۴ گیگابایت رم و حافظه داخلی است، در حالیکه گلکسی A7 دارای ۳ و ۳۲ گیگابایت رم و حافظه داخلی است. در هر دوی آنها امکان افزایش فضای ذخیره سازی از طریق کارت حافظه وجود دارد. آنر ۷ ایکس باتری ۳۳۴۰ میلی آمپر ساعتی است که با یک شارژ با پورت میکرو USB شارژ می شود، در مقابل باتری ۳۶۰۰ میلی آمپر ساعتی گلکسی A7 با پورت USB-C شارژ خواهد شد. با وجود اینکه هر دو گوشی در رنج گوشی های میان رده قرار می گیرند اما به راحتی از پس پروسه های مالتی تسگینگ و اجرای بازیهای سنگین بر می آیند، در نتیجه با خیال راحت می توانید هرکاری که دوست دارید انجام دهید.

نرم افزار

آنر ۷ ایکس، سیستم عامل اندروید ۷ بهره می برد چرا که با فاصله بیشتری از A7 رونمایی شده، با این حال آپدیت این نسخه برای A7 نیز قابل دریافت است، اما به طور پیشفرض، سیستم عامل اندروید ۶.۰.۱ مارشمالو بر روی آن نصب خواهد بود.

صدا

ویژگی جالب انحصاری سیستم صوتی Histen تنها بر روی آنر ۷ ایکس قابل استفاده است و با بهره گیری از آن می‌توانید هنگام موزیک گوش دادن، از طریق هدفون‌های سیمی، موسیقی را به شکل سه بعدی بشنوید و چیزی شبیه به سالن کنسرت را تجربه کنید که بی نظیر است.


نتیجه گیری

هر دو گوشی در در بخش‌های مختلف حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و این شما هستید که با توجه به نیاز خود، قابلیت‌های موجود در هر مدل و همچنین ارزش خرید هر کدام، انتخاب خودتان را نهایی کنید. نظر خود را درباره مقایسه آنر ۷X با گلکسی A7 2017 با ما در میان بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *