هر آنچه که در مورد گلکسی S10 می‌دانیم

هر آنچه که در مورد گلکسی S10 می‌دانیم
  • 1396/12/29
  • زهرا معبودی
  • 0

گلکسی S9 هنوز به قفسه‌ی فروشگاه‌ها و به دست طرفداران نرسیده، اما شایعات در مورد نسخه‌ی بعدی سری S سامسونگ آغاز شده است. بر کسی پوشیده نیست که جدیدترین دستگاه این شرکت، هرچند تحسین‌برانگیز، اما چیزی فراتر از آپگریدی بر گلکسی S8 سال گذشته نیست. پس برای این که خودمان را راضی نگه داریم، مجبوریم به سال ۲۰۱۹ و پرچمدار بعدی سامسونگ چشم بدوزیم.

آیا دیگر خبری از نام S نخواهد بود؟

گلکسی اس 10

گویا آی تی: پیش از هر چیز باید گفت که ممکن است اصلاً خبری از S10 نباشد. منظورمان این نیست که سامسونگ سال آینده موبایلی معرفی نمی‌کند، بلکه احتمال دارد که شرکت تصمیم به تغییر نام پرچمدار خود بگیرد.

مدیر بخش موبایل سامسونگ در گفتگو با سرمایه‌گذاری به نام DJ Koh تایید کرد که این شرکت در نظر دارد تا اسم نسخه‌ی بعدی موبایل خود را عوض کند. البته خود Koh معتقد نیست که عنوان گلکسی تغییر خواهد کرد، ولی علامت S ممکن است با چیز دیگری جایگزین شود.

در حال حاضر تنها کاری که از ما بر می‌آید گمانه‌زنی است، اما حرف X می‌تواند جایگزین مناسبی باشد. چون نسخه‌ی بعدی دهمین پرچمدار اندرویدی سامسونگ است، علاوه بر این برای رقابت با پرچمدار اصلی اپل که X نام دارد، گرفتن چنین تصمیمی دور از انتظار نخواهد بود.

 

معرفی و انتشار: کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۹؟

هرچند هنوز شایعات بسیار کمی درباره‌ی زمان معرفی و انتشار نسخه‌ی بعدی گلکسی S سامسونگ وجود دارد، ولی به اعتقاد ما کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۹ را می‌توان به عنوان یک کاندید جدی در نظر گرفت. گلکسی S9 در کنگره‌ی جهانی موبایل سال ۲۰۱۸ به نمایش درآمد، البته S8 یک ماه دیرتر از این کنگره معرفی شد، از طرفی S7 هم تنها یک روز قبل از این رویداد که در بارسلونا برگزار شود رونمایی شد.

با این وجود نمی‌توان با اطمینان گفت که سامسونگ امسال هم S10 را بر روی همین صحنه معرفی خواهد کرد یا نه، ولی تقریباً می‌توان مطمئن بود که این دستگاه تا بهار سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه خواهد شد.

تشخیص چهره سه بعدی، به گزارش خبرگزاری کره‌ای The Bell، یک استارت‌آپ اسرائیلی عهده‌دار تولید دوربین‌های سه بعدی گلکسی S10 شده است. این شرکت که Mantis Vision نام دارد قرار است با همکاری شرکت دیگری به نام Namuga این دوربین‌ها را که مجهز به قابلیت تشخیص چهره و واقعیت افزوده می‌باشد تولید کند.

 

با توجه به فناوری دوربین سه بعدی TrueDepth اپل که با استفاده از ۳۰ هزار پرتو مادون قرمز چهره‌ی شما را می‌خواند و آنالیز می‌کند، این تصمیم منطقی است. قابلیت انیموجی آیفون در مقایسه با AR Emoji گلکسی S9 که انتقادات بسیاری به آن وارد شد مشخصاً عملکرد بهتری دارد.

 

سرعت: اسنپدراگون ۸۵۵، نسل پنجم ارتباطات

وبسایت WinFuture مدعی است که کوآلکام در حال کار بر روی اسنپدراگون ۸۵۵ می‌باشد، تراشه‌ای که به اعتقاد این وبسایت ۳ نانومتر کوچکتر از مدل فعلی، یعنی اسنپدراگون ۸۴۵، خواهد بود و اندازه‌ی آن ۷ نانومتر است. اگر این ادعا حقیقت داشته باشد، باید منتظر باشیم تا آن را بر روی نسخه‌ی آمریکایی S10 ببینیم، در غیر این صورت باید به انتظار نسخه‌ی بعدی تراشه‌ی اگزینوس باشیم.

حالا که حرف از تراشه‌ها به میان آمد، شایعات حاکی از آن است که سامسونگ هم مثل هوآوی Mate 10 Pro در حال طراحی تراشه‌ای با قابلیت هوش مصنوعی می‌باشد. پس امیدواریم تراشه‌ی هوشمندتری داشته باشیم که با استفاده از یادگیری ماشینی بتواند سرعت و هوش S10 را نسبت به S9 خیلی بالاتر ببرد.

به گزارش وبسایت Ice Universe، سامسونگ قصد دارد در S10 از نسل پنجم سیستم‌های ارتباطی استفاده کند. با این تغییر پرچمدار بعدی این شرکت از نظر سرعت تبادل داده در رده‌ی بسیار بالاتری نسبت به سایر رقبا قرار می‌گیرد.

همه‌ی آنچه تا الان می‌دانیم همین است! برای کسب اطلاعات بیشتر و گمانه‌زنی‌های آتی با ما همراه باشید.

 

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *