آموزش تنظیمات دوربین گلکسی S9 برای بهترین کیفیت تصویر برداری

آموزش تنظیمات دوربین گلکسی S9 برای بهترین کیفیت تصویر برداری
  • 1397/1/1
  • زهرا معبودی
  • 0

یکی از مهم ترین ویژگی های گوشی گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس این است که دوربین در این گوشی به صورت کاملا بازنگری شده، دوباره طراحی شده است. به همین خاطر شاید لازم باشد در اولین بار استفاده از این گوشی، کمی تنظیمات دوربین را دست کاری کنید و از اطلاعاتی سر در بیاورید. 

گویا آی تی: البته در این سیستم دوربین جدید  DxOMark  نیز بهبود پیدا کرده است. برای تنظیمات دوربین وارد اپلیکیشن دوربین بشوید و از آن جا در سمت چپ و پایین روی آیکون تنظیمات که شبیه چرخ دنده است کلیک کنید. در این جا گزینه هایی برای تنظیمات دوربین وجود دارد که به شرح زیرند:

دوربین اصلی

Picture Size: همان طور که از نامش پیداست اندازه تصویر را در این بخش تنظیم می کنید. بهترین پیشنهاد تنظیم این بخش روی  ۴:۳ (۱۲ MP)  است که بتوانید با کیفیت ترین عکس ها را بگیرید.

Video Size: اندازه ویدیو نیز در این بخش نمایانگر کیفیت بالای ویدیو است. بهترین انتخاب در این بخش UHD (60 fps) است. دقت کنید که برای گزینه High efficiency video تاگل آن را خاموش نگه دارید تا بهترین سازگاری دوربین با آن چه که می خواهید در خروجی داشته باشید فراهم شود.

تنظیمات دوربین گلکسی اس 9

Timer: بهتر است که این گزینه را خاموش نگهدارید مگر اینکه بخواهید عکس های گروهی بگیرید.

HDR  Rich Tone : برای گرفتن بهترین خروجی بهتر است که این گزینه را روی حالت اتوماتیک یا AUTO قرار دهید.

Tracking AF: بهتر است که برای گرفتن عکس از منظره یا دور نما این گزینه را آف یا خاموش کنید. بهترین حالت استفاده از Tracking AF و روشن کردن آن برای وقتی است که می خواهید نمایی کلوز آپ داشته باشید و از کسی یا چیزی عکس بگیرید.

Super Slow-Mo: اگر می خواهید از یک چیز متحرک عکس بگیرید به طوری که از این پروسه بخواهید یک صحنه اساسی شکار کنید توصیه می شود که این قابلیت را روشن بگذارید چرا که شانس شکار آن صحنه را برایتان فراهم می کند.

دوربین جلو

Picture Size: این قابلیت را برای دوربین جلو نیز روی ۴:۳ تنظیم کنید تا یک عکس ۸ مگاپیکسلی با بالاترین قابلیت و کیفیت برایتان بگیرد. 

Video Size: برای اینکه ویدیو های با کیفیت و با دقت و جزییات بگیرید این گزینه را روی QHD 2560 x 1440  تنظیم کنید و تاگل عبارت High efficiency video را خاموش نگهدارید.

Timer: بهتر است که این گزینه را خاموش نگهدارید مگر اینکه بخواهید عکس های گروهی بگیرید.

HDR  Rich Tone : برای گرفتن بهترین خروجی بهتر است که این گزینه را روی حالت اتوماتیک یا AUTO قرار دهید.

Save Pictures as Previewed: اگر می خواهید چهره شما دقیقا همانطوری که هست در عکس بفتد این گزینه را خاموش کنید در غیر این صورت اگر می خواهید همان چیزی که در دوربین مشاهده می کنید ثبت کنید این قابلیت را روشن کنید.

Shooting Methods:  این گزینه به شما کمک می کند تا حالت های مختلف گرفتن عکس را تنظیم کنید. بدین صورت می توانید هر سه تاگل را روشن نگهدارید تا با تکان دادن دست، یا با لمس سنسور فشار خون پشت گوشی و حتی با ضربه زدن روی صفحه نمایش عکس بگیرید.

Face Shape Correction: برای گرفتن سلفی های طبیعی تر این گزینه را آف کنید.

تنظیمات مشترک برای هر دو دوربین

Edit Camera Modes: با کمک این قابلیت می توانید از حالت های موجود در هر کدام از دو دوربین استفاده کنید و آن هارا حذف یا اضافه کنید.

Motion Photos: اگر این گزینه را آف کنید فضای ذخیره سازی بیشتری روی گوشی خود حفظ خواهید کرد و خواهید داشت. اگر می خواهید تصاویر لایو دو ثانیه ای بگیرید این قابلیت را فعال نگهدارید.

Video Stabilization: اگر این قابلیت را روشن نگهدارید خروجی ویدیو دارای صحنه های صاف و خوبی خواهد بود.

Grid Lines: این قابلیت را برای کنترل بهتر عکس برداری روی ۳ در ۳ تنظیم کنید.

Location Tags: اگر می خواهید هنگام گرفتن عکس یا فیلم محل عکس برداری یا فیلم برداری را مشخص کنید بهتر است که این قابلیت روشن باشد در غیر اینصورت اگر می خواهید حریم خصوصی تان حفظ شود آن را آف کنید.

Review Pictures: اگر این قابلیت را روشن نگهدارید به محض گرفتن هر عکس شما را به گالری می برد تا عکس را ببینید و برای گرفتن عکس بعدی به ناچار باید به سمت دوربین اصلی بازگشت کنید که کمی آزار دهنده است.

Quick Launch: اگر بخواهید از طریق  lock screen  و با فشردن دو بار دکمه پاور دوربین را راه اندازی کنید و سریع عکس بگیرید این گزینه را روشن نگهدارید. برای این حالت نیازی به قفل گشایی گوشی نیست. 

Voice Control: اگر می خواهید از فرمان های صوتی برای گرفتن عکس استفاده کنید از این قابلیت استفاده کنید اما این ویژگی در محیط های پر سر و صدا دچار نویز می شود و ممکن است به خوبی عمل نکند.

Floating Camera Button: این ویژگی به شما کمک می کند که با افزودن یک دکمه شات دیگر، بتوانید هر جایی از اسکرین که بخواهید راحت تر عکس بگیرید. در حقیقت اگر دست شما کوچک است این قابلیت فوق العاده برای تان مفید است و عکس گرفتن را تسهیل می کند.

Press Volume Keys to: با کمک دکمه های تنظیم صد در این بخش می توانید برای زوم کردن و کوچک کردن روی عکس استفاده کنید. البته اگر می خواهید به کمک این دکمه ها شات کنید و عکس بگیرید باید تنظیمات را برای این عکس العمل تنظیم کنید.

این چند نکته آموزش هایی بود که شاید شما نیاز داشته باشید برای تنظیمات گوشی گلکسی اس ۹ خود، از آن استفاده کنید. برای تنظیم دوربین به بهترین حالت آیا توصیه ای خاص دارید که ذکر نشده است؟ در بخش نظرات تجربیات خود را بنویسید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

منبع

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *