آیا می‌توان فهمید که چه کسانی از پروفایل توئیتر شما بازدید کرده‌اند؟

آیا می‌توان فهمید که چه کسانی از پروفایل توئیتر شما بازدید کرده‌اند؟
  • 1397/1/1
  • زهرا معبودی
  • 0

طبیعی است دلتان بخواهد بدانید که چه کسانی از پروفایل توئیتر و توئیت‌های شما بازدید کرده‌اند، ولی با وجود این که خیلی از سرویس‌ها مدعی این امکان هستند، چنین چیزی عملاً ممکن نیست.

افزونه‌های وب و سرویس‌های مشابه دروغین هستند

گویا آی تی: درست مثل فیسبوک، برای توئیتر هم افزونه‌هایی وجود دارد که مدعی‌اند که به شما نشان می‌دهند که چه کسانی از پروفایل‌تان بازدید کرده‌اند. توصیه می‌کنیم در هنگام نصب کردن افزونه‌های وب مراقب شرکت‌هایی که به آن‌ها اعتماد ندارید باشید. البته اکثر افزونه‌هایی که مدعی این قابلیت‌ها هستند توسط شرکت‌های بزرگ و معروف تولید نشده‌اند. از این‌ها که بگذریم، حتی همان اپلیکیشن‌ّهایی که قصد کلاهبرداری یا دزدیدن اطلاعات شما را ندارند هم امکانات موردنظرتان را ارائه نمی‌کنند. بلکه در واقع فقط اگر شخص دیگری همان افزونه را نصب کرده باشد و به پروفایل شما سر بزند، به شما اطلاع داده می‌شود.

 

چه کسانی از پروفایل توئیتر شما بازدید کرده‌اند

 

اگرچه این ایده جذاب به نظر می‌رسد، ولی با این کار یعنی افزونه‌ی مذکور همه‌ی حرکات شما را زیر نظر می‌گیرد تا اگر وارد پروفایل یک اکانت توئیتر شدید بتواند به آن شخص خبر بدهد. با این حساب شما را نمی‌دانم، ولی شخصاً دوست ندارم افزونه‌ای داشته باشم که همه‌ی سابقه‌ی وبگردی‌هایم را تحت کنترل داشته باشد.

 

علاوه بر این‌ها برخی سرویس‌های شخص ثالث هم وجود دارند که افزونه‌ی وب نیستند، ولی همچنان درباره‌ی کارایی‌شان مبالغه می‌کنند. این سرویس‌ها به API توئیتر وصل می‌شوند و در صورتی که یک فالوور جدید جذب کنید یا یکی از فالوورهای قبلی خود را از دست بدهید یا حتی کسی شما را منشن کند، این اتفاقات را به شما خبر می‌دهند. اما این کارها ربطی به این که چه کسی از پروفایل یا توئیت شما بازدید کرده ندارد.

 

آمار خود توئیتر اطلاعات خوبی به شما می‌دهد ولی جزئیات آن مشخص نیست

 

برخلاف فیسبوک، در توئیتر روشی برای این که بفهمید چه کسانی از پروفایل یا توئیت‌های شما دیدن کرده‌اند وجود دارد. کافی است به صفحه‌ی آمار خود توئیتر بروید و وارد حساب کاربری‌تان شوید تا صفحه‌ای مشابه تصویر زیر روبروی شما قرار بگیرد.

 

چه کسانی از پروفایل توئیتر شما بازدید کرده‌اند

 

همان طور که می‌بینید من در ۲۸ روز گذشته ۵۲ توئیت ارسال کرده‌ام. همه‌ی توئیت‌های من در مجموع توسط ۲۸۱۰۰ نفر دیده شده است. ۷۵۸ نفر از صفحه‌ی پروفایل من بازدید کرده‌اند و ۶۰ بار منشن شده‌ام. پربازدیدترین توئیتم در ماه جاری توسط ۹۱۰ نفر مشاهده شده است.

 

اگر روی صفحه‌ی Tweets کلیک کنید، آمار تعداد افرادی که به صورت روزانه و بر اساس هر توئیت از توئیت‌های شما دیدن کرده‌اند را می‌بینید.

 

چه کسانی از پروفایل توئیتر شما بازدید کرده‌اند

 

همچنین اگر به صفحه‌ی Audiences بروید، اطلاعات جامع‌تری درباره‌ی افرادی که شما را دنبال می‌کنند یا توئیت‌هایتان را می‌بینید مشاهده خواهید کرد. اطلاعاتی نظیر موقعیت مکانی افراد، جنسیت و حتی زبان آن‌ها نشان داده می‌شود.

 

چه کسانی از پروفایل توئیتر شما بازدید کرده‌اند

 

اگر می‌توانید برندسازی کنید یا دید بهتری درباره‌ی فعالیت‌های خود داشته باشید، این اطلاعات بسیار جالب و تا حدی کاربردی است، اما اگر می‌خواهید بفهمید که دقیقاً چه اشخاصی اکانت شما را بررسی می‌کنند، این ابزار به کار شما نمی‌آید و متاسفانه راهی برای رفع کنجکاوی‌تان ندارید.

 

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *