راهنمای اشتراک گذاری پسورد وای فای با کد QR در آیفون

راهنمای اشتراک گذاری پسورد وای فای با کد QR در آیفون
  • 1397/1/2
  • زهرا معبودی
  • 0

یکی از چیزهای آزار دهنده در میان جمع دوستان این است که از شما بخواهند پسورد وای فای خود را به آن ها بدهید. خب این قضیه ای کاملا خصوصی است و کسی چنان که باید تمایلی ندارد این کار را انجام دهد. 

گویا آی تی: از طرفی وقتی از دوستانت میزبانی می کنی، نمی توانی بدون پسورد وای فای پذیرایی ات را کامل کنی! پس بهترین کار این است که پسورد را به روشی غیر مستقیم به آنها بدهی.

در این باره یک روش جدید وجود دارد و آن هم ایجاد کد های کیو آر روی گوشی و ارائه رمز بوسیله این کد هاست. روش انجام این کار را در ادامه نوشته ام.

گام اول: نام شبکه وای فای یا SSID را پیدا کنید

ابتدای امر باید SSID را پیدا کنید. ضرورتا این نام شبکه وای فای شماست. برای مثال اگر شما نام شبکه وای فای خود را IL0V3D0G5 نام

گذاری کرده اید، همین به عنوان کد SSID به شمار می آید.

اگر نمی دانید این بخش را چه نام گذاری کرده اید به سادگی می توانید آن را پیدا کنید. برای این کار به اپلیکیشن Settings در گوشی خود بروید. بر روی Wi-Fi ضربه بزنید و نامی که برای شبکه اختصاص داده اید را یادداشت کنید.

اشتراک گذاری پسورد وای فای

بعد از یادداشت کردن این نام باید یک اپلیکیشن روی گوشی نصب کنید

گام دوم: Visual Codes را نصب کنید

Visual Codes اپلیکیشنی است که به شما کمک می کند، بتوانید کد های کیو آر در گوشی خود ایجاد کنید. برای اینکه این برنامه را نصب کنید می توانید در اپ استور نام آن را جستجو کنید یا به کمک لینک زیر آن را دریافت کنید:

اشتراک گذاری پسورد وای فای

زمانی که این اپلیکیشن را نصب کردید آن را اجرا کنید.

گام سوم: کد مورد نظر را ایجاد کنید

در مرحله اول با یک صفحه خالی روبرو می شوید که در انتهای آن یک دکمه به نام Add Code وجود دارد. می توانید برای ایجاد کد کیو آر روی این دکمه کلیک کنید و بعد وارد صفحه بعدی شوید.

در صفحه بعد که دقیقا عکس سمت راست زیر است، شما کی توانید به کمک برخی ویژگی ها کد هایی ایجاد کنید.

در زیر بخش …or create code with action شما می توانید چند آپشن دیده و از آن استفاده کنید اما برای این بخش از این اموزش، باید روی عبارت Connect to Wi-Fi کلیک کنید.

اشتراک گذاری پسورد وای فای

خب با انجام این کار حالا باید یک سری اطلاعات را وارد کنید.

نام، پسورد و امنیت که این سه به صورت name و password و security  نمایش داده شده اند.

برای name  باید SSID را وارد کنید.

برای رمز هم همان رمزی که ایجاد کرده اید

و برای بخش security هم WPA را که معمولا بهترین گزینه است انتخاب کنید.

با این کار اگر کد به خوبی کار نکند، معلوم می شود که روتر شما WEP است و یا اینکه SSID شما رمزی ندارد.

شما می توانید کد را ایجاد کرده و برچسب گذاری کنید تا زمانی که می خواهید از میان کد های زیادی، کد مورد نظررا پیدا کنید به سادگی این کار را بکنید.

باید اطلاعات را به درستی وارد کنید تا کد به خوبی عمل کند.

بعد از اینکه مطمئن شدید همه چیز عالی است روی Create Code ضربه بزنید. بعد از اینکه این کار را کردید یک پنجره پاپ آپ باز می شود که در آن Create Code را دوباره مشاهده می کنید. برای تایید نهایی روی آن هم ضربه بزنید.

اشتراک گذاری پسورد وای فای

گام چهارم: ذخیره سازی کد

زمانی که کد ایجاد شد در بخشی به نام  Codes ذخیره می شود. برای اینکه بتوانید از این کد استفاده کنید و آن را اشتراک بگذارید، باید از آن اسکرین شات بگیرید و با کمک SHARE آن چه را که می خواهید انجام دهید.

اشتراک گذاری پسورد وای فای

گام پنجم: به دوستان خود دسترسی به وای فای صادر کنید

حالا که به این مرحله رسیدید به راحتی می توانید کد مورد نظر را به دوستان خود دهید و آن ها را با این کد به شبکه خود دعوت کنید.

برای این کار به اپلیکیشن تصاویر می توانید بروید و با آوردن این کد از ان ها بخواهید که با گوشی خود، تصویر را اسکن کنند و وارد شبکه شوند

اگر دوستان شما از iOS 11 استفاده می کنند می توانید به سادگی از ان ها بخواهید تا اپلیکیشن دوربین خود را باز کنند. با این اپلیکیشن می توانند به سرعت کد را اسکن کنند و به هدف خود برسند.

اشتراک گذاری پسورد وای فای

اگر دوستان شما از اندروید استفاده می کنند نیاز به یک اسکنر کد کیو آر دارند تا آن را روی گوشی نصب و بعد از نصب، بتوانند کد شما را اسکن کنند. من یکی از این اسکنر هایی که خودم هم از آن استفاده می کنم را به شما معرفی می کنم. می توانید آن را از اینجا دانلود کنید.

اشتراک گذاری پسورد وای فای

زمانی که کد مورد نظر اسکن شد، با کمک دکمه کانکت چیزی شبیه به آن چه که در بالا مشاهده می کنید می توان وارد شبکه شد.

بدین صورت پسورد شما از پخش شدن، در امان می ماند و می توانید تا وقتی که دوستان تان نزد شما هستند به کمک این روش امن به ان ها دسترسی وای فای دهید.

به کمک یک اپلیکیشن ساده توانستیم به شما کمک کنیم که یک کد کیو آر روی آیفون خود ایجاد کنید و پسورد شبکه وای فای خود را به ان وصل کنید و در نهایت با یک اسکن کوچک از طریق هر دستگاه اندرویدی و آی او اسی، کار خود را به پیش ببرید.

اگر به دنبال روشی سریع تر هستید تا وای فای خود را به اشتراک بگذارید، ما یک روش دیگر هم قبلا آموزش داده ایم که در عین حال که سریع است یک محدودیت هم دارد و آن هم اینکه باید همه کاربران از IOS 11 بهره مند باشند.  آموزش اشتراک گذاری سریع پسورد wi-fi از آیفون به دیوایس های iOS 11 این موضوع را به شما یاد می دهد. 

نظرتان در رابطه با این آموزش و تجربیاتی که تا کنون از اشتراک گذاری پسورد وای فای داشته اید برای ما در بخش نظرات بنویسید و این مطلب را برای کمک به دوستان خود روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *