باید و نبایدهای ایمیل مارکتینگ در ایام تعطیلات

باید و نبایدهای ایمیل مارکتینگ در ایام تعطیلات
  • 1397/1/4
  • مهدی پیوندی
  • 0

بوی بهار به مشام می رسد و این به آن معنی است که بالاخره تعطیلات نوروز از راه رسیده است. همگی باید اعتراف کنیم که انتظار این وقت از سال را می کشیدیم.

معمولاً در این موقع از سال، بازاریاب ها ایمیل های بازاریابی مخصوص پایان سال و ایام نوروزشان را برای مخاطبان خود تنظیم و ارسال می کنند. اما آیا این ایمیل ها تاثیرگذار هستند؟ متاسفانه از آنجایی که موفقیت و عدم موفقیت چنین کمپین هایی به عوامل متعددی وابسته است، در غالب موارد نمی توانیم پاسخ قاطعی به این سوال بدهیم، اما در این مطلب از مجموعه مطالب آموزش ایمیل مارکتینگ مجله گویا آی تی به باید و نبایدهایی اشاره خواهیم کرد که توجه به آنها به شما در جهت فرار از شکست ایمیل مارکتینگ در فصل تعطیلات و تضمین کسب نتایج مورد نظر کمک خواهد کرد:

 

بایدها:

تعیین هدف: برای ایمیل هایی که به مناسبت تعطیلات تهیه و ارسال می شوند نیز باید هدف مشخص کنید. هدف شما می تواند کلیک، دانلود یا حجم مشخصی از خرید باشد. درست همانطور که به استراتژی و برنامه ای که برای هر ایمیل دیگری تنظیم می کنید اهمیت می دهید، در اینجا هم باید برنامه داشته باشید، نه اینکه دلیل شما برای ارسال این ایمیل، خالی نبودن عریضه باشد.

خلاقیت: از آنجایی که در این ایام، حجم انبوهی از ایمیل هایی که موضوع نسبتاً مشابهی دارند به اینباکس مشتریان بالقوه سرازیر می شود، باید به دنبال راهی باشید تا به واسطه آن خودتان را از رقبا متمایز کنید. به عنوان مثال، از طریق استفاده از یک عنوان جالب برای ایمیل، ارائه یک پیشنهاد خلاقانه یا تخفیف زمانی و یا افزودن یک ویژگی خاص متناسب با مناسبت جاری به محصول خود می توانید خلاقیت را راهی ایمیل خود کنید.

کمک گرفتن از شبکه های اجتماعی: احتمالاً مخاطبان شما در ایام تعطیلات به اندازه ای که در سایر ایام به ایمیل خود سر می زنند آن را چک نمی کنند. بنابراین، پیشنهاد ویژه خود را از طریق سایر کانال ها (شبکه های اجتماعی، بلاگ و مواردی از این قبیل) نیز در دسترس مخاطب قرار بدهید.

 

نبایدها:

بقیه مناسبت ها را فراموش نکنید: معمولاً همه به خاطر مناسبت های بزرگی همچون نوروز برنامه ریزی می کنند، اما اجازه ندهید که فرصت مناسبت های جزئی تر که بیشتر نادیده گرفته می شوند از دست برود. از مناسبت هایی که کمتر کسی به آنها اهمیت می دهد به عنوان یک فرصت به نفع خود بهره برداری کنید و خودتان را نشان بدهید. مثلاً می دانستید که همین امروز (سوم فروردین)، روز جهانی هواشناسی است؟ اگر محصولات یا خدمات شما به نحوی با این مناسبت ارتباط پیدا می کند، در برنامه بازاریابی ایمیلی خود آن را از قلم نیندازید.

عدم برنامه ریزی برای ادامه کار و پیگیری: پس از تهیه و تنظیم یک ایمیل فوق العاده، حساب شده و جالب، قدم بعدی شما باید این باشد که مشخص کنید که برای افرادی که از خود علاقه نشان داده اند یا به مشتری تبدیل شده اند چه برنامه ای دارید. شما به هیچ وجه نباید از برنامه ریزی برای پیگیری نتایج ایمیلی که ارسال کرده اید غافل شوید، چرا که از این طریق می توانید برنامه خود را وارد فاز تازه ای کنید. پیگیری های برنامه ریزی شده و فکر شده به شما کمک خواهد کرد تا فروش را به سرانجام برسانید، فرصتی برای گفتگو با یک فروشنده به وجود بیاورید و … .

زیاده روی و هرزنامه نگاری: اگر در خوردن شیرینی و آجیل زیاده روی می کنید، هیچ بعید نیست که در ارسال ایمیل های بازاریابی خود هم آنقدر زیاده روی کنید که چیزی جز نام اسپم (هرزنامه) را نتوان بر آنها گذاشت. حتی در طول مناسبت های خاص و ایام تعطیل هم نباید از اصول و روش های صحیح چشم بپوشید. مراقب باشید که از عناوین، محتوا و قالب های صحیحی استفاده کنید تا میزان لغو اشتراک مشترکان تان افزایش پیدا نکند. به خاطر داشته باشید که این روزها مردم بی حوصله شده اند و به شما دوباره فرصت نخواهند داد.

 

مخلص کلام اینکه در مورد تنظیم و ارسال ایمیل های مناسبتی و ایمیل هایی که در ایام خاصی مثل عید نوروز می فرستید باید حساب شده عمل کنید و بی گدار به آب نزنید؛ درست همانطور که در مورد سایر ایمیل های خود از اصول مشخص و روش های صحیح پیروی می کنید.


در مورد ایمیل مارکتینگ و بازاریابی در تعطیلات و مناسبت ها چه نکاتی به ذهن شما می رسد؟ لطفاً نظرات و دیدگاه های خود درباره مطالب بخش آموزش ایمیل مارکتینگ مجله گویا آی تی را با ما در میان بگذارید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *