راهنمای غیرفعال کردن نوتیفی های مزاحم در Mac

راهنمای غیرفعال کردن نوتیفی های مزاحم در Mac
  • 1397/1/5
  • زهرا معبودی
  • 0

وقتی که نیاز به دیدن نوتیفی ها دارید این خیلی خوب است که از سیستمی استفاده کنید که از ارسال نوتیفی پشتیبانی می کند. فوق العاده است که مشغول کار خودت باشی و نوتیفی ها تو را از چیزهایی که منتظرشان هستی با خبر کنند. 

اما وقتی که حوصله نوتیفی ها را نداری، به راحتی یک صدای دینگ دینگ می تواند اعصاب را به هم بریزد.

گویا آی تی: در این مطلب من به شما یاد می دهم که چطوری در مک، نوتیفی ها را موقتا غیرفعال کنید و برای برخی وب سایت ها و اپلیکیشن ها این موضوع را محدود کنید.

غیرفعال کردن نوتیفی ها با Do Not Disturb

Do Not Disturb قابلیتی است که به شما کمک می کند نوتیفی ها را غیرفعال کنید و طی زمان بندی مشخص این ویژگی را فعال نگه دارید. این قابلیت در آیفون هم دیده می شود.

برای فعال کردن این گزینه در سمت راست و بالا، یک آیکون وجود دارد.

این آیکون را لمس کنید تا آپشن ها به شما نمایش داده شود.

آپشن ها دارای دو گزینه هستند.

در عکس بالا گزینه Do Not Disturb را مشاهده می کنید. اگر تاگل روبروی آن را بکشید  و آن را روشن کنید، این قابلیت با تنظیمات پیش فرضی که دارد فعال می شود.

Do Not Disturb را که فعال می کنید مهم ترین چیزی که باید به آن توجه کنید این است که این قابلیت برای چه زمانی فعال خواهد بود. در تنظیمات می توانید این ویژگی ها را شخصی سازی کنید.

برای انجام تنظیمات به بخش System Preferences > Notifications بروید.

Do Not Disturb

با ورود به این صفحه اولین چیزی که مشاهده می کنید تنظیمات مربوط به Do Not Disturb است. گزینه From را فعال کنید تا زمان شروع این قابلیت را مشخص کنید.

From

با کمک بخش بالا شما می توانید کاری کنید که این قابلیت زمانی فعال شود که مثلا نمایشگر به خواب می رود یا مواردی نظیر این. در قسمت وسط تصویر بالا زیر بخش from و to می توانید این آپشن ها را مشاهده کنید.

غیرفعال سازی بنر نوتیفی ها برای هر اپلیکیشن دلخواه

شاید شما بخواهید کلیه نوتیفی ها را غیرفعال کنید اما برای برخی اپلیکیشن ها کماکان حضور نوتیفی ها را ضروری می دانید. برای انجام تنظیمات جدید به بخش System Preferences > Notifications بروید و این بار به پانل سمت چپ و آپشن ها دقت کنید.

هر اپلیکیشنی که از نوتیفی پشتیبانی می کند در این بخش لیست بندی شده است.

غیرفعال کردن بنر نوتیفی اپ ها در مک

اپلیکیشنی را که می خواهید نوتیفی های آن را شخصی سازی کنید ( فعال یا غیرفعال کنید ) را در سمت چپ پیدا کنید و روی آن کلیک کنید تا آپشن های قابل تنظیم آن را در سمت راست مشاهده کنید.

اولین چیزی که می توانید در این جا تغییر دهید، در حقیقت امر، سبک نوتیفی هاست.

معمولا برای بسیاری از اپ ها سبک نوتیفی هایی که نمایش داده می شود، بنر مانند است.

بدین صورت که وقتی نوتیفی ای دریافت می کنید، یک بنر در سمت راست و بالای نمایشگر نمایش داده می شود و بعد از مدتی کوتاه محو می شود.

اگر بخواهید نمایش بنر را متوقف کنید کافی است آپشن None یعنی اولین اپشن از سمت چپ را انتخاب کنید.

None

اما در زیر این بخش آپشن هایی وجود دارد که به شما اجازه می دهد با کمک یک تیک زدن یا برداشتن تیک نوتیفی ها را بیشتر شخصی سازی کنید.

گزینه اول: اگر گزینه اول را تیک دار کنید، در حقیقت موقعی که صفحه قفل سیستم فعال می شود نوتیفی ها قابل نمایش می شوند. توصیه اکید این است که اگر از سیستم خود در مکان عمومی استفاده می کنید یا در دفتر کارتان رفت و امد وجود دارد این آپشن را تیک دار نکنید تا حریم خصوصی بهتر حفظ شود.

گزینه دوم به شما اجازه می دهد که نوتیفی ها را در Notification Center مشاهده کنید.

گزینه سوم هم به شما اجازه می دهد که یک اعلان قرمز رنگ را در ایکون های  dock مشاهده کنید.

گزینه آخر هم به شما کمک می کند که با کمک یک صدای نوتیفی از وجود هشدار ها مطلع شوید. اگر فرد پر مشغله ای هستید این گزینه را بدون تیک رها کنید چرا که صدا در میان کار واقعا آزار دهنده است.

غیرفعال کردن نوتیفی ها در سافاری

سافاری مرورگر محبوب اپل است که از آن روی سیستم های خود استفاده می کند. شما می توانید امکان شنیدن نوتیفی های سایت ها را در مرورگر خود به طرقی که دوست دارید فعال یا غیرفعال کنید.

برای انجام این تنظیمات سافاری را باز کنید و از منوها به  Safari > Preferences بروید.

در این بخش می توانید تب Websites را مشاهده کنید. روی این گزینه کلیک کنید. در صفحه پانل دو قسمتی مشاهده می کنید که در بخش سمت چپ گزینه ای به نام Notifications را باید دریابید.

در این جا می توانید اجازه ارسال نوتیفی را از اپ ها حذف کنید.

از طرفی دیگر می توانید به کمک گزینه Allow websites to ask for permission to send push notifications و تیک دار کردن آن ( در انتهای صفحه ) از درخواست مجوز توسط اپ از شما، استفاده کنید و هر وقت که دوست داشتید مجوز را به اپ بدهید تا برایتان نوتیفی ارسال کند.

بدین صورت می توانید تا حدودی جلوی سر و صداهای مزاحم را بگیرید و زندگی کامپیوتری بی دردسر تری داشته باشید.

در این باره تجربیات و سوالات خود را بپرسید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *