چگونه گلکسی S9 را با ژست های حرکتی فشاری شخصی سازی کنید

چگونه گلکسی S9 را با ژست های حرکتی فشاری شخصی سازی کنید
  • 1397/1/8
  • زهرا معبودی
  • 0

همه طرفداران اندرویدی قطعا ژست های فشاری یا Squeeze gestures ها را که با HTC U11 معرفی شدند را به خاطر دارند. گوگل با آوردن این قابلیت ها به Pixel 2  و Pixel 2 XL این گرایش را ادامه داد. به لطف یک اپلیکیشن جدید حالا می توانید از همین قابلیت ها در گوشی Galaxy S9  و S9+ و حتی گوشی های قدیمی تر سامسونگ استفاده کنید.

گویا آی تی: هم HTC U11 و هم پیکسل ۲ سنسور های خاصی داشتند که اجازه تشخیص فشار وارده ناشی از فشاردن گوشه های تلفن همراه را می داد. خوشبختانه می توان از سنسوری دیگر در گوشی نیز برای همین هدف استفاده کرد. همانطور که برای نخستین بار از سوی XDA گزارش شد، اپلیکیشنی جدید به نام SideSqueeze از سنسور فشار سنج بارومتریک گوشی برای تشخیص ژست های فشاری استفاده می کند. برای اینکار گوشی شما باید مقاومت در برابر آب را داشته باشد تا به خوبی محکم کاری شده باشد.

سازگاری

به طور فرضی، این آموزش باید بر روی تمام گوشی هایی که حسگر فشار بارومتری و قابلیت ضد آبی دارند جواب دهد اما ما تمرکزمان بر روی Galaxy S9 خواهد بود. شایان ذکر است که توسعه دهندگان SideSqueeze تنها اپلیکیشن شان را بر روی S8 و Note 8 با اندروید نوقا تست کرده اند. ما به طور مستقل تایید می کنیم که این اپلیکیشن به خوبی بر روی هر دو نسخه اسنپ دراگون و اکسینوس Galaxy S9 و S9+ کار می کند.

SideSqueeze را نصب کنید

برای شروع کار برنامه SideSqueeze را از لینک زیر دانلود کنید. پس از نصب برنامه آن را باز کنید و اجازه های لازمه را به آن بدهید. در این مرحله نصب اولیه چندین قدم مهم وجود دارد به همین خاطر بدون خواندن به سرعت همه چیز را قبول نکنید و سریع از آن نگذرید.

دریافت SideSqueeze از پلی استور

ژست های حرکتی فشاری Squeeze gestures

SideSqueeze را در Accessibility Services فعال کنید

پس از صدور اجازه های دسترسی یک پاپ آپ به شما داده می شود که نشان دهنده درخواست SideSqueeze برای دسترسی به سرویس های Accessibility گوشی است. با زدن OK شما به صفحه Accessibility Services تنظیمات برده خواهید شد.

به سمت پایین اسکرول کنید تا لیبل SideSqueeze را مشاهده کنید و بر روی آن زده و مطابق شکل زیر سوییچ زیر را فعال کنید. این کار به برنامه اجازه می دهد که از سنسور فشار بارومتریک برای اجرای اپلیکیشن های خاص یا انجام کار های خاص استفاده کند. پس از فعال سازی چند بار بر روی کلید بازگشت بزنید تا به اپلیکیشن برگردید

ژست های حرکتی فشاری Squeeze gestures

SideSqueeze را از بخش Battery Optimization حذف کنید

در مرحله بعد برای شما یک پاپ آپ بالا می آید که می گوید می بایست اپلیکیشن را از Battery Optimization سامسونگ حذف کنید تا عملکرد درست داشته باشد. با زدن OK به تنظیمات مربوطه هدایت می شوید.

در بالای صفحه تنظیمات، گزینه “All apps” را از منو دراپه انتخاب کنید و سپس به سمت پایین اسکرول کنید و مطمئن شوید که SideSqueeze بر روی حالت خاموش قرار دارد. پس از تمام کردن این مرحله چند بار کلید بازگشت را بزنید تا به اپلیکیشن برگردید. اگر نگران مصرف باتری اپلیکیشن هستید باید بگوییم که ما با چند روز کار متوجه مصرف باتری ناچیز آن (کمتر از۰٫۵% در ساعت) شدیم.

ژست های حرکتی فشاری Squeeze gestures

پاپ آپ نهایی که برایتان بالا می آید به شما در مورد اعمال فشار بیش از حد هشدار می دهد. این بدیهیست اما حین وارد کردن فشار به گوشه های گوشی حواستان باشد. اگر قابلیت فشاری به خوبی کار نکرد مطابق توضیحات بعدی آستانه فشار را تنظیم کنید.

تنظیم آستانه فشار

پیش از تنظیم کردن اپلیکیشن ها و تنظیمات فشاری مخصوص خودتان می بایست فشار ایده آل برای خودتان و گوشی تان را تنظیم کنید. شایان ذکر است که هر گوشی نوع دست گرفتن مخصوص خود را حین انجام ژست های فشاری دارد.

اگر از Galaxy S9 یا Note 8 استفاده می کنید، حلقه کردن انگشتانتان دور گوشه های گوشی حین فشار دادن گوشی بهتر است اما از طرف دیگر برای S8 و S8+ فشار مربعی شکل و بدون حلقه کردن انگشتان مناسب تر است.

با رعایت این قواعد از اندازه گیر بالای صفحه اپلیکیشن برای سنجیدن آستانه فشار استفاده کنید. ما متوجه شدیم که برای گوشی های Galaxy S9 فشار بین ۱۰ تا ۱۲ ایده آل ترین است.

فعال سازی اکشن های Home Screen شخصی سازی شده به وسیلهADB ( مخصوص نسخه Pro)

یکی از پرکاربرد ترین قابلیت های SideSqueeze فعال سازی اعمال شخصی سازی شده از صفحه هوم گوشی شماست که جدا از اعمال فعال شده در دیگر اپلیکیشن ها می باشد. برای انجام ای کار شما باید در بخش Command در PC یک فرمان ADB اجرا کنید.

اگر با ADB یا Command Line آشنا نیستید این مقاله را مطالعه کنید. پس از نصب ADB tools، صفحه Command را بالا بیاورید و این متن را تایپ کنید: adb shell sh /sdcard/grant.. پس از اتمام شما باید قادر به تنظیم اعمال شخصی سازی شده در صفحه هوم و استفاده از قابلیت immersive در SideSqueeze باشید.

ژست های حرکتی فشاری Squeeze gestures

تنظیمات برای عملکرد بهتر

تنظیمات مفیدی در SideSqueeze وجود دارد که باعث بهبود عملکرد خواهد شد. بر روی منو در بخش چپ فوقانی بزنید و سپس بر روی “Setting” بزنید. مطمئن شوید که هر دو گزینه “Disable SideSqueeze while in a call” و “Disable SideSqueeze while in a call” انتخاب شده باشند.

علاوه بر این تنظیمات بد نیست که  “Hold a wakelock for screen-off actions (uses battery).” را نیز فعال کنید. این تنظیم آخر ممکن است مصرف باتری داشته باشد اما باعث بهبود تشخیص ژست های حرکتی در صفحه لاک اسکرین خواهد شد. البته بهتر است که بررسی کنید که آیا Wakelock در گوشی شما باتری زیادی مصرف می کند یا خیر.

ژست های حرکتی فشاری Squeeze gestures

اکشن های فشاری خودتان را فعال کنید

حالا این قسمت جالب کار است. به صفحه اصلی SideSqueeze رفته و اکشن های شخصی تان را برای هم “Normal Squeeze” و هم “Long Squeeze” فعال کنید. هر یک از این ها را می توان برای صحه روشن، صفحه هوم (نسخه پرو)، لاک اسکرین و صحفه خاموش تنظیم کرد.

ما متوجه شدیم که اکشن های صفحه لاک اسکرین حین فعال بودن قابلیت Always on Display نمایان نمی شوند. اکشن های زیادی برای هر یک از این دسته ها وجود دارد که می توانید با خریدن نسخه پرو تعداد بیشتری از آن ها را پیدا کنید. در آزمایش ما اکشن های Google Assistant و Recent Apps بسیار کاربری جلوه کردند.

 ژست های حرکتی فشاری Squeeze gestures

استفاده از ژست های فشاری نیاز به کمی عادت دارد اما اگر اعمالی را چندین بار در طول روز انجام می دهید می تواند برایتان خیلی مفید باشد. در حالی که این قابلیت شاید برای خیلی ها چندان جالب نباشد ولی همین که توسعه دهندگان توانسته اند با استفاده از نرم افزار به آن دست پیدا کنند خود فوق العاده است.

منبع

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *