چگونه ویندوز ۸ را در حالت safe mode و دیگر آپشن ها باز کنیم؟ ( ۳ روش )

چگونه ویندوز ۸ را در حالت safe mode و دیگر آپشن ها باز کنیم؟ ( ۳ روش )
  • 1397/1/11
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

احتمالا این روزها بسیاری از افراد فقط به دنبال آموزش های ویندوز ۱۰ باشند اما هستند افرادی که از ویندوز ۸ هنوز استفاده می کنند و نیاز دارند تا برخی از امکانات آن را بشناسند. به طور کلی ویندوز ۸ دارای رابط بصری خوبی است که مایکروسافت حسابی روی آن کار کرده تا هم از نظر کاربری و هم از نظر امنیت، آن را ارتقا دهدگویا آی تی: اما وقتی برای اولین بار می خواهیم از استارت منو استفاده کنیم کمی گیج می شویم چرا که امکان جستجوی اپ ها و برخی قابلیت ها نظیر ،   Safe Mode با شبکه، Restore System، Recovery System Image، Setup Startup و بسیاری از گزینه های دیگر را به راحتی نمی توانیم پیدا کنیم و از آنها استفاده کنیم.

در این مقاله به شما یاد می دهیم که چگونه به این قابلیت ها در ویندوز ۸ دسترسی پیدا کنید.

۱- ورود به Safe Mode وقتی که نمی توانیم به راحتی وارد ویندوز شویم

اگر کامپیوتر شما با مشکلی مواجه شده که نمی توانید به صورت معمولی وارد آن شوید می توانید به کمک حالت امن مشکل خود را حل کنید اما ویندوز ۸ مثل ویندوزهای قبلی نیست که با کمک دکمه های تابعی بتوانید حالت امن را پیدا کنید و راحت وارد سیستم شوید. از این رو کافی است دستورالعمل های زیر را دنبال کنید

گام اول: ویندوز را راه اندازی کنید برای این کار سیستم را روشن کنید تا به صفحه لوگین برسید اما لطفا کاری نکنید!

وقتی که در این صفحه قرار گرفتید، روی دکمه Shift فشار دهید و انگشت خود را نگهدارید. شما ممکن است به دلخواه خود، شیف های سمت راست یا چپ را بگیرید برای ما مهم است که بعد از گرفتن دکمه شیفت بتوانید در سمت راست و پایین سیستم آپشن های مدیریتی سیستم را مشاهده کنید:

وارد شدن به سیف مود ویندوز 8

اگر روی گزینه ریستارت که در بالا مشخص شده کلیک کنید یک صفحه آبی نمایش داده می شود که در آن آپشن هایی نمایش داده می شود:

Troubleshoot

در این جا لازم است گزینه Troubleshoot را انتخاب کنید. بعد از ورود به این صفحه، می توانید گزینه  Advanced options  را در این بخش مشاهده کنید.

 Advanced options

بعد از زدن و کلیک کردن این گزینه، صفحه ای مطابق زیر باز می شود که لازم است در آن Windows Startup Settings را کلیک کنید:

Windows Startup Settings.

بعد از زدن این گزینه صفحه جدیدی باز می شود که در سمت راست و پایین آن عبارت Restart. را مشاهده می کنید. کافی است روی آن کلیک کنید

Restart.

بعد از این کار صفحه ای با نام  Startup Setting نمایش داده می شود که در آن لیستی از کارهای قابل انجام با شماره مشخص شده است:

 Startup Setting

حالا با توجه به شماره ها، می توانید عدد مقابل هر دستورالعمل را روی کیبرد بزنید و بعد وارد حالت مورد نظر شوید. مثلا من اگر بخواهم وارد حالت Safe Mode بشوم باید عدد ۴ را با کیبرد وارد کنم.  در این قسمت شما ۹ دستورالعمل را مشاهده می کنید اما اگر دستورالعمل شما در این لیست قرار ندارد، می توانید F10 را بزنید تا آپشن های بیشتری به شما نشان داده شود.

ورود به  Safe mode بعد از وارد شدن به ویندوز ۸

در حالت قبل چیزی که مد نظر بود، عدم امکان ورود به ویندوز ۸ بود اما اگر بتوانید به درستی ورود به ویندوز ۸ داشته باشید و نیاز باشد که وارد حالت امن شوید، این دستورالعمل ها را دنبال کنید.

ابتدا می بایست پنجره RUN را اجرا کنید. برای این کار از دکمه ترکیبی Win+R استفاده کنید. بعد از دیدن این پنجره عبارت msconfig را در داخل آن بنویسید و بعد اوکی را بزنید.

بعد از این کار پنجره System Configuration نمایش داده می شود. لازم است که در این پنجره، از میان تب هایی که مشاهده می شود، تب Boot را انتخاب کنید.

Boot

همانطور که در پنجره بالا مشاهده می کنید گزینه Safe boot را می بینید که باید آن را انتخاب کنید. از میان آپشن های موجود یکی را انتخاب کنید و بعد Apply  و بعد  OK را بزنید.

با انجام این کار سیستم شما بوت شده و وارد حالت امن یا Safe MODE خواهد شد.

۳- ورود به حالت Safe MODE در شرایطی که به صفحه لوگین وارد نمی شوید

اگر هنگام روشن کردن سیستم نمی توانید صفخه لوگین را ببینید، و سیستم عامل تا این مرحله شما را یاری نمی کند کافی است که این دستورالعمل را دنبال کنید.

ابتدا سیستم خود را ریستارت کنید و در حین ریستارت شدن دکمه شیفت را بگیرید و نگهدارید و در همین حال سریع روی دکمه F8 ضربه بزنید.

See Advance Repair Options

این کار موجب می شود که شما وارد حالت Recovery شوید و بعد در پنجره ای که نمایش داده می شود گزینه See Advance Repair Options  را انتخاب کنید. در این بخش می توانید به هدف خود دست پیدا کنید

بدین صورت می توانید در حالتی که حتی نمی توانید وارد صفحه ورودی شوید، از حالت امن استفاده کنید.

تجربه ها و دیدگاه های خود را در بخش نظرات بنویسید و این مطلب را برای اطلاع عموم دوستان خود روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

منبع 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *