راهنمای فعال سازی یپش نمایش صفحات وب در همه مرورگر ها

راهنمای فعال سازی یپش نمایش صفحات وب در همه مرورگر ها
  • 1397/1/12
  • زهرا معبودی
  • 0

پیش نمایش تب ها را می توان در آیفون و اندروید انجام داد اما چرا همین کار را در کامپیوتر یا مک انجام ندهید؟ دیگر وقتش رسیده که مرورگری را به مرحله ای جدید برسانید و بفهمید که چطور می توان بین پیش نمایش صفحات وب در تب ها سوییچ کنید.

گویا آی تی: این آموزش به شما تنظیمات مخفی، نصب کردن افزونه ها و استفاده از قابلیت های ناشناخته مرورگرتان را به شما یاد می دهد.

 مرحله ۱ موزیلا فایرفاکس (روش Mac OS X)

می توان با تایپ کردن about:config در صفحه آدرس فایرفاکس به تنظیمات مخفی آن دسترسی پیدا کرد.

 مرحله 1 موزیلا فایرفاکس (روش Mac OS X)

حالا برای اینکه ناآگاه به چیزی که نباید دست نزنید بهتر است که کلمه ctr را در باکس جستجو تایپ کنید و نگاهی به تنظیمی به نام browser.ctrlTab.previews بیاندازید.

 مرحله 1 موزیلا فایرفاکس (روش Mac OS X)

با دو بار کلیک کردن بر روی browser.ctrlTab.previews شما قابلیت پیش نمایش تب ها در فایرفاکس را فعال خواهید کرد. دقت کنید که “value” آن تنظیم می بایست از false به true تغییر پیدا کند.

 مرحله 1 موزیلا فایرفاکس (روش Mac OS X)

حال هر بار که تب ها شما را گیج کردند می توانید با نگه داشتن Ctrl+Tab پیش نمایش را نمایان کردید و Tab را رها کرده و تنها با نگاه داشتن Ctrl آن ها را مشاهده کنید و با کلید های چپ و راست بین آن ها حرکت کنید.

 مرحله 1 موزیلا فایرفاکس (روش Mac OS X)

مرحله ۲ فایرفاکس (روش ویندوز)

هرکسی که با ویندوز ۷ یا نسخه های بالاتر آن کار کرده باشد می داند که می توان با بردن موس بر روی تب ها در تسک بار می توان پیش نمایش آن ها را مشاهده کرد. با اینکه می توان با بردن موس بر روی تب ها در اینترنت اکسپلورر پیش نمایش آن ها را مشاهده کرد (مرحله ۶ام)، در فایرفاکس اینطور نیست.

برای فعال کردن این قابلیت در فایرفاکس می بایست browser.taskbar.previews.enable را در about:config جستجو کنید و سپس دوبار بر روی آن کلیک کنید تا به حالت true در بیاید.

با فعال سازی این قابلیت شما همچنین می توانید تصاویر کوچک را نیز در تسک بار به صورت پیش نمایش مشاهده کنید اما تنها در صورتی که به حالت true در آمده باشد.

مرحله ۳ گوگل کروم (مک و ویندوز)

درست همانند فایرفاکس، کروم نیز تنظیمات شخصی مختص خود را دارد اما متاسفانه تنظیم خاصی مبنی بر پیش نمایش تب ها وجود ندارد و می بایست به افزونه ها رجوع کرد.

تعداد زیادی از این افزونه ها وجود دارند اما افزونه مورد پیشنهاد ما TooManyTabs است. برای نصب کردن آن در فروشگاه Chrome Web Store تنها بر روی باکس + Free کلیک کنید.

 مرحله 1 موزیلا فایرفاکس (روش Mac OS X)

پس از نصب افزونه به صورت خودکار فعال می شود و شما در سمت راست نوار آدرس یک آیکون کوچک جدید را مشاهده خواهید کرد. وقتی که تب های زیادی باز کرده دارید بر روی این آیکون کلیک کنید.

 مرحله 1 موزیلا فایرفاکس (روش Mac OS X)

این افزونه باز شده و یک پیش نمایش از تمام تب ها به شما نشان خواهد داد. علاوه بر این، به شما اجازه معلق کردن تب ها را می دهد تا از ازدیاد تب ها جلوگیری شود. وقتی که می خواهید از یک تب خارج شوید اما نمی خواهید کل تب ها را زیر و رو کنید این قابلیت به کارتان خواهد آمد.

 مرحله 1 موزیلا فایرفاکس (روش Mac OS X)

مرحله ۴ اپل سافاری (مک)

اگر طرفدار سافاری هستید خبر خوش این است که لازم نیست کار خاصی کنید زیرا سافاری خودش یک سویچ کننده پیش فرض تب دارد. برای فعال سازی آن بر روی باکس کوچک در سمت راست تسک بار مرورگر کلیک کنید.

 مرحله 1 موزیلا فایرفاکس (روش Mac OS X)

می توانید با جهت های راست و چپ بین تب ها جستجو کنید.

مرحله ۵ اپرا (لینوکس، مک، ویندوز)

در حالی که در گذشته این قابلیت در اپرا وجود داشت اما در جدید ترین نسخه آن امکان مشاهده تصاویر کوچک شده تب ها وجود ندارد. با این حال در نسخه  Opera Developer 24 که نسخه pre-released برای توسعه دهندگان است یک قابلیت این چنینی وجود دارد.

این قابلیت امکان مشاهده پیش نمایش تب ها تنها با بردن موس بر روی آن ها را فراهم می کند. فقط مطمئن شوید که Show tab previews when switching between tabs در تنظیمات مرورگر فعال باشد.

مرحله ۶

اینترنت اکسپلورر (ویندوز)

احتمالا کاربران ویندوز با قابلیت پیش نمایش تب های اینترنت اکسپلورر که تنها با بردن موس بر روی آیکون IE در تسک بار میسر می شود نا آشنا نیستند.

ممکن است اینترنت اکسپلورر این قابلیت را به طور پیش فرض در ویندوز فعال داشته باشد اما دیگر مرورگر ها اینطور نیستند. شما باید مراحل ذکر شده برای هر مرورگر را که در فوق ذکر شد طی کنید تا در ویندوز این قابلیت را فعال کنید اما با این حال در اپرا و سافاری این کار ممکن نیست.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *