ممنوعیت استفاده از ارزهای دیجیتال با افزونه های کروم

ممنوعیت استفاده از ارزهای دیجیتال با افزونه های کروم
  • 1397/1/31
  • محمدرضا مرتضایی
  • 1

گوگل در راستای جلوگیری از رمزگشایی توسط افزونه‌هایی که ارزهای دیجیتال را بدون آگاهی و بصورت مخرب کاوش می‌کنند، سیاست جدیدی را برای فروشگاه گوگل کروم پیاده‌سازی کرده که از افزونه‌هایی که در کروم با هدف استخراج ارزهای دیجیتال ثبت شده‌اند، جلوگیری می‌کند.

گویا آی تی – طی چند ماه گذشته شاهد افزایش ناگهانی افزونه‌های مخربی بودیم که به نظر می‌رسد کاربردهای مفیدی به همراه داشته باشند، در حالی که در این افزونه‌ها بدون اطلاع کاربر در پشت زمینه سیستم اسکریپت‌های استخراج ارز دیجیتال اجرا می‌شود.

ماه گذشته، میانرهای ارز دیجیتال حتی در یک آزمایشگاه سلاح هسته‌ای روسیه و در هزاران وب سایت دولتی یافت شدند. در ماه ژانویه، بدافزارهای استخراج ارز دیجیتال بیش از نیم میلیون رایانه را آلوده کرده‌اند.

تا به حال، تنها آن دسته از افزونه‌های استخراج ارز دیجیتال در فروشگاه وب گوگل مجاز شناخته می‌شدند که به صراحت کاربران را درباره نحوه کارکرد و درآمدشان آگاه کرده‌اند. اگر شرکت گوگل متوجه شود که توسعه‌دهنده بصورت مخفیانه ارز دیجیتال را استخراج کرده و از توان محاسباتی دستگاه قربانی استفاده می‌کند آن افزونه را مسدود می‌کند.

از آنجایی که حدود ۹۰ درصد توسعه دهندگان افزونه‌های استخراج ارز که در فروشگاه وب کروم ثبت شده‌اند، با قوانین مطابقت ندارند. شرکت گوگل تصمیم گرفته است تمام برنامه‌های مرورگر خود را که ارز دیجیتال استخراج می‌کنند را ممنوع کند، حتی اگر برای اهداف قانونی استفاده شوند.

شرکت گوگل اعلام کرده است فروشگاه‌های وب کروم دیگر افزونه‌هایی که ارز دیجیتال را استخراج می‌کنند را نمی‌پذیرد. گوگل در وبلاگ Chromium اظهار داشت که افزونه‌های موجود که ارز دیجیتال استخراج می‌کند از لیست فروشگاه وب کروم در اواخر ماه ژوئن حذف خواهند شد.

با این حال ممنوعیت افزونه‌های استخراج ارز دیجیتال تاثیری روی دیگر ارزهای دیجیتال و افزونه‌های مرتبط با بلاک چین از قبیل چک کننده قیمت بیت کوین، مرورگرهای بلاک چین و مدیریت کیف پول‌های دیجیتال نخواهند داشت.

بر اساس اطلاعات سایت پلیس فتا، گوگل اشاره کرد که حرکت جدید آن‌ها گام رو به جلوی دیگری است برای مطمئن ساختن کاربران کروم که می‌تواند از مزایای افزونه‌ها بدون اینکه در معرض خطرات پنهان قرار گیرند، استفاده کنند. اگر چه ممنوع کردن افزونه‌های استخراج ارز دیجیتال گام بزرگی است اما این ممنوعیت نمی‌تواند بطور کامل مشکل را حل کند چرا که مهاجمان به طور فزاینده‌ای در حال توسعه راه‌هایی برای پنهان‌سازی قابلیت استخراج ارز دیجیتال در افزونه‌های وب کروم هستند تا فروشگاه وب گوگل پذیرفته شود.

این ممنوعیت کمتر از یک ماه پس از اعلام برنامه‌های گوگل برای ممنوعیت تبلیغات مربوط به رمزنگاری، اعلام شد. گوگل اولین شرکتی نیست که ممنوعیت نقض قوانین مربوط به رمزنگاری مجاز را اعمال می‌کند. در ماه گذشته، توییتر نیز برنامه خود را برای جلوگیری از تبلیغات مربوط به رمزپول‌ها اعلام کرد و در ماه ژانویه، فیس بوک تمام تبلیغات رمز پول‌ها را ممنوع کرد، از جمله Bitcoin و ICOs.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. می خواستم بدانم که cryptotab هم جزو همین دسته هستند؟ و بیت کویین های استخراج شده مجاز و قابل برداشت هست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *