۵ روش برای بهینه سازی ایمیل برای موبایل و دستگاه های همراه

۵ روش برای بهینه سازی ایمیل برای موبایل و دستگاه های همراه
  • 1397/2/1
  • مهدی پیوندی
  • 0

فرهنگ کاری امروزی نسبت به گذشته سیال تر و پویاتر شده و در نتیجه، بسیاری از مردم ایمیل های خود را از طریق موبایل یا تبلت هایشان چک می کنند. در واقع، یک بررسی که در سال ۲۰۱۷ میلادی انجام شد نشان داد که ۶۱ درصد از ایمیل ها در موبایل باز می شوند. این رقم بسیار بالایی است که با توجه به آن به جرأت می توان ادعا کرد که بخش اعظم مشتریان شما هم ایمیل هایی که ارسال می کنید را در موبایل های خود چک می کنند. همه اینها به این معنی است که باید هر کاری که از دست تان بر می آید را انجام بدهید تا اطمینان پیدا کنید که ایمیل های شما در هر دستگاهی به درستی به نمایش در می آیند.

به کمک نکاتی که در ادامه این مطلب از مجموعه مقالات آموزش ایمیل مارکتینگ مجله گویا آی تی ذکر می کنیم می توانید ایمیل های خود را برای دستگاه های همراه بهینه سازی کنید:

 

  1. از عناوین کوتاه استفاده کنید

بر خلاف محیط رایانه، در دستگاه های همراه فضای بسیار کمی در اختیار شماست، بنابراین با وجود کمی جا و محدودیت در تعداد واژگان باید تلاش کنید تا عنوان ایمیل شما تاثیرگذار باشد. معمولاً تعداد کلماتی که از سوی کارشناسان و در مقالات مختلف پیشنهاد می شود متفاوت است. پیشنهاد ما هم این است که ابتدا به مقالاتی که در این رابطه در مجله گویا آی تی منتشر کرده ایم مراجعه کنید و سپس به جامعه مخاطبان خود توجه کنید و ببینید که بیشتر از چه دستگاه هایی استفاده می کنند و به چه تعداد کلمه واکنش بهتری نشان می دهند و بعد تصمیم بگیرید. ضمناً توجه داشته باشید که مهم ترین و جالب ترین اطلاعات باید در همان ابتدای عنوان قرار بگیرد تا مخاطب برای بازکردن ایمیل شما انگیزه بیشتری پیدا کند.

 

  1. نسخه متنی ایمیل خود را بررسی و ویراستاری کنید

چیزی که شما می خواهید این است که همه مخاطبان تان، فارغ از اینکه از چه دستگاهی استفاده می کنند، ایمیل شما را باز کرده و مطالعه کنند. اگرچه معمولاً خواندن ایمیل های HTML به وسیله گوشی امکانپذیر است، اما بهتر است که ریسک نکنید و امکان مطالعه ایمیل های خود را برای افرادی که فقط می توانند متن ساده ایمیل ها را بخوانند نیز مهیا کنید. به کمک بسیاری از برنامه های ایمیل مارکتینگ، می توانید هم یک نسخه HTML و هم یک نسخه متنی برای ایمیل خود تنظیم کنید. نسخه متنی را به حال خود رها نکنید و آن را به نحوی ویرایش کنید که لینک ها متن تان را بهم نریزند و متن جایگزین تصاویر مشخص شده باشد.

 

  1. متن ایمیل را مختصر و مفید بنویسید

این اصل از آن قواعدی است که برای همه ایمیل های بازاریابی مصداق دارد، اما رعایت آن برای ایمیل هایی که در موبایل باز می شوند اهمیت بیشتری پیدا می کند. به خاطر داشته باشید که فردی که ایمیل شما را در موبایل خود باز می کند، به احتمال زیاد پشت میزش ننشسته یا اینکه به نحوی مشغول است، بنابراین با یک مرور کلی در ایمیل شما فقط به دنبال موارد مهم و متناسب با خود و نیازهایش خواهد گشت. اگر مخاطب شما مجبور باشد که در ایمیل شما مرتباً بالا و پایین برود، احتمال اینکه دست از خواندن آن بردارد بیشتر خواهد شد. دقیق، مختصر و مفید و بنویسید و نکات مهم ایمیل تان را به روشنی و وضوح بیان کنید. ضمناً قالب بندی مناسب و استفاده از فهرست هم می تواند به خوانایی و نظم بخشیدن به ایمیل شما کمک کند.

 

  1. از طرح های ساده تر استفاده کنید و به اندازه و حجم ایمیل توجه داشته باشید

یک قانون تجربی برای اطمینان از نمایش مناسب ایمیل در همه موبایل ها و تبلت ها، استفاده از عرض ۵۰۰ تا ۶۰۰ پیکسلی است. ضمناً در هنگام طراحی ایمیل خود توجه داشته باشید که اندازه برخی از موبایل ها از این هم محدودتر است. به علاوه، به تعداد آیتم های گرافیکی ایمیل خود نیز توجه کنید. به خاطر داشته باشید که بسیاری از این آیتم ها در برنامه های مدیریت ایمیل نمایش داده نمی شوند و افزودن آنها فقط باعث افزایش احتمال حذف ایمیل خواهد شد. به علاوه، بارگذاری آنها هم حجم و زمان لازم برای نمایش کامل ایمیل شما را افزایش خواهد داد.

 

  1. از فراخوان به عمل های واضح و جذاب استفاده کنید

همانطور که گفتیم، ایمیل هایی که برای محیط موبایل تهیه و تنظیم می شوند باید کوتاه بوده و طراحی نسبتاً ساده ای داشته باشند. لذا فراخوان به عمل خود را به نحوی در این میان بگنجانید که برجسته و واضح به نظر برسد و مخاطب را به کلیک ترغیب کند. اگر مقصد لینک فراخوان به عمل تان یک صفحه فرود است، باید اطمینان پیدا کنید که آن صفحه هم در محیط موبایل به درستی به نمایش در می آید. یک قاعده کاربردی دیگر این است که همه آیتم های مبتنی بر جاوا اسکریپت یا فلش و همچنین پنجره های پاپ آپ را از ایمیل یا صفحه فرود حذف کنید تا احتمال نمایش صحیح آنها افزایش پیدا کند. امروزه بیشتر مردم ایمیل های خود را در موبایل یا تبلت شان چک می کنند، بنابراین در هنگام طراحی ایمیل های خود این نکته را به خاطر داشته باشید.


نویسنده این مطلب که با کمی جرح و تعدیل برای بخش آموزش ایمیل مارکتینگ مجله گویا آی تی ترجمه شده، خانم داینا راتمَن است. خانم راتمن مدیر بخش بازاریابی محتوایی یکی از موسسات بازاریابی مطرح در ایالات متحده است. وی دارای مدرک MBA از دانشگاه گُلدن گِیت و ساکن کالیفرنیا است.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *