چطور از یک فلش درایو USB در آیفون استفاده کنیم

چطور از یک فلش درایو USB در آیفون استفاده کنیم
  • 1397/2/6
  • زهرا معبودی
  • 2

اگر به فضای ذخیره سازی بیشتری روی گوشی آیفون خود نیاز دارید می توانید از ساده ترین راه استفاده کنید و آن هم این است که از یک فلش درایو استفاده کنید. این فلش درایو معمولا دارای دو سر یکی پورت لایتنینگ و دیگری هم USB است. 

گویا آی تی: به کمک یک برنامه کاربردی که روی گوشی نصب می شود می توانید از فلش استفاده کنید و آن را مدیریت کنید. متاسفانه در ای او اس، هیچ امکان درست و مشخصی برای مدیریت فلش نیست و ما مجبور هستیم فقط روند کار را در این بخش به شما یاد دهیم.

گام اول: اپلیکیشن را دانلود و نصب کنید

اولین گام برای شما این است که اپلیکیشن مخصوص به فلش خود را پیدا کنید و دانلود کنید و آن را نصب کنید. مثلا برای فلش Omars ما از اپلیکیشن Witstick استفاده کردیم.

اگر نمی دانید که درایو شما از چه اپلیکیشنی پشتیبانی می کند می توانید به راحتی اسناد فلش را مطالعه کنید چرا که معمولا در راهنمای آن دستوری در این باره داده شده. حتی می توانید در این باره اینترنت را سرچ کنید.

اما گاهی به محض وصل کردن فلش به گوشی، به دنبال برنامه های مدیریتی می گردد و اپ استور را باز می کند و اپ های سازگار را نمایش می دهد ولی خب این روش همیشه سازنده نیست.

بعد از پیدا کردن نرم افزار سازگار ادامه این مقاله را با هم دنبال کنیم.

گام دوم: فلش را به گوشی نصب کنید و آن را راه اندازی کنید و اجرا کنید

خب با این اوصاف تا حالا اپلیکیشن نصب شده است. اگر تا حالا فلش را روی گوشی وصل نکرده اید همین الان این کار را انجام دهید. ممکن است که برنامه به درستی الان کار نکند برای این حالت، کار زیر را انجام دهید:

در این صورت اگر اپلیکیشن اجرا نشود لازم است که آن را نادیده بگیرید و اپلیکیشن دیگری را تست کنید.

برنامه Witstick واقعا دوست داشتنی است چرا که دارای رابط کاربری شفاف و واضحی است و معمولا شما وقتی وارد آن می شوید می توانید از خیلی چیزها سر در بیاورید مثلا می توانید ببینید که چقدر از فضای فلش باقی مانده. این اطلاعات را در بالای آن می توانید ببینید.

در قسمت پایینی نرم افزار همانطور که در بالا مشاهده می کنید انواع روش های انتقال فایل و مدیریت فایل را مشاهده می کنید که می توان به طور خلاصه آن ها را به صورت مالتی مدیا، مدیریت فایل، بک آپ با یک تاپ، و انتقال فایل، و غیره بر شمرد.

خب بگذارید یک بررسی کوتاه از هر کدام از این بخش ها داشته باشیم:

Multi-Media: ( چند رسانه ای )

این بخش کار خاصی نمی کند جز اینکه دوربین را برای گرفتن عکس و فیلم راه اندازی می کند. بعد از این که عکس و فیلم گرفته شد آن ها را در فلش ذخیره می کند. در واقع اگر بخواهید عکس هایی بگیرید که مستقیما روی فلش ذخیره شود باید از این روش استفاده کنید.

File Management: ( مدیریت فایل )

در این بخش در حقیقت شما با فایل ها سر و کار دارید. در مدیریت فایل باید فایل ها را مدیریت کنید و آن ها را منتقل کنید و یا جابجا کنید و دیگر کارهایی که خودتان هم می دانید.

File Transfer: (انتقال فایل )

معمولا فایل ترانسفر یا انتقال دهنده فایل هم مثل فایل منجر ( گزینه قبلی ) است ولی تنها برای عکس ها کار می کند.

One Touch Backup: ( بک آپ گیری با یک انگشت )

این گزینه هم برای بک آپ گیری بکار می آید. فرقی ندارد چه نوع محتواهایی دارید، تصویری، متنی، صوتی و هر نوع دیگری که باشند با یک ضربه و لمس به راحتی بک آپ گرفته می شود. زمانی هم که فلش را وصل می کنید، به صورت اتوماتیک یک گزینه اجرا می شود که همین کار را برای شما انجام می دهد.

وصل کردن فلش به آیفون

معمولا گزینه ای که بیش از همه از ان استفاده می کنید مدیریت فایل است. وقتی روی این گزینه لمس می کنید وارد بخشی می شوید که تقریبا می دانید در آن چه کاره هستید.

مثلا در این اپلیکیشن به راحتی همه چیزهایی که انتظار دارید را می بینید و در پایین هم بخش های لبوم عکس، موسیقی و محلی یا لوکال را مشاهده می کنید.

این گزینه اخر یعنی LOCAL، برای انتقال محتویات از فلش به داخل گوشی استفاده می شود.

وصل کردن فلش به آیفون

برای انتقال فایل ها کافیست که همه آن هایی را که می خواهید انتقال دهید را Select کنید و بعد به هر جایی که می خواهید مسیر دهی کنید و انتقال دهید.

وصل کردن فلش به آیفون

بعد از این که فایل ها را انتخاب کردید، از میان آپشن های زیر، دومین گزینه Move است که باید روی آن را لمس کنید و بعد آدرس دهی کنید تا عملیات انتقال به خوبی صورت بگیرد.

البته قبل از این که انتقال کامل شود لازم است که Paste را هم بزنید.

وصل کردن فلش به آیفون

هنگام انتقال میان گوشی و فلش باید مشخص کنید که آیا می خواهید بعد از انتقال فایل های منبع پاک شوند یا خیر.

این آموزشی بود که توانستیم با کمک یک فلش درایو و البته یک اپلیکیشن که با آن فلش سازگاری داشت را به شما یاد دهیم.

از مزایای اندروید در این زمینه ایت است که لازم نیست به دنبال فایل منجر برای آن باشید. چرا که خود اندروید ( نسخه های ۴٫۲ ) به بالا ( تست شده تا ۴٫۲ ) به راحتی فلش ها را شناسایی می کنند و به کمک مدیریت فایل یا هر فایل منجری می توانید از فلش خود در آن استفاده کنید و از افزایش فضا لذت ببرید.

تجربه ها و دیدگاه های خود را در این باره در این بخش بنویسید و برای اطلاع آیفونی ها این مطلب را روی شبکه های اجتماعی ارسال کنید

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. لطفا بفرمایید بعد از همه این کارها چگونه و از چه طریقی فلش را اجکت کنیم که اسیب نبیند

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *