کنایه AMD به انویدیا

کنایه AMD به انویدیا
  • 1393/11/11
  • نادر عظیمی
  • 0

همانطور که می دانید کارت گرافیک GTX 970 انویدیا با مشکل حافظه رو به رو شد به طوری که برخی کاربران کارت GTX 970 دراین رابطه به انویدیا شکایت کردند. مشکل حافظه GTX 970 از این قرار بود که حافظه ۴ گیگابایتش در اصل ۳٫۵ گیگابایت بوده است. بسیاری از خریداران کارت GTX 970 عصبانی شدند و در این بین انویدیا به فکر راه حل هایی از جمله باز پرداخت مبلغ اضافی یا ارائه درایور جدیدی است تا بتواند آنها را آرام کند. شرکت AMD با مشاهده وضعیت رقیبش دست به کار شده و این فرصت را بسیار مناسب تبلیغاتی را از دست نداده است.

این شرکت در صفحه رسمی توییترش به تازگی پستی منتشر کرده که می گوید:

“همه کسانی که از خرید GTX 970 پشیمان شدند و می خواهند کارت گرافیک Radeon با حافظه ۴ گیگابایتی کامل را خریداری کنند اطلاع دهند. در حال حاضر نیز قیمت کارت گرافیک R9 290X کاهش یافته و کمی قبل تر قیمت R9 290 کاهش یافته بود.”

از ویژگی های کارت گرافیک سری R9 290 می توان به هسته Hawaii XT برای پشتیبانی از رابط حافظه ۵۱۲ بیتی، ۶۴ واحد ROP با حافظه ۴گیگابایتی اشاره کرد. این حافظه کارت گرافیک AMD بهتر از حافظه ۴ گیگابایتی GTX 970 با رابط حافظه ۲۵۶ بیتی است. شرکت AMD در این رابطه سخت نشان می دهد که حافظه ۴ گیگابایتی اش واقعا ۴ گیگابایت است.

با وجود موضوع پیش آمده قیمت کارت گرافیک GTX 970 همچنان ۳۴۲ دلار بوده و در مقابل کارت گرافیک R9 290X شرکت AMD که از حافظه ۴ گیگابایتی واقعی بهره می برد با کاهش قیمت رو به رو شده و به مبلغ ۳۴۲ دلار فروش می رود. همچنین لازم به ذکر است عملکرد کارت گرافیک انویدیا GTX 970 نسخه غیرعمومی با فرکانس بالا مشابه کارت گرافیک R9 290X نسخه عمومی بوده و در مقابل نسخه غیرعمومی R9 290X از قدرت بیشتری بهره می برد.

این ماجرای پیش آمده برای کارت گرافیک GTX 970 بسیار به ضرر انویدیا تمام شده و این شرکت باید هر چه سریعتر به دنبال راه چاره ای باشد تا دیگر با چنین موضوعی رو به رو نشود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *