آیا حافظه پردازنده گرافیکی GTX 980m انویدیا با مشکل رو به روست؟

آیا حافظه پردازنده گرافیکی GTX 980m انویدیا با مشکل رو به روست؟
  • 1393/11/11
  • نادر عظیمی
  • 0

این روزها بحث مشکل حافظه کارت گرافیک GTX 970 انویدیا برسر زبان ها افتاده و انویدیا را دچار ضرر و بدنامی کرده است. اما متاسفانه این روزها علائم مشابه کارت GTX 970 انویدیا در پردازنده گرافیکی GeForce GTX 980m نیز مشاهده شده است.

پردازنده گرافیکی قدرتمند موبایلی GeForce GTX 980m با معماری ماکسول و براساس تراشه گرافیکی GM204 می باشد. اما به تازگی مشاهده شده این پردازنده گرافیکی شامل ۱۲ بلوک از ۱۶ بلوک SMMs بوده و در جمع ۱۵۳۶ هسته کودا و ۹۶ واحد بافت دارد. همچنین در بورد شامل ۴ گیگابایت حافظه با رابط ۲۵۶ بیتی است.

به تازگی سایت GameNab پستی از آزمایش معروفش را که مربوط به توان حافظه پردازنده است منتشر نمود. براساس تصویر ۰٫۵ گیگ آخر انتقال بدی داشته اند. می توان علت این امر را گداخته شدن تراشه GM204 در پردازنده گرافیکی GTX 980m یا منحصر بفرد بودن ساختار هسته دانست که پردازش اطلاعات را برای دسترسی به کنترل کننده حافظه با مشکل رو به رو می کند.

در ادامه با گویا ای تی باشید.

در حال حاضر آزمایش GameNab تاکنون تایید نشده اما نباید آن را انکار کرد زیرا احتمالش بسیار است. همچنین با توجه به گفته سردبیران سایت GameNab مشکل حافظه کارت گرافیک تنها به پردازنده گرافیکی GTX 980m و کارت گرافیک GTX 970 انویدیا اختصاص نخواهد داشت.

شما می توانید در ادامه تصویر آزمایش را مشاهده کنید:

nvidia-geforce-gtx-980m-2

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *