روزنگار ؛ معرفی پروژکتورهای جدید ال‌جی/ کشف ابر در سیاره کپلر و بیشتر

روزنگار ؛ معرفی پروژکتورهای جدید ال‌جی/ کشف ابر در سیاره کپلر و بیشتر
  • 1394/1/4
  • مجتبی
  • 0

اگر در طول روز وقت نکرده اید تا همگام با اخبار روز دنیای فناوری و تکنولوژی که در گویا آی تی منتشر می شوند، همراه گردید، و از مشتاقان این حوزه هستید، با سری مطالب روزنگار که هر شب در گویا آی تی منتشر می شود، خلاصه مهمترین خبرهای روز را می توانید مشاهده نمایید.

در روزنگار سعی ما بر این است تا بهترین مطالب و اخبار هر روز را به شکلی روان و ساده و خلاصه شده برای شما مخاطبان همیشگی گویا آی تی آماده کنیم تا بتوانید در زمان بسیار کوتایی یک نگاه اجمالی کوتاه ولی مفید به آنچه امروز در دنیای علم و فناوری گذشت، بیاندازید. دقت نمایید که برای مشاهده متن کامل هر مطلب، می توانید بر روی لینک یا تصویر آن کلیک کنید.

در ادامه مطلب با گویا آی تی و روزنگار همراه باشید.

جزئیات بیشتری از HTC One M9 Plus به بیرون درز یافت

HTC-One-M9-Plus-52-inch-01

درحالیکه بیشتر توجهات بر روی پرچمدار جدید HTC یعنی One M9 بود ولی دستگاهی دیگر که گفته می شود امکان ساختنش توسط شرکت یاد شده وجود دارد نیز برای خیلی ها جذاب است. این دستگاه که گفته می شود One M9 Plus نام داشته باشد، همانطور که پیش از این نیز بارها اشاره به آن داشتیم، مدل بزرگتر M9 خواهد بود و از صفحه نمایشی با کیفیت QHD بهرمند است و نیز سنسور تشخیص اثر انگشت را برای کاربران فراهم نموده.

ابر هایی در سیاره ی فرا خورشیدی کپلر کشف شد

Kepler-space-telescope

به گزارش گویا آی تی، محققان موسسه فناوری ماسا چوست (MIT) برای تحلیل داده‌ های تلسکوپ فضایی کپلر ناسا، طرحی جدید ارائه کردند که کمک می کند ابر های حاضر در جو سیارات فرا خورشیدی دور شناسایی شوند. با کمک این تحقیق می توان به پیامدهای بالقوه ی عمیقی برای تعیین قابل سکونت بودن جهان‌ های دور پی برد. تلسکوپ‌هایی مانند هابل و کپلر که برای شناسایی سوسو های نور ستارگان دور دست استفاده می شود، یکی از روش های کشف سیارات فرا خورشیدی است و کمک می کند تا محققان از عبور سیاره در برابر دیسک ستاره ی میزبان آن آگاه شوند.

ال‌جی از پروژکتورهای جدید همراه خود رونمایی کرد

gsmarena_002

تیم مطبوعاتی ال حی امروز از پروژکتورهای جدید LED این شرکت رونمایی کردند. این دستگاه ها در رده Minibeam ال جی قرار داده می شود. هر دو مدل معرفی شده کاملا پرتابل هستند و از نظر مشخصات فنی با یکدیگر تفاوت هایی داشته و برای اهداف خاص خود تولید شده اند. مدل اول که نامش PF1500 است رزولوشن فول اچ دی را پشتیبانی می کند و می تواند خروجی خود را در سطوحی تا اندازه ۱۲۰ اینچ نمایش دهد. این پروژکتور همچنین از قابلیت بزرگنمای اپتیکال بهرمند است که تصاویر را به نسبت ۱ به ۱ بزرگتر می کند.

ساخت کوچکترین دریل جهان با استفاده از چاپ ۳ بعدی در نیوزلند

Screen Shot 2015-03-18 at 11.36.12 AM

تکنولوژی چاپ سه بعدی یکی از جذاب ترین موضوعات روز است که می تواند به کمک آن خیلی از موارد مانند نمونه های اولیه، دستگاه های مورد استفاده در صنعت پزشکی، اسلحه و … را تولید کرد. اخیراً مردی در نیوزلند از تکنولوژی چاپ ۳ بعدی برای ساخت یک دریل واقعی استفاده کرده است. اما نکته جالب آنجاست که این دریل تنها ۷٫۵ میلیمتر ضحامت دارد که آن را بسیار جالب و بی نظیر ساخته است.

مدل های جدید در سری مانیتورهای خمیده سامسونگ

UHD9000_Hero_1280

بسیاری از ما در خانه یا محل کارمان از مانیتورهای مسطح LCD استفاده می کنیم. در واقع حتی برخی مکان های خاص وجود دارند که همچنان از مانیتورهای CRT قدیمی در آنها استفاده می شود زیرا تمایلی به انجام هزینه برای خرید دستگاه های جدید وجود ندارد. به هر حال اگر تصمیم دارید خانه تکانی کنید و مشتاقید بدانید این همه حرف و حدیث درباره مانیتورهای خمیده به خاطر چیست، سامسونگ اخیراً از پنج مدل جدید رونمایی کرده است.

سپر پلاسمای بوئینگ می تواند سد راه موج انفجار شود

boeing-logo 1200xx1337-752-90-0

اگر از طرفداران مجموعه پیشتازان فضا (Star Trek) باشید حتماً این جمله را به یاد می آورید: “- فرمانده، محافظ های مغناطیسی در حال نابود شدن هستند! – سپرها را فعال کنید!”. اجازه بدهید همین ابتدا یک موضوع را مشخص کنیم. “سپر” های پلاسمای بوئینگ که به سبک پیشتازان فضا طراحی شده اند، هرگز نمی توانند در برابر بمب ها یا گلوله ها مقاومت کنند، چه برسد به اینکه در برابر انفجارهای ضد ماده مقاوم باشند. اما اگر پتنت “تضعیف موج های انفجار به وسیله قوس الکترومغناطیسی” این کمپانی به مرحله اجرا برسد، می تواند تبدیل به انقلابی تکنولوژیک شود. ایده اصلی به این صورت است که از انرژی الکتریکی برای متوقف کردن یا کاهش سرعت موج های ایجاد شده توسط انفجار استفاده خواهد شد. این موج ها می توانند آسیبی به اندازه گلوله های ضد نفر به وجود آورند.

پس از نفوذ غیرقانونی به Twitch این سرویس رمزهای عبور را ریست کرد

twitch-logo-640x312

اگر شما یکی از استریم کننده های توییچ هستید، یا به تماشای استریم های سایرین می پردازید، اکنون اگر بخواهید وارد اکانت خود گردید از شما خواسته می شود تا رمز عبور خود را ریست نمایید. این عمل به دلیل دسترسی غیر قانونی به حساب کاربری برخی کاربران این سرویس که اخیرا صورت گرفته، به کاربرانی که قصد ورود دارد پیشتهاد می گردد تا اطلاعات آنها امن بماند. بنظر می رسد که هکر ها رمزعبور تمامی کاربران را بدست آورده اند و با تغییر رمزعبور امنیت اطلاعات به خطر نخواهید افتاد.

در این ساعت به پایان روزنگار امروز گویا آی تی رسیدیم و خلاصه ای از مهمترین اخبار حوزه فناوری منتشر شده امروز را برایتان مرور کردیم. همچنین می توانید در زیر لینک سایر مطالبی که امروز در گویا آی تی منتشر شده اند را مشاهده و در صورت تمایل به آنها مراجعه نمایید.

چطور می توانید به ساختن یک رایانه کوانتومی کمک کنید

نقد و بررسی بازی Linken

زمستان پر بارش و تابستان خشک در پیش رو داریم

راهنمای خرید ؛ تلفن هوشمند Samsung Galaxy A7 و Sony Xperia M2 Aqua

دستگاه‌های اندرویدی سامسونگ سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های مایکروسافت را ارائه می‌دهند

ساخت تصاویر کولاژ با برنامه ای جدید از اینستاگرام

شایعه: بروز مشکلات متعدد در فرآیند تولید apple watch

تلویزیون ۴۰ اینچی Mi TV 2 با کیفیت Full HD و قیمت ۳۲۰ دلار توسط شیائومی معرفی شد

مایکروسافت قیمت Surface Pro 3 را باز هم تا ۱۵۰ دلار بیشتر کاهش داد

رونمایی از یک طرح بلند پروازانه برای ساخت پایتخت جدید مصر

شروع به کار حرکت اتوبوس های لوکس شرکت Leap در سان فرانسیسکو

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *