روزنگار ؛ سیاه چاله ها/ چگونگی انجام خریدهای اینترنتی امن و بیشتر

روزنگار ؛ سیاه چاله ها/ چگونگی انجام خریدهای اینترنتی امن و بیشتر
  • 1394/1/14
  • مجتبی
  • 0

اگر در طول روز وقت نکرده اید تا همگام با اخبار روز دنیای فناوری و تکنولوژی که در گویا آی تی منتشر می شوند، همراه گردید، و از مشتاقان این حوزه هستید، با سری مطالب روزنگار که هر شب در گویا آی تی منتشر می شود، خلاصه مهمترین خبرهای روز را می توانید مشاهده نمایید.

در روزنگار سعی ما بر این است تا بهترین مطالب و اخبار هر روز را به شکلی روان و ساده و خلاصه شده برای شما مخاطبان همیشگی گویا آی تی آماده کنیم تا بتوانید در زمان بسیار کوتایی یک نگاه اجمالی کوتاه ولی مفید به آنچه امروز در دنیای علم و فناوری گذشت، بیاندازید. دقت نمایید که برای مشاهده متن کامل هر مطلب، می توانید بر روی لینک یا تصویر آن کلیک کنید.

در ادامه مطلب با گویا آی تی و روزنگار همراه باشید.

۱۰ درصد سهم بازار متعلق به ویندوز فون است

lumia-435-img_story

ویندوز فون تقریبا یکی از نو ظهور ترین سیستم عامل های تلفن همراه است که در سال ۲۰۱۰ منتشر شده بود. طبق آخرین داده ها از سوی Kantar که فروش سیستم عامل ویندوز فون را تا ماه فوریه بررسی کرده بود، مایکروسافت شروع خوبی را در سال جدید میلادی، ۲۰۱۵، داشته است.البته لازم به ذکر است که رقبای این سیستم عامل نیز شروع خوبی در سال ۲۰۱۵ داشته اند و نمی توان نتیجه گرفت که کدامیک بیشتر مورد استقبال واقع می شوند.

چگونه خرید اینترنتی خود را با امنیت انجام دهیم؟

۱۶۲۰۳۴۴

به گزارش گویا آی تی، پلیس فتا در مورد خرید اینترنتی راهکار های امنیتی و توصیه های راهبردی برای افزایش آگاهی کاربران ارائه نمود و در مورد نوع معامله و جلوگیری از کلاهبرداری های احتمالی هشدار داد و گفت: اگر می خواهید از صحت نماد اعتماد الکترونیک مطمئن شوید باید بدانید که خرید از فروشگاه های دارای نماد اعتماد الکترونیک مهمترین اصل در خریدهای اینترنتی است و افراد جهت اطمینان از صحت آن باید بر روی نماد اعتماد الکترونیک کلیک کنند تا صفحه ای باز شود که مشخصات فروشگاه اینترنتی و تاریخ اعتبار آن درج گردیده است.

با دستگاه MHL اسمارت فون خود را به دسکتاپ رایانه تبدیل کنید

desktop1

اسمارت فون ها در قرن بیست و یکم پیشرفت شگرفی کرده اند که بر هیچ کسی پوشیده نیست. به تازگی دستگاهی ساخته شده است که قادر است به اشمارت فون شما متصل شده و آن را به دسکتاپ رایانه تبدیل کند. نام این دستگاه MHL می باشد. اما این MHL چیست؟ MHL کوتاه شده ی Mobile High-Definition Link به معنای «اتصال HD موبایل» می باشد. MHL یک دستگاه استاندارد است که می توان بوسیله ی آن اسمارت فون ها، تیبلت ها و هر دستگاه سازگاری را به HDMI متصل کرد. این دستگاه بوسیله ی پورت micro USB اسمارت فون ها و تبلت ها و … با آن ها ارتباط بر قرار می کند. اخیرا با روی کار آمدن نرم افزار های انتقال اطلاعات مانند  Zapya پورت های micro USB کنار گذاشته شده بودند اما با اختراع این دستگاه، توجه کاربران به این پورت بیشتر خواهد شد. این دستگاه همچنین به شما این امکان را می دهد که موس و کیبورد هم به اسمارت فون خود متصل کنید. اگر حافظه ی اسمارت فونتان پر شده است می توانید بوسیله ی MHL یک هارد درایو خارجی (External) را به آن متصل کنید.

نرم افزاری که به خلبان پهپاد دید واقعیت افزوده می دهد

۲٫۲۲۵۲۷۲۸۷

اخیرا یک شرکت فرانسوی تولید کننده ی پهپاد به نام Sy​sveo نرم افزار منحصر به فردی را برای وسایل نقلیه ی هوایی بدون سرنشین (Unmanned Aerial Vehicle یا به اختصار UAV) طراحی کرده است که قادر است به خلبان پهپاد، دید واقعیت افزوده بدهد.این پهپاد به کمک یک سیستم  GPS ساده با خلبانش ارتباط دارد. این تکنولوژی مزایا و کاربرد های فراوانی دارد. به عنوان مثال معمار ها می توانند به کمک این پهپاد ساختمانی را که طراحی کرده اند شبیه سازی کنند و آن را به صورت واقعی روی زمین ببینند.

مایکروسافت می خواهد از Lumia 640 و ۶۴۰ XL در ۷ آوریل رونمایی کند

gsmarena_001

مایکروسافت امسال در معرفی اسمارت فون های جدید کمی زیاده روی کرده است. این شرکت دیروز، دعوتنامه های یک کنفرانس رونمایی را در هند ارسال کرد که مربوط به معرفی Lumia 640 و Lumia 640 XL است. مایکروسافت لومیا ۶۴۰ از ویژگی های صفحه نمایش ۵ اینچی IPS ClearBlack، پردازنده اسنپ‌دراگون ۴۰۰ SOC، حافظه رم ۱ گیگابایتی، حافظه ذخیره سازی ۸ گیگابایت قابل ارتقا، دوربین عقب ۸ مگاپیکسلی با فلاش LED، دوربین جلوی ۱ مگاپیکسلی و یک باتری ۲۵۰۰ میلی آمپری بهره می برد.

سیاهچاله ها اطلاعات را از بین نمی برند

PIA16695-BlackHole-Corona-20130227

پارادوکس از بین رفتن اطلاعات در سیاهچاله ها؛ مسئله ای که فیزیک مدرن را ۴۰ سال به خود درگیر کرده بود. تا قبل از این دانشمندان بزرگی مقاله های متعددی در این باره نوشته بودند که ایده های جالب و مختلفی در آن به چشم می خورد. در ادامه به بررسی کامل این مقوله می پردازیم.

LG قبل از انتشار G4 ، صفحه نمایش آن را معرفی کرد

LG-G4-display

باید صفحه نمایش LG G4 نزد کمپانی سازنده اش حائز اهمیت باشد که چند هفته قبل از آغاز به کار کردن خود اسمارت فون، صفحه نمایش آن را معرفی می کند. صفحه نمایش پرچم دار جدید کمپانی LG توسط مهندسان الکترونیک کره جنوبی ساخته شده است. G4 از یک صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی QHD LCD بهره می برد.

تبدیل چشم انسان به دوربین دید در شب توسط هکر های زیستی

Chlorin_e6_Ce6_Night_Vision_Eye_Drops_Gabriel_Licina_scienceforthemasses.org_1-400x255

به گزارش گویا آی تی، قطره چشم عجیبی توسط گروهی از محققان آمریکا ساخته شد که می تواند قدرت بینایی فرد در شب را تا حد زیادی افزایش دهد. همچنین این محققان هکر های زیستی نامیده می شوند که معتقدند با  کمک این فناوری جدید در هنگام شب توانایی دید انسان افزایش می یابد و هنگام نبود منبع نور، میزان دید بهبود چشمگیری خواهد داشت به همین دلیل آنها برای فناوری جدید خود عنوان تبدیل چشم انسان به دوربین دید در شب انتخاب کردند.

بلومبرگ: سامسونگ سازنده چیپ A9 آیفون های آینده

بلومبرگ: سامسونگ سازنده چیپ A9 آیفون های آینده خواهد بود

درمورد اینکه چه کسی قرار است چیپ A9 اپل را برای آیفون های آینده این شرکت تولید نماید صحبت های زیادی وجود دارد. دو شرکت اصلی وجود دارند که بیشترین صحبت ها در مورد آنهاست که یکی سامسونگ و دیگری TSMC. با توجه به چیپ های گذشته ای که برای اپل توسط سامسونگ ساخته شده، بنظر می رسد که این غول کره ای باز هم سفارش ساخت جدیدترین نسل پردازنده های کوپرتینو را به عهده خواهد گرفت.

روزنگار امروز گویا آی تی هم در اینجا به پایان رسید و باز هم خلاصه ای از مهمترین اخبار حوزه فناوری و تکنولوژی و علم را به اطلاع شما خوبان رساندیم. همچنین می توانید سایر مطالب منتشر شده امروز گویا آی تی را در زیر مشاهده و در صورت تمایل به آنها مراجعه بفرمایید.

آیا میدانید اولین آیپد اپل ۵ سال پیش در چنین روزی معرفی شد؟

کاوشگر ناسا روی سطح مریخ رگه های برجسته یافته است

چگونه نرم افزار های اندروید را روی mac یا PC نصب کنیم؟

مانیتور های منحنی جدید سامسونگ برای ماه می قیمت گزاری شدند

بروز رسانی اسکایپ برای اندروید ویژگی های نسخه iOS این برنامه را به ارمغان می آورد

اندروید ۵٫۱ بر روی Moto X ،Moto E و Moto G 4G

سنسور Force Touch ممکن است فقط در آیفون ۶S Plus استفاده شود

مدل کامپیوتری ذخیره ی چربی توسط کبد

ایسوس هدف فروش ۳۰ میلیون گوشی هوشمند در سال ۲۰۱۵ را در ذهن می پروراند

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *