نقد و بررسی Acer Chromebook 14

نقد و بررسی  Acer Chromebook 14
  • 1395/4/27
  • زهرا معبودی
  • 0

مدت هاست که اهالی تکنولوژی با سیستم های ایسر زندگی می کنند اما این بار قصد داریم کمی در مورد یک سیستم قدرتمند از ایسر صحبت کنیم. این سیستم Acer Chromebook 14 نام گرفته و قابلیت های مثال زدنی دارد که نمی توان از آن چشم پوشید.

Acer_Chromebook_14_CB3-431_left_facing.0

نگاه اجمالی به Acer Chromebook 14

خوبی ها: بدنه آلومینیومی کروبوک ۱۴ ایسر خیلی بهتر از بدنه پلاستیکی رقباست. طراحی مات ، صفحه نمایش ۱۴ اینچی Full  HD IPS هم برای کار وهم بازی عالی به نظر می رسد و همینطور سایز این لپتاپ را برای حمل و نقل به اندازه کافی کوچک نگه می دارد.

بدی ها: اسلات کارت حافظه  SD یا microSD برای افزایش حافظه ۳۲ گیگابایتی اش ندارد. کیبورد نور پس زمینه ندارد و درون رفته نیست. آن دسته کاربرانی که قدرت بیشتر می خواهند می بایست سراغ نسخه Work این کروم بوک بروند یا اینکه چشمشان دنبال جای دیگری باشد.

حرف آخر: کروم بوک ۱۴ ایسر بخاطر طراحی چشم نواز و صفحه نمایش درشت با قیمت مناسبش منحصر به فرد به نظر می رسد. اگر دنبال کروم بوک با کلاس تری نسبت به مدل های قبلی می گردید، این گزینه  مناسب خواست شماست.

cb14_08

کروم بوک ها: لپتاپ هایی هستند که بر پلتفورم سیستم عامل کروم گوگل فعالیت می کنند و بیشتر به خاطر کوچکی و قیمت پایین شان شان معروف هستند تا طراحی منحصر به فرد. بیشتر آن ها صفحه نمایش ۱۱٫۶ تا ۱۳٫۳ اینچی دارند و از جنس پلاستیک اند که قیمت شان را پایین نگه می دارد. این قضیه است که باعث خاص بودن کروم بوک ۱۴ ایسر می شود. نه تنها این لپتاپ صفحه نمایش ۱۴ اینچی دارد بلکه نازک و از جنس آلومینیوم است و قیمتی زیر ۳۰۰ دلار دارد.

کروم بوک ۱۴ ایسر قیمت آغازین ۲۸۰ دلاری دارد که با کانفیگ های مختلفی شامل موارد زیر عرضه می شود:

  • صفحه نمایش “۱۴ با رزولیشن HD (1,366×768) یا full HD (1,920×10,80)
  • پردازنده Intel Celeron، چهار هسته ای N3160 یا دو هسته ای N3060
  • حافظه RAM 2گیگا بایت یا ۴ گیگ بایت
  • حافظه داخلی ۱۶ گیگ یا ۳۲ گیگ (eMMC)

acer-chromebook-14-review-43

کانفیگ استاندارد شامل گزینه های زیر می شود:

  • پردازنده گرافیکی Intel HD Graphics 400
  • دوربین جلو ۷۲۰p
  • وزن ۱٫۶ کیلو گرمی و ضخامت ۱۷ میلی متری
  • نسخهWi-Fi 802.11ac و بلوتوث ۲
  • خروجی HDMI، جک هدفون یا میکروفون با دو پورت USB 3.1

نسخه ی بررسی شده ما مدل CB3-431C5FM با قیمت کانفیگ ۳۰۰ دلاری  شامل صفحه نمایش full HD IPS، پردازنده ۴ هسته ای Intel Celeron N3160، چهار گیگابایت RAM و ۳۲ گیگ حافظه داخلی. ) قیمت بندی و کانفیگ ها به ناحیه ای که در آن قرار دارید بستگی دارد مثلا این مدل در UK و استرالیا موجود نیست). این قطعات چندان پر قدرت نیستند ولی برای اجرای سیستم عامل کروم و اپلیکیشن های وب کافی اند. همچنین می بایست برای اجرای اپلیکیشن های اندروید در ادامه امسال که قرار است قابلیت پشتیبانی به کروم بوک ها اضافه شود نیز کافی باشد ولی تا آن زمان نمی توان با قطعیت گفت.

acer_chromebook_for_work_14_7_of_7

تحت شرایطی که بنده عادی تلقی می کنم اگر ۶ تا ۱۰ صفحه وب باز باشد در حالی که موزیک یا ویدیو در حال پخش باشد- کروم بوک ۱۴ به اندازه کافی سریع و پاسخگو خواهد بود. گذر کردن از این حد و کار کردن با بیش از ۱۰ صفحه وب باز و چندین اپلیکیشن وب در حال اجرا در حالی که موزیک از Spotify پخش می شد باعث شد که در پخش موزیک شاهد اختلال باشیم و در تعویض و بارگذاری صفحه ها نیز لگ های گاهی مشاهده شد.

اساسا، کاربران پر مصرف  نیاز به قدرت بیشتری دارند که ایسر در سری کروم بوک های مخصوص کار با پردازنده Core i-series، گرافیک های بهتر، حافظه بیشتر همچنین کیس قوی تر و کیبورد ضد آب این امکان را برایشان فراهم  کرده است.

acer-chromebook-14-jacks1-720x720-640x427

ایسر مدعی است که این مدل کانفیگ ۱۲ ساعت عمر باتری خواهد داشت ( ۱۴ ساعت برای نسخه هایی با صفحه HD) ما توانستیم ۹٫۵ ساعت به طور متمادی با یک بار فول شارژ شدن، در این سیستم فیلم ببینیم که با حرفی که ایسر در خصوص استفاده از وایرلس در خالی کردن باتری به ما گفته بود هماهنگ است ولی بهتر است بگوییم با کاربری چندجانبه ۱۰ ساعت  شارژدهی خواهید داشت.

عملکرد خوب است ولی طراحی است که آن را متمایز می کند

واقعا هم به دلیل صفحه نمایش بزرگ و حمل و نقل آسان اش این کروم بوک برای همه نوع کاربری مناسب است. ۱۴ اینچ برای  برای کار با دو پنجره در کنار هم  به اندازه کافی بزرگ است ولی آن قدر هم بزرگ نیست تا نتوانید در هواپیما یا قطار با آن کار کنید. طراحی مات صفحه جلوی هرگونه انعکاس را می گیرد و همچنین پنل آن از نوع IPS است که زوایای دید خوبی دارد و هنگام برقراری تماس تصویری در Hangouts و یا دیدن فیلم دست جمعی قطعا به کارتان خواهد آمد. حتی اسپیکر های استریو زیرین هم برای لپتاپ ارزانی نظیر این عالیست.

chromebook-14-for-work

بدنه آلومینیومی باریک هم زیباست هم حس زیبایی دارد. بدنه فلزی و سایز صفحه بزرگتر قطعا وزن بیشتری نسبت به رقبای پلاستیکی خواهد داشت ولی  این مقدار فقط ۳٫۵ پوند بیشتر است که با این حال هم برای حمل و نقل روزانه و اینور و آن ور بردن در دانشگاه کاملا مناسب است. علاوه بر این لبه های گرد آن، بیرون آوردن و درون کیف قرار دادن آن را بسیار آسان می کند.

شاید به دلیل باریک بودن آن است که کلید های کیبورد این کروم بوک زیاد فشار داده نمی شوند. اگر عادت دارید که کلید های کیبورد را محکم بفشارید این کیبورد برایتان دردسر ساز می شود. همچنین کیبورد نور پس زمینه ندارد که مشکل بزرگتری نسبت به کلید های کم عمق محسوب می شود.

تاچ پد بزرگ و پاسخگوست و هیچ علائمی از پرش را نشان نداد. تاچ پد به راحتی با فرمان های مولتی تاچ کروم  همچون سوایپ های دو انگشتی به چپ یا راست برای عقب یا جلو رفتن در صفحات وب و یا سوایپ کردن ۳ انگشتی برای دیدن همه پنجره های باز، کار می کند.

Acer_Chromebook_14_CB3-431_right_facing_Google_wp.0.0

نا امید کننده ترین مسئله در طراحی به نظر بنده نبود اسلات SD یا microSD است.  درست است که می توانید رم ریدر های اکسترنال را به یکی از دو پورت USB 3.1 وصل کنید ولی اینکه بتوانید یک کارت SD با حافظه بالا را درون لپتاپ جای بگذارید تا همیشه آنجا بماند یک راه آسان برای افزایش حافظه داخلی ۳۲ گیگاباتی آن است.

Acer_Chromebook_14_for_Work_CP5-471_04.0

طراحی برای خیلی از افراد از جمله خود بنده هنگام خرید لپتاپ بسیار مهم است، حتی وقتی قصد خرید یک کروم بوک ارزان قیمت باشد. کروم بوک ۱۴ ایسر قطعا یک مورد خاص از این لیست محصولات است. بنده واقعا از سایز بزرگتر صفحه رضایت مند ام. اگر شما هم می تواند با پرداخت ۳۰۰ دلار و فدا کردن بهترین عملکرد سخت افزاری زندگی کنید، این گزینه را در لیست تان قرار دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *