بررسی ویژگی های آیفون ۷ دربرابر آیفون ۷ پلاس

بررسی ویژگی های آیفون ۷ دربرابر آیفون ۷ پلاس
  • 1395/6/18
  • زهرا معبودی
  • 0

بالاخره شب گذشته با رونمایی از نسل جدید گوشی های آیفون مشخص شد که بسیاری از شایعات مطرح شده درماه های گذشته  صحت داشته اند(پوشش زنده خیری گویا آی تی). همانطور که انتظار می رفت، آیفون های جدید بسیاری از مشخصات ظاهری نسل های پیش از خود را حفظ نموده اند.

این اولین بار است که از سال ۲۰۱۴ تا کنون نسخه های آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس از نظر سخت افزاری نیز تفاوت های چشمگیری را با یکدیگر دارند.. در ادامه تفاوت های سخت افزاری آیفون ۷ و ۷ پلاس را با یکدیگر مرور می کنیم با گویا آی تی همراه باشید:

ابعاد

آیفون ۷ دارای نمایشگری ۴٫۷ اینچی و ۷ پلاس نیز دارای صفحه نمایشی با ابعاد ۵٫۵ اینچ است.(تغییری نسبت به نسل قبل مشاهده نمی شود.)

صفحه نمایش

آیفون ۷ دارای رزولوشن تصویر ۷۵۰ در ۱۳۳۴ پیکسل می باشد و آیفون ۷ پلاس از رزولوشن ۱۰۸۰در۱۹۲۰ پیکسل بهره می برد.(تغییری نسبت به نسل قبل مشاهده نمی شود.)

باتری

اندازه باتری آیفون ۷ کوچکتر از باتری تعبیه شده در آیفون ۷ پلاس می باشد اما به نظر می رسد کمپانی تلاش نموده تا هر دو  باتری عملکرد نسبتا مشابهی داشته باشند.

 

رم

به مشخصات رم قرار گرفته در این گوشی ها اشاره ای نشده اما بر اساس پیش بینی ها آیفون ۷ دارای دو گیگابایت رم و ۷ پلاس دارای ۳ گیگابایت رم در ساختار خود خواهند بود.

گفته می شود آیفون پلاس به سبب دارا بودن دوربین دوقلو نیازمند رم بیشتری خواهد بود.

دوربین اصلی

همانطور که میی دانید آیفون ۷ مجهز به یک دوربین با لنز تکی بوده که به نسبت نسل های گذشته دارای دیافراگم بزرگتری می باشد و در مقابل آیفون ۷ پلاس دارای یمک دوربین دوگانه می باشد.

قیمت

نسخه پایه آیفون ۷، با حافظه ۳۲ گیگابایتی عرضه خواهد شد و قیمتی ۶۴۹ دلاری دارد.

بالاترین نسخه آیفون ۷، ۲۵۶ گیگابایت حافظه داشته و ۸۴۹ دلار قیمت دارد.

آیفون ۷ پلاس اما گران تر از پلاسِ نسل قبل شده و حالا مدل پایه آن برابر با ۷۶۹ دلار است.

نسخه ۲۵۶ گیگابایتی آیفون ۷ پلاس  ۹۶۹ دلار قیمت گذاری شده است.

 

برای آگاهی از اطلاعات تکمیلی درباره این گوشی ها به مطلب «ماحصل رویداد رونمایی محصولات اپل و معرفی ویژه آیفون ۷» مراجعه نمایید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *