گوشی نوکیا ۶ با نمایشگر ۵٫۵ اینچی، چهار گیگابایت حافظه رم و اندروید نوقا ۷٫۰ معرفی شد

گوشی نوکیا ۶ با نمایشگر ۵٫۵ اینچی، چهار گیگابایت حافظه رم و اندروید نوقا ۷٫۰ معرفی شد
  • 1395/10/19
  • مقدم
  • 0

مدتی پیش، تصویری از جعبه گوشی نوکیا D1 منتشر شد که مشخصات‌فنی و طراحی آن به نمایش گذاشته شده بود. به همین جهت، شرکت HMD Global، به‌تازگی از گوشی اندرویدی جدید با نوکیا ۶ رونمایی کرده است. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی، همراه باشید.

در ابتدا، باید گفت که نوکیا ۶ در واقع، همان گوشی اندرویدی نوکیا D1 است که البته تنها در بازار چین عرضه خواهد شد. این گوشی با قیمت ۲۴۵ دلار از یک وب‌سایت در چین، قابل خریداری است و در همین رابطه، اعلام شده که به دلیل تعداد زیاد کاربران در چین، عرضه یک گوشی در این بازار، باعث می‌شود تا شرکت سازنده با نیازهای مختلف کاربران در بازارهای دیگر آشنا شود.

از نظر مشخصات‌فنی، باید گفت که نوکیا ۶ با سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷٫۰ به صورت پیش‌فرض عرضه خواهد شد و بدنه آن، از جنس آلومینیوم است. به دلیل طراحی خاص آن، حاشیه‌های بسیار کمی در سمت راست و چپ صفحه‌نمایش وجود دارد که این گوشی را به یک محصول خاص تبدیل نموده است.

نوکیا 6

به دلیل استفاده از یک صفحه‌نمایش ۲٫۵ بعدی در گوشی اندرویدی نوکیا ۶، در لبه‌ها شاهد انحنای نسبتاً کمی هستیم و پوشش گوریلا گلاس از نمایشگر محافظت می‌کند. براساس جزئیات رسمی اعلام‌شده، گوشی میان‌رده نوکیا ۶ به یک نمایشگر ۵٫۵ اینچی فول اچ‌دی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل مجهز شده است و به همین جهت در هر اینچ از صفحه‌نمایش، نزدیک به ۴۰۰ پیکسل وجود دارد. به همین جهت، تشخیص پیکسل‌ها با چشم غیر مسلح، تقریباً غیرممکن است.

تراشه نسبتاً ضعیف اسنپدراگون ۴۳۰ کوالکام با هشت هسته پردازشی Cortex-A53 به گوشی میان‌رده نوکیا ۶ قدرت می‌دهد و برای مالتی‌تسکینگ، این گوشی به چهار گیگابایت حافظه رم مجهز شده است. ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا از دیگر مشخصات‌فنی اعلام شده برای گوشی اندرویدی جدید نوکیا است.

نوکیا 6

یک شاتر ۱۶ مگاپیکسلی با f/2.0 (نسبت فاصله کانونی به قطر مردمک ورودی) به عنوان دوربین اصلی در نظر گرفته شده است و این دوربین، از سامانه تشخیص فاز خودکار (PDAF) و فلاش LED استفاده می‌کند. برای ثبت تصاویر سلفی با جزئیات بالا، گوشی اندرویدی نوکیا ۶ به یک دوربین ۸ مگاپیکسلی مجهز شده است که به دلیل مشخصات آن، عملکرد قابل قبولی خواهد داشت.

گوشی میان‌رده نوکیا ۶ با حسگر اثرانگشت همراه شده است و این حسگر در زیر دکمه فیزیکی Home جای گرفته؛ بنابراین برای آنلاک‌کردن دستگاه با اثرانگشت خود، باید دو بار دکمه Home را فشار دهید. برای ارائه یک تجربه عالی از پخش موسیقی در این گوشی، نوکیا ۶ به فناوری صدای دالبی اتمز با بلندگو‌های استریو مجهز شده است. پشتیبانی از دو سیم‌کارت و نسل چهارم ارتباطات به همراه بلوتوث ۴٫۱ مشخصات‌فنی این گوشی میان‌رده را کامل می‌کند.

نوکیا 6

براساس اطلاعات اعلام‌شده توسط HMD Global، گوشی اندرویدی نوکیا ۶ به یک باتری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت مجهز شده است که برای شارژ سریع‌تر، از فناوری شارژ سریع ۳٫۰ پشتیبانی خواهد کرد. هم‌چنین برخلاف بسیاری از گوشی‌های جدید، گوشی نوکیا ۶ از درگاه یواس‌بی ۲٫۰ برای شارژ باتری استفاده می‌کند.

انتظار می‌رود که تا چند هفته دیگر، شرکت فنلاندی HMD Global از نسخه ارزان‌قیمت این گوشی با اسم نوکیا E1 رونمایی کند که براساس شایعات فاش‌شده، به نمایشگر ۵٫۲ اینچی اچ‌دی، دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و دو گیگابایت حافظه رم مجهز شده است.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *