۸ نکته ای که باید در تمام ایمیل های تبلیغاتی مد نظر قرار گیرند

۸ نکته ای که باید در تمام ایمیل های تبلیغاتی مد نظر قرار گیرند
  • 1395/10/20
  • زهرا معبودی
  • 0

زمانی که شما می خواهید از فرصت ارسال ایمیل تبلیغاتی استفاده کنید، هدفتان به تنهایی این نیست که ایمیلی ارسال کنید بلکه می خواهید ایمیلی بفرستید که میزان فروش و بازدید سایت تان را افزایش دهد. گویا آی تی در این بخش از اموزش ایمیل مارکتینگ، به بررسی و پیشنهاد ۸ نکته مهم می پردازد که هر بازاریاب باید بدان توجه کند.

فرمتان جلوی چشم باشد

حتما شما هم دیده اید که در خیلی از سایت های فارسی زبان خبرنامه در بخش پایین سایت، انتهای صفحه سمت راست و یا چپ قرار دارد، اگر خیلی به دنبال مطالب سایت بوده اید و سعی کرده اید در خبرنامه سایت عضو شوید هنگام عضویت با یک خطا مواجه شده اید و یا اگر هم با موفقیت عضو شده اید هیچ وقتی ایمیل از آن سایت یا شرکت دریافت نکرده اید.

این داستان توجه بسیاری از سایت های فارسی زبان در ایران است، چون بابت ماژول خبرنامه هزینه ای پرداخت کرده اند به صورت تزئینی آن را در وب سایت خود قرار دادند یا کار نمی کند و اگر کار می کند هیچ استفاده ای نمی شود.

آب در کوزه و ما گرد جهان می گردیم!

برای افزایش اعضای خبرنامه، فرم عضویت شما باید به صورت کاملا مشخص جلوی چشم بینندگان وب سایت شما باشد و حتی به شکل پاپ آپ در اولین بازدید از بازدید کننده بخواهد که برای عضویت در خبرنامه وب سایت شرکت شما آدرس ایمیل خود را وارد کند (فرم پاپ آپ تا ۵ برابر میزان عضویت در خبرنامه را افزایش می دهد)

 ایمیل های تبلیغاتی

شما به شیوه های مختلف با هزینه های قابل توجه  تبلیغ می کنید، کاربران از سایت شما بازدید می کنند و یا علاقمند هستند و محصول شما را خرید می کنند و یا (۹۰ درصد آنها) سایت را بسته و شما را فراموش می کنند. یعنی اینکه شما از اینترنت که مهد ارزش افزوده است به این شیوه هیچ ارزش افزوده ای حاصل نمی کنید. پس باید به این فکر کنید که چگونه ارتباط خود را با آن ۹۰ درصدی که روی دکمه ضربدر مرورگر خویش کلیک می کنند ارتباط خود را حفظ کنید؟

هدیه ای بدهید

این شیوه مرسوم و تا حدود زیادی موفق برای افزایش تعداد مشترکین خبرنامه شما می باشد.

ارائه یک خدمت رایگان با ارزش در قبال اخذ اطلاعات بازدید کننده

مثلا اینکه شما یک کتاب رایگان برای دانلود بگذارید یا پکیج تبلیغاتی خود را برای بازدید کننده ارسال کنید و یا هر هدیه ارزشمند دیگری که بازدید کننده بتواند با وارد کردن اطلاعات خود آن را دریافت کند.

 ایمیل های تبلیغاتی

مثلا اگر شما در حوزه بازاریابی کار می کنید یک کتاب رایگان در اختیار بازدید کننده خود قرار دهید و یا چند مقاله خوب و یا اگر شما در حوزه تورهای مسافرتی کار می کنید می توانید به ازای هر مقصد چند صفحه PDF از جاهای دیدنی و اطلاعات مقصد در وب سایت خود قرار دهید و کاربر برای دانلود اطلاعات تماس خود را وارد کند.

و یا حتی قرعه کشی واقعی، یعنی بین بازدید کنندگان خود قرعه کشی برگزار کنید و یا هر ایده ای دیگر در این حوزه هدف دادن یک سری اطلاعات ارزشمند رایگان و در قبال آن گرفتن اطلاعات ایمیل بازدیدکنندگان برای ارسال خبرنامه می باشد. با این هدف ایده پردازی کنید حتما به شیو های جذاب دیگری نیز خواهید رسید.

بگذارید مشترکین احساس خوبی کنند

نظم و برنامه همیشه زیبا و دوست داشتنی است، شما نظم و برنامه ریزی را در دشمنان خود نیز می پسندید! کاری بکنید که مشترکین شما احساس خوبی از خبرنامه های شما داشته باشند، این احساس خوب می تواند از دو اصل اساسی منتج بشود اول: احترام شما به مخاطبان، دوم: احترام شما به خود  به برخی از نکاتی که این حس خوب را براساس دو اصل بالا به مخاطبان می دهد اشاره می کنم:

 ایمیل های تبلیغاتی

  • (احترام شما به مخاطب): حتما لینک انصراف از عضویت را در متن خبرنامه خود در بخشی گویا قرار دهید.
  • (احترام شما به مخاطب): به تعداد منطقی ایمیل بفرستید، به تعداد چیزی که برای ارائه دارید، یک ایمیل هفتگی ممکن است بسیار موثرتر هفت ایمیل روزانه باشد
  • (احترام شما به مخاطب): وقتی مشترکی عضویت خود را کنسل می کند و یا ایمیل شما را اسپم می کند دیگر به ایشان ایمیل نفرستید، آن مشترک به زبان صریح به شما می گوید که برای من ایمیل نفرستید.
  • (احترام شما به مخاطب و خود): از عناوین فریبنده و خارج از صداقت دوری کنید.
  • (احترام شما به خود): به قولی که به مشترکین در روز اول داده اید را عمل کنید

روزانه، هفتگی، ماهانه یا گاه گداری؟

اصراری نیست که شما هر روز ایمیل بفرستید، زمانبدی ارسال ایمیل بستگی به نوع کسب و کار شما و نوع خدماتی که شما ارائه می دهید، دارد. مثال اگر شما یک سایت خبری هستید لازم است که روزانه ایمیل بفرستید، اگر شما یک سایت صنعتی باشید یک خبرنامه ماهانه نیز کفایت می کند.

یک تقویم را جلوی خود قرار دهید و براساس قدرت تولید محتواهای خود و نوع مخاطبان خود در مورد تناوب ارسال ها فکر کنید. من توصیه می کنیم این زمانبدی تناوب بیشتر از یک ماه نشود، یعنی ماهنامه! البته اگر شما محتوای مناسب ندارید زیاد روی توصیه ما حساس نباشید، هر زمان که داشتید ارسال کنید.

 ایمیل های تبلیغاتی

اما اگر زمان بین ارسال زیاد شود ممکن است مخاطبان شما را فراموش کنند. پس براساس توامندی خود این زمان را تخمین زده و روی تقویم علامت بزنید.

دقت کنید مهمترین موضوع توان شما در پایبندی به این زمانبدی می باشد.

در ضمن شما می تواند چند خبرنامه هفتگی یا ماهانه داشته باشید، مثلا اگر شما یک آژانس مسافرتی هستید می توانید شنبه ها خبرنامه معرفی یک هتل را ارسال کنید و سه شنبه ها خبرنامه ها معرفی یک جای دیدنی و چهارشنبه ها خبرنامه پیشنهادهای ویژه داشته باشید

مناسبترین ساعت را برای ارسال پیدا کنید

یکی از شرکت های بزرگ در حوزه ایمیل مارکتینگ پس از آنالیز ۲۱ میلیون ایمیل ارسالی توسط کاربرانش، گزارش جالبی از آمار ایمیل های ارسالی ارائه کرده است.

این مطالعه نشان می دهد که ۲۳٫۶۳ درصد بازشدن ایمیل ها توسط کاربران در ساعت اول ارسال ایمیل رخ می دهد.

 ایمیل های تبلیغاتی

برخی از نتایج جالب این مطالعه به شرح ذیل می باشد:

۲۳٫۶۳ درصد ایمیل های ارسال در ساعت اول، ۹٫۵۲ درصد در ساعت دوم، ۶٫۳۳ درصد در ساعت سوم و ۴٫۸ درصد در ساعت چهارم پس از ارسال باز می شوند، این رقم برای روز بعد از ارسال به ۰٫۶۳درصد کاهش پیدا می کند.

بهترین زمان ارسال برای باز شدن ایمیل ها ساعت ۸ تا ۹ صبح و ۳ تا ۴ بعد از ظهر می باشد.

بهترین زمان برای کلیک روی ایمیل های باز شده ساعت ۸ تا ۹ صبح و ۳ تا ۸ بعد از ظهر می باشد.

۵٫۹ درصد ایمیل ها بین ۱۲ تا ۶ صبح، ۳۸٫۷ درصد بین ۶ تا ۱۲ ظهر، ۲۵٫۸ درصد بین ۱۲ تا ۶ بعد از ظهر و ۲۹٫۶ درصد بین ۶ تا ۱۲ شب ارسال می شوند.

این آمار دید خوبی را برای زمانبدی ارسال ایمیل ها به ما می دهد، البته با توجه به فرهنگ ایرانی ها و نوع کسب و کار شما می تواند این زمانبدی تغییر نماید.

تجربه ما ساعت ۶ صبح و ۲ بعد از ظهر را در ایران اثربخش نشان می دهد.

کوتاه باشید و هوشمندانه

کم گوی و گزیده گوی چون دُر

تا ز اندک تــو جهـان شود پُــر

شک نکنید که کسی ۱۰ دقیقه زمان خود را صرف ایمیل های ارسالی توسط شما نخواهد کرد، تغییر رفتاری مردم در چند سال اخیر نشان می دهد که متن ها و پیام کوتاه تر بیشتر مورد توجه قرار می گیرند.

پس کوتاه باشید!

 ایمیل های تبلیغاتی

شما نمی توانید در یک ایمیل همزمان چندین پیام را به مخاطب خود منتقل نمایید، محوریت هر ایمیل را روی حداکثر ۳ یا ۴ پیام طراحی کرده و براساس آن محتوای خود را تولید کنید.

بعد از طراحی متن ایمیل آن را به چند نفر ارائه کنید تا بخوانند و نظر آنها را در مورد ایمیل و گویا بودن پیام جویا شوید، با نقد شدن متن شما توسط فقط ۵ نفر ۹۰ درصد مشکلات ایمیل شما مشخص خواهد شد.

سعی کنید در صورت امکان متن ایمیل ها را شخصی سازی کنید یعنی به جای اینکه بنویسید مدیریت محترم شرکت، سلام، بنویسید جناب آقای رضایی مدیریت شرکت محترم میعاد، سلام، ابزارهای ایمیل مارکتینگ این امکان را در اختیار شما قرار می دهند.

متن خود را چند بار بخوانید و مطمئن شوید از نظر املایی و جمله بندی مشکلی ندارد.

عنوان ایمیل ها

طراحی عنوان ایمیل یکی از استراتژیک ترین بخش های ایمیل مارکتینگ است، انتخاب عنوان درست و طراحی هوشمندانه آن به شکل قابل توجهی نرخ باز شدن ایمیل های شما را افزایش می دهد.

من در این بخش نکات مهمی را در مورد عناوین ایمیل ها به شما خواهم گفت اما قبل از به یک نکته مهمتر می خواهم اشاره کنم و آن این است : تست، تست، تست

 ایمیل های تبلیغاتی

یعنی اینکه شما باید با تجربه خود و تست های مختلف روی کاربران به یک خط مشی درست در طراحی عنوان ایمیل ها برسید، این بهترین شیوه برای طراحی عناوین ایمیل براساس رفتار مشترکین شما می باشد.  مثلا یک ایمیل را با یک عنوان برای نصف مشترکین خود ارسال کنید و همان ایمیل را با عنوانی دیگر به نصف دیگر مشترکین خود ارسال نمایید و نتایج حاصل را بررسی کنید. به نتایج جالبی خواهید رسید!

نکات مهم در طراحی عنوان ایمیل ها:

  • بهترین سایز برای عناوین شما زیر ۵۰ کارکتر است، عنوان های کوتاه و دوست داشتی بیشتر دیده می‌شوند
  • شخصی سازی عنوان ایمیل برخلاف تصور عمومی روی نرخ باز شدن ایمیل تاثیر زیادی نمی گذارد، اما شخصی سازی در سطح شهر یا کسب و کار در عنوان ایمیل موثر است.
  • خودتان را جای مشترکین خود بگذارید ببینید آیا با عنوانی که طراحی کرده اید ایمیل ارسال شود باز می کنید یا نه ؟
  • کلماتی از قبیل چگونه، چرا، چطور در ابتدای عنوان و برای شما، ویژه شما، مخصوص شما در انتهای عنوان ایمیل میزان باز شدن آن را افزایش می دهد
  • پرسش سوال در عنوان می تواند نرخ باز شدن ایمیل ها را به میزان قابل توجهی افزایش دهد
  • مردم عاشق عدد و رقم هستند، استفاده از اعداد و درصد ها در عنوان ایمیل ایده خیلی موثری است

با تشکر از میلر لایت برای تهیه این مطلب.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *