کدام گوشی را بخرم؟ Galaxy J3 Emerge یا Galaxy J3 ؟

کدام گوشی را بخرم؟ Galaxy J3 Emerge یا Galaxy J3 ؟
  • 1395/11/2
  • زهرا معبودی
  • 0

همانطور که مطلع هستید ابتدای این ماه، سامسونگ یک نمونه دیگر از گلکسی جی های خود را معرفی کرد که آن را Galaxy J3 Emerge نام گذاری کرد. البته سال پیش هم ویرایشی از Galaxy J3 داشتیم که به آن Galaxy J3 2016 گفته می شود. در عین حال این گوشی های هوشمند به طور کاملا هدفمند توسط سامسونگ طراحی شده اند تا بتوانند به بهترین شکل، با پوشش حد اکثری، کاربران را به محصول و گوشی مورد نظرشان برسانند.

چند روزی است که جی ۳ ویرایش ۲۰۱۷ روانه بازار شده و این زمانی است که بسیاری از خود می پرسند که اگر بخواهیم یک گوشی هوشمند مدل J3 خریداری کنیم باید از کدام محصول استفاده کنیم؟

Samsung Galaxy J3 Emerge
Samsung Galaxy J3 Emerge

اما در مورد این گوشی ها ابتدا باید بگوییم که دو مدل از گوشی های J سامسونگ، تحت سیستم عامل اندروید ارائه می شوند که گوشی Galaxy J3 Emerge با سیستم عامل اندروید ۶ روانه بازار شده اما مدل ۲۰۱۶، با پشتیبانی دو سیستم عامل اندروید ۵٫۱ و اندروید ۶ در دسترس عموم قرار دارد. این نشان می دهد که از حضور بهترین سیستم عامل کنونی یعنی حداقل اندروید ۷ در این گوشی ها خبری نیست.

Samsung Galaxy J3  2016
Samsung Galaxy J3 2016

به نظر می رسد که سامسونگ با تجربه تولید گوشی J3 در سال ۲۰۱۶ فهمیده است که مردم از گوشی های بزرگ، چندان که باید استقبال نمی کنند از این رو، سامسونگ ویرایش ۲۰۱۷ گوشی J3 را با کاهش دو سانتی متری اندازه طولی این گوشی به پایان رسانده است. این کاهش تنها شامل طول نمی شود بلکه در گوشی جدید Galaxy J3 Emerge به میزان مشخص و ملموسی از ضخامت و البته عرض گوشی نیز کاسته شده تا یک گوشی هوشمند اندرویدی خوش دست تری برای علاقمندان خود ارائه دهند. این نشان می دهد که لزوما در ویرایش های جدید، قرار نیست که همیشه، اندازه ها ثابت بماند یا حداقل پیشرفت کند.

Samsung Galaxy J3  2016
Samsung Galaxy J3 2016

گوشی قدیمی J3 در رنگ های مشکی، سفید و طلایی تولید شده است در حالی که گوشی جدید Galaxy J3 Emerge به رنگ نقره ای، معرفی شده است. شاید این تصمیم به خاطر این بوده که پوشش کاملی از رنگ های پر طرفدار برای این برند و مدل، ارائه شود.

Samsung Galaxy J3 Emerge
Samsung Galaxy J3 Emerge

از نظر نمایشگر، هر دو این گوشی از ویژگی های مشابهی برخوردار هستند به طوری که اندازه نمایشگر به میزان ۵ اینچ، و با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل گزارش شده است. هر چند گوشی جدید Galaxy J3 Emerge علاوه بر داشتن سنسور مجاورتی مشترک، از سنسور نوری نیز برخوردار است اما در کیفیت نمایشگر، هیچ چیزی تغییر نکرده است. تنها چیزی که در نمای ظاهری گوشی به نظر می رسد این است که با کاهش ابعاد گوشی جدید، هم اکنون  با افزایش میزان درصد پوشش نمایشگر در نمای بیرونی موجب شده گوشی شیک تر به نظر برسد.

Samsung Galaxy J3  2016
Samsung Galaxy J3 2016

در گوشی جدید Galaxy J3 Emerge شاهد کاهش دو گزینه دیگر نیز هستیم.  لنز های دوربین عقب و جلوی گوشی قدیمی سامسونگ، به میزان ۸ و ۵ مگاپیکسل گزارش شده اما در گوشی جدید Galaxy J3 Emerge با کاهش شدید این رقم روبرو هستیم! سامسونگ طی انتخابی عجیب این دو دوربین را به اندازه ۵ و ۲ مگاپیکسل در نظر گرفته که این به این معنی است که با گوشی قدیمی تر، می توانید عکس های خیلی بهتری بگیرید. البته هر دو گوشی از فلش LED نیز برخودار هستند.

Samsung Galaxy J3  2016
Samsung Galaxy J3 2016

اما از نظر پردازنده به طور کلی باید بگوییم که این گوشی ها از چیپست پردازنده Qualcomm Snapdragon استفاده می کنند که البته مدل ۲۰۱۷ پیشرفته تر از مدل ۲۰۱۶ است. این چیپست از پردازنده های ۴ هسته ای پشتیبانی می کنند. اما فرکانس پردازشی برنامه ها در مدل ۲۰۱۷ با افزایش ۲۰۰ مگاهرتز نسبت به مدل ۲۰۱۶، به میزان ۱۴۰۰ مگاهرتز گزارش شده است.

پردازش گر گرافیکی هر دو گوشی از نوع Adreno در نظر گرفته شده که مدل ۲۰۱۷ از ورژن پیشرفته تری نسبت به Adreno 306 بهره برده که در گوشی مدل ۲۰۱۶ بکار گرفته شده است.

Samsung Galaxy J3 Emerge
Samsung Galaxy J3 Emerge

هر چند حافظه رم هر دو گوشی ۱٫۵ گیگابایت است اما گوشی جدید Galaxy J3 Emerge با افزایش دو برابری حجم ذخیره سازی در حافظه داخلی، از یک حافظه ۱۶ گیگابایتی برخوردار است. در حالی که گوشی قدیمی تر، تنها قادر است به شما اجازه دهد تا ۱۲۸ گیگابایت میزان حجم مموری را افزایش دهید، در گوشی ۲۰۱۷، می توانید این فضا را تا ۲۵۶ گیگابایت افزایش دهید.

نکته مهم تر هم اینکه اگر از گوشی قدیمی تر قرار است استفاده کنید باید بدانید که تنها قادر خواهید بود از ۴٫۳ GB از ۸ گیگابایت اولیه ان استفاده کنید.

Samsung Galaxy J3 Emerge
Samsung Galaxy J3 Emerge

از نظر باتری این گوشی ها هم باید بگوییم که، نوع باتری هم چنان همان است که در گوشی قدیمی بکار برده شده است. سامسونگ از باتری مشابه ۲۶۰۰ mAh برای این دو گوشی استفاده کرده که هر دو، قابل تعویض هستند اما به دلیل تغییراتی که در اصل گوشی بوجود آورده کاری کرده که طول عمر باتری را در گوشی مدل ۲۰۱۷ به مدت ۲ الی ۳ ساعت، افزایش دهد و این چیزی است که خیلی از افراد به آن نیاز دارند.

Samsung Galaxy J3  2016
Samsung Galaxy J3 2016

هر دو گوشی J3 برای مدل ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ از دو خروجی صدای Earpiece و Loudspeaker برخوردار هستند. این بدین معنی است که این گوشی ها از خروجی صدای گوشی و موسیقی به طور جداگانه استفاده می کنند که مزایای خاص خود را داراست اما از پخش استریو در این گوشی ها خبری نیست.

Samsung Galaxy J3 Emerge
Samsung Galaxy J3 Emerge

بدین ترتیب مهم ترین تغییرات این دو گوشی هوشمند به صورت یاد شده ذکر شد تا بتواند به شما کمک کند که یک گوشی هوشمند خوب از نوع J3 خریداری کنید. در عین حال اگر شما از کاربران J3 قدیمی یعنی ۲۰۱۶ بوده اید، و تجربیاتی در این باره دارید آن را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *