برنامه شرکت گوگل برای معرفی پیکسل ۲ با دوربین بهتر و ارائه یک گوشی مقرون به صرفه

برنامه شرکت گوگل برای معرفی پیکسل ۲ با دوربین بهتر و ارائه یک گوشی مقرون به صرفه
  • 1395/11/8
  • مقدم
  • 0

شرکت گوگل در حال توسعه نسل جدید گوشی‌های پیکسل است و به همین جهت انتظار داریم که سری جدید گوشی‌های پیکسل، تغییرات قابل‌توجهی نسبت به نسل قبل داشته باشد. با اینکه نمی‌دانیم شرکت سازنده، گوشی‌های پیکسل جدید را چه خواهد نامید؛ بخشی از مشخصات‌فنی نسل جدید گوشی‌های گوگل فاش شده است.

براساس یک گزارش جدید، شرکت گوگل در نظر دارد تا گوشی‌های پیکسل جدید را همانند نسل قبل با عملکرد بسیار خوب در بخش عکس‌برداری ارائه دهد و هم‌‎چنین، یک گوشی مقرون به صرفه‌ نیز از سری پیکسل توسط شرکت گوگل عرضه خواهد شد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی همراه باشید.

مدتی پیش، مشخص شد که نسل جدید گوشی پیکسل از یک طراحی ضدآب استفاده می‌کند و اطلاعات جدید، نشان می‌دهد که شرکت گوگل به دنبال قابلیت‌های بیشتری برای گوشی‌های جدید پیکسل است.

براساس یک شایعه جدید، شرکت گوگل در نظر دارد تا پیکسل و پیکسل ایکس‌ال جدید را با عملکرد عالی در زمینه عکاسی ارائه دهد. گوشی پیکسل ایکس‌ال، یکی از بهترین دوربین‌ها را در میان گوشی‌های هوشمند دارد اما شرکت گوگل در نظر دارد تا با بهبود عکاسی در محیط‌های کم‌نور در گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود، آن‌ها را به یک گزینه مناسب‌تر در مقایسه با نسل قبل در زمینه عکاسی مبدل نماید.

منابع مطلع از برنامه‌های شرکت گوگل، مدعی شده‌اند که این سازنده به دنبال افزایش اندازه مگاپیکسل دوربین نیست و به جای آن، بر روی قابلیت‌های اضافی برای دوربین اصلی متمرکز خواهد شد.

پیکسل

از نظر سخت‌افزاری نیز، شرکت گوگل در حال آزمایش چندین نسخه مختلف از گوشی‌های جدید خود با دو تراشه ساخته‌شده توسط کوالکام و اینتل است. البته شرکت مدیاتک نیز برای توسعه تراشه گوشی‌های جدید شرکت گوگل، مطرح بوده است اما به‌نظر ‌می‌رسد که این تراشه‌ساز از لیست گوگل حذف شده باشد.

با توجه به استفاده از تراشه بهبودیافته و هم‌چنین، قابلیت‌های بیشتر در زمینه عکاسی انتظار می‌رود که نسل جدید گوشی پیکسل و پیکسل ایکس‌ال نسبت به گوشی‌های ۲۰۱۶ شرکت گوگل با قیمت بیشتری ارائه شود. براساس یک گمانه‌زنی‌، گوشی پرچم‌دار جدید گوگل با قیمتی بیشتر در حدود ۵۰ دلار در مقایسه با نسل فعلی به بازار عرضه خواهد شد.

مدل مقرون به صرفه گوشی پیکسل با برنامه اندروید وان به احتمال زیاد، جایگزین خواهد شد

در کنار توسعه احتمالی دو گوشی پرچم‌دار توسط شرکت گوگل برای رونمایی در نیمه دوم سال جاری میلادی، این سازنده در حال توسعه گوشی دیگری نیز هست که احتمالاً با مشخصات سخت‌افزاری ضعیف‌تری همراه خواهد بود.

به مدل مقرون به صرفه گوشی‌ پیکسل ۲ با اسم “Pixel 2B” اشاره شده است و احتمالاً به همراه گوشی‌های پرچم‌دار ۲۰۱۷ شرکت گوگل به بازار عرضه خواهد شد. این محصول با هدف ارائه تجربه کار با سرویس‌های مختلف گوگل و گوشی‌های هوشمند این شرکت در بازارهای در حال توسعه معرفی می‌شود.

به همین جهت، ممکن است شرکت گوگل برای کنارگذاشتن پروژه اندروید وان و ارائه مدل مقرون به صرفه گوشی‌های پیکسل در آینده آماده شود. در کنار این شایعات، هم‌چنین اشاره شده است که شرکت گوگل یک تراشه سفارشی برای یک محصول آزمایشی توسعه داده است اما شاید این تراشه در گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ایکس‌ال ۲ به کار گرفته نشود و شرکت گوگل همانند نسل فعلی، تراشه‌های اسنپدراگون کوالکام را ترجیح بدهد.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *