آموزش ایمیل مارکتینگ: آشنایی با اصطلاحات رایج در ایمیل مارکتینگ

آموزش ایمیل مارکتینگ: آشنایی با اصطلاحات رایج در ایمیل مارکتینگ
  • 1395/11/12
  • زهرا معبودی
  • 0

در مقوله ایمیل مارکتینگ، یک سری اصطلاحات وجود دارد که در این مقاله گویا آی تی قصد دارد آن ها را با شما در میان گذاشته تا در پروسه بازاریابی ایمیلی تان، به مشکلی برخورد نکنید. با ما همراه باشید.

نرخ باز شدن ایمیل ها (open rate): نرخ باز شدن ایمیل مقدار کاربرانی را نشان می دهد (به صورت درصد) که ایمیل ارسالی توسط شما را باز کرده اند. این مقدار اصولا در نرم افزارهای ایمیل مارکتینگ به ارسال کننده ایمیل نمایش داده می شود. مطالعات نشان می دهد که عدد ۳۵ درصد برای این پارامتر عدد مناسبی می باشد.

اصطلاحات رایج در ایمیل مارکتینگ

نرخ کلیک (click-through rate): شرکت های مختلف این پارامتر را به گونه های مختلف اندازه گیری می کنند، پاسخ استانداردی برای تعریف این پارامتر وجود ندارد. آیا همه کلیک های اندازه گیری می شود یا یک کلیک به ازای هر ایمیل باز شده؟ این سنجش از این جهت که تمامی هدف شما در ایمیل مارکتینگ ایجاد ترافیک برای Landing page هایتان می باشد، مهم ست.

HTML Email یا Plain Text Email: دو نوع ایمیل وجود دارد که شما می توانید ارسال کنید ایمیل های HTML ی شامل رنگ و جدول و گرافیک و Plain Text که فقط به صورت متنی ساده می باشد. شما اصولا باید هر دو فرمت را در هنگام ارسال آماده کنید چون همه کلاینت های دریافت ایمیل، ایمیل های HTML را دریافت نمی کنند.

اصطلاحات رایج در ایمیل مارکتینگ

Bounce Back: تعداد ایمیل ها از لیست شما می باشد که غیرقابل تحویل را به ارسال کننده ایمیل بر می گرداند. این زمانی اتفاق می افتد که آدرس ایمیل درست نبوده یا حذف شده باشد.

Bounce Back: تعداد ایمیل ها از لیست شما می باشد که غیرقابل تحویل را به ارسال کننده ایمیل بر می گرداند. این زمانی اتفاق می افتد که آدرس ایمیل درست نبوده یا حذف شده باشد.

انصراف از اشتراک (unsubscribe-opt-out): یعنی توانایی مشترکین برای انصراف از اشتراک خود در لیست ایمیلی. دو نوع انصراف از اشتراک وجود دارد انصراف کلی یا انصراف از یک لیست خاص

اصطلاحات رایج در ایمیل مارکتینگ

Opt-in یا duble opt-in: سه نوع لیست ایمیل وجود دارد، opt-in یعنی لیست های که کاربران یکبار در آنها ثبت نام کرده و اجازه ارسال ایمیل را به شما داده اند، double opt-in یعنی کاربران علاوه بر ثبت نام در لیست ایمیلی شما ازطریق لینکی در ایمیل خود این ثبت نام را دوباره تایید کرده اند. نوع سوم لیست های لید می باشند که به صورت دستی تولید شده است.

شخصی سازی: شخصی سازی یعنی اینکه شما از نام، نام خانوادگی و اطلاعات گیرندگان ایمیل در متن ایمیل به صورت یک به یک استفاده نمایید. برای این موضوع شما نیاز دارید که پایگاه داده ای شما اطلاعات افراد را به صورت کامل داشته باشد و نرم افزار ایمیل مارکتینگی که استفاده می کنید این امکان را در اختیار شما قرار دهد.

اصطلاحات رایج در ایمیل مارکتینگ

قابلیت تحویل (Deliverability): این مفهموم به معنی تعداد ایمیل هایی از ارسال های شما می باشد که دقیقا در inbox گیرندگان قرار می گیرند. قرار گرفتن ایمیل ها در inbox بخش پیچیده ای از فرایندهای تولید نرم افزارهای ارسال ایمیل گروهی می باشد.

سالم نگهداری لیست ایمیل (List Cleaning): سالم نگهداری لیست ایمیل شما بسیار مهم می باشد. وجود ایمیل های مشکل دار در لیست شما احتمال اسپم شدن ایمیل های شما را افزایش می دهد. بسیاری از نرم افزارهای ایمیل مارکتینگ این فرایند را به صورت اتوماتیک انجام می دهند.

Soft Bounce: این موضوع زمانی پیش می آید که یک مشکل نرم افزار در سمت گیرنده وجود داشته باشد، مثلا باکس میل گیرنده پر شده باشد و یا یک خطای نرم افزار در سمت گیرنده اتفاق بیافتد. ایمیل های که soft bounce می شوند ممکن است در ارسال های بعدی بدون مشکل باشند.

Hard Bounce: این مشکل زمانی پیش می آید که ایمیل گیرنده اشتباه بود و یا به کلی منقضی شده است. اصولا در نرم افزار های ایمیل مارکتینگ در صورتیکه این مشکل پیش بیاید نرم افزار به صورت اتوماتیک(سالم نگهداری لیست) گیرنده را از لیست شما خارج می کند.

با تشکر از میلر لایت، برای تهیه این مطلب.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *