بررسی گوشیAsus ZenFone 3 Laser

بررسی گوشیAsus ZenFone 3 Laser
  • 1395/11/13
  • زهرا معبودی
  • 0

یکی از گوشی های معروف ایسوس Asus ZenFone 3 Laser  نام دارد که به دلیل امکانات و ویژگی های آن، از طرف کاربران استقبال زیادی از آن شده است. از این رو، گویا آی تی احتمال می دهد که کاربران ایرانی نیز نسبت به این گوشی راغب باشند بنابراین برای اینکه خریدی بهتر را تجربه کنید این بررسی جامع را تهیه کرده تا بتوانید از طریق آن خریدی مطمئن تر داشته باشید.

بررسی گوشیAsus ZenFone 3 Laser

معرفی Asus ZenFone 3 Laser 

پیش از این گفتیم و دوباره هم می‌گوییم، تلفن‌های هوشمند اقتصادی در چند سال گذشته خیلی خیلی خوب شده‌اند. سال ۲۰۱۶ با عرضه‌ی دستگاه‌های خوبی مثل سری Moto G4، OnePlus 3 و ۳T، Alcatel Idol 4 و Honor 8 به طور خاص سالی طلایی برای دستگاه‌های خوش قیمت بود.

بررسی گوشیAsus ZenFone 3 Laser

اکنون بیش از هر زمان دیگر این امکان وجود دارد که با صرف فقط ۴۰۰ دلار بتوانید تلفن هوشمندی را تجربه کنید که به رغم قیمتی نصف قیمت پرچمدارها عملکرد قدرتمندی داشته باشد. این شرایط برای کاربرانی که به دنبال یک تجربه‌ی کاربری عالی هستند اما نمی‌خواهند پول زیادی خرج کنند ایده‌آل است، اما این اوضاع یعنی تولیدکنندگان این دستگاه‌ها برای این که بتوانند بقای خود را در این بازار شلوغ حفظ کنند باید چیز متمایزکننده‌ای در موبایل‌های خود ارائه کنند.

بررسی گوشیAsus ZenFone 3 Laser

ایسوس در دنیای تلفن‌های هوشمند اقتصادی غریبه نیست. این شرکت در سال ۲۰۱۵ با عرضه‌ی ZenFone 2 یکی از رهبران این بازار به حساب می‌آمد. آن سال پس از بررسی نسل دوم ZenFone واقعاً به وجد آمده بودیم، و اگرچه که طراحی غیرحرفه‌ای دستگاه کمی توی ذوق می‌زد، ولی در نهایت به این نتیجه رسیدیم که این همان تلفنی است که کم کم از آن خوشتان خواهد آمد.

بررسی گوشیAsus ZenFone 3 Laser

ایسوس در سال ۲۰۱۶ با دست پر و با خط تولید متفاوتی از دستگاه‌های ZenFone پا به بازار گذاشته است. یکی از قابل ملاحظه‌ترین گزینه‌های این خط تولید ZenFone 3 Laser نام دارد. اسم لیزر (Laser) به سیستم فوکوس خودکار لیزری دستگاه اشاره می‌کند، و اگرچه شاید اصلی‌ترین تمرکز شرکت در این گوشی بر روی همین قابلیت باشد، ولی به جز این، چیزهای زیاد دیگری را هم می‌توان در این دستگاه پیدا کرد.

ZenFone 3 Laser تلفن هوشمندی است که ایسوس آن را به قیمتی کمتر از ۲۰۰ دلار می‌فروشد تا رقیب مستقیمی برای دستگاه‌هایی مثل Moto G4 باشد. اما آیا این دستگاه واقعاً نسبت به موبایل Moto برتری دارد؟

بررسی گوشیAsus ZenFone 3 Laser

محتویات بسته Asus ZenFone 3 Laser :

  • ZenFone 3 Laser
  • کابل MicroUSB
  • سیم شارژ دیواری
  • سوزن خارج سازی محفظه‌ی سیم کارت
  • اطلاعات ایمنی و گارانتی دستگاه

طراحی Asus ZenFone 3 Laser

بررسی گوشیAsus ZenFone 3 Laser

ZenFone 3 Laser در مقایسه با نسل قبلی خود گام بزرگی در زمینه‌ی کیفیت ساخت برداشته است؛ چرا که ZenFone 2 تماماً از پلاستیک ساخته شده بود، در حالی که این نسخه با آلومینیوم شکل گرفته است. این جابجایی در مواد اولیه تصمیم به جایی می‌باشد، چون آلومینیومی که در این دستگاه استفاده شده حس لوکس و خالصی را به دست القا می‌کند. پشت موبایل صاف است و لمس کردن آن رضایت بخش است. حسگر اثر انگشت در زیر دوربین پشت دستگاه قرار گرفته و برای قفل‌گشایی سریع و ساده‌ی این موبایل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بررسی گوشیAsus ZenFone 3 Laser

ضخامت ZenFone 3 Laser تنها ۷.۹ میلی متر است و وزن آن هم فقط ۱۵۰ گرم می‌باشد. به علاوه گوشه‌های گرد دستگاه حس خوب و راحتی را به شما منتقل می‌کند.

با توجه به بدنه‌ی آلومینیومی دستگاه شکی نیست که شکل کلی لیزر نسبت به مدل قبلی خود خیلی بهتر شده است. اخیراً دستگاه‌های آلومینیومی زیادی در طبقه‌ی موبایل‌های اقتصادی و پرچمدارها دیده‌ایم، و به همین دلیل ZenFone 3 Laser به‌رغم زیبایی خود به پس‌زمینه‌ی بازار رانده می‌شود.

گالری ۱

بررسی گوشیAsus ZenFone 3 Laser

نمایشگر Asus ZenFone 3 Laser 

بررسی گوشیAsus ZenFone 3 Laser

ایسوس در بخش نمایشگر از یک پنل IPS LCD به اندازه‌ی ۵.۵ اینچی با تفکیک پذیری Full HD ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ بهره می‌برد. همان طور که نمی‌توان شکایتی از این نمایشگر داشت، نکته‌ی قابل توجهی هم در مورد آن وجود ندارد. نوشته‌ها واضح، رنگ‌ها روشن و زاویه‌های نمایش هم خیلی خوب است.

این نمایشگر، نمایشگری نیست که هوش از سر شما ببرد، ولی کار خود را به درستی انجام می‌دهد و برای موبایلی در این رنج قیمت بهترین گزینه‌ی موجود است.

رابط کاربری Asus ZenFone 3 Laser 

بررسی گوشیAsus ZenFone 3 Laser

ZenFone 3 Laser مجهز به اندروید ۶٫۰٫۱ مارشملو است و درست مثل همه‌ی دستگاه‌های اندرویدی ایسوس، این موبایل هم از پوسته‌ی نرم‌افزاری اختصاصی شرکت بهره می‌برد. ایسوس در طول سال‌های گذشته تلاش‌های زیادی برای تمیز کردن پوسته‌ی اندروید خود کرده و تغییرات اعمال شده در مقایسه با پوسته‌ای که بر روی ZenFone 2 سوار بود پیشرفت‌های قاطع زیادی داشته است. با این وجود حتی با در نظر گرفتن این مورد، ظاهر کلی سیستم هنوز حداقل برای من کمی کارتونی و غیرجذاب می‌باشد.

بررسی گوشیAsus ZenFone 3 Laser

سوای ظاهر بد سیستم، شرکت به بخش‌های مختلف پوسته توئیک‌های زیادی اضافه کرده است. لانچر داخلی دستگاه در حد خیلی زیادی قابل شخصی سازی بوده و اگر بخواهید می‌توانید از ژسچرهای متعددی برای مقاصد مورد نظر خود استفاده کنید.

پردازنده و کارایی Asus ZenFone 3 Laser 

در زیر پوسته‌ی ظاهری ZenFone 3 Laser پردازنده‌ی اسنپدراگون ۴۳۰ و ۲ گیگابایت رم قرار داده شده است. چیپست ۴۳۰ این دستگاه از هشت هسته با سرعت ساعت ۱٫۴ گیگاهرتز استفاده می‌کند. این پردازنده به صورت اختصاصی برای تلفن‌های هوشمند میان رده ساخته شده و استفاده از آن در موبایل لیزر خیلی بدیهی است.

بررسی گوشیAsus ZenFone 3 Laser

اکثر کارهای عمومی مثل مرور وب، استفاده از رسانه‌های اجتماعی و حتی انجام بازی‌هایی مثل Asphalt 8: Airborne با این پردازنده به خوبی انجام می‌شود. ولی به دلیل رم کمی که روی دستگاه قرار داده شده در هنگام استفاده به صورت مالتی تسکینگ یا چند وظیفگی اپلیکیشن‌ها سریع بسته می‌شوند و با برگشتن به آن‌ها برنامه‌ها دوباره بارگذاری می‌شود.

این نوع از عملکرد برای دستگاهی که فقط ۱۹۹ دلار قیمت دارد دور از انتظار نیست، و در حالی که توان این دستگاه برای انجام کارهای معمولی کافی نیست، ولی نباید توقع داشت که چندین اپ مختلف را باز کنیم و دستگاه مثل روز اول روان بماند.

بررسی گوشیAsus ZenFone 3 Laser

اتصالات Asus ZenFone 3 Laser 

ZenFone 3 Laser از نظر نحوه‌ی اتصال برای برقراری تماس یا ارسال پیام می‌تواند از هر دو شبکه‌ی AT&T و T-Mobile استفاده کند. من شخصاً از این موبایل بر روی Cricket Wireless (یک MVNO از AT&T) استفاده کردم که در هنگام استفاده به مشکلی برنخوردم.

بررسی گوشیAsus ZenFone 3 Laser

اگر می‌خواهید از دو خط جدا استفاده کنید این موبایل از دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند، ولی اگر فقط یک شماره دارید، به جای سیم کارت دوم می‌توانید از یک کارت microSD استفاده کنید تا بتوانید ظرفیت ذخیره سازی ۳۲ گیگابایتی دستگاه را ارتقا ببخشید. در کنار این، لیزر از Wi-Fi 802.11 b/g/n، هات اسپات و بلوتوث ۴٫۲ هم پشتیبانی می‌کند.

بررسی گوشیAsus ZenFone 3 Laser

یکی از معایب این بخش این است که ZenFone 3 Laser هنوز برای شارژ و سینک کردن اطلاعات از microUSB 2.0 استفاده می‌کند. شخصاً ترجیح می‌دادم که دستگاه با استفاده از USB Type-C کمی آینده‌نگرتر باشد، اما چنین تصمیمی برای یک موبایل میان رده خیلی دور از انتظار نیست.

دوربین Asus ZenFone 3 Laser 

بررسی گوشیAsus ZenFone 3 Laser

بخش دوربین معمولاً اصلی‌ترین بخشی است که در تلفن‌های هوشمند اقتصادی تحت الشعاع قیمت پایین دستگاه قرار می‌گیرد، و اگرچه که دوربین در ZenFone 3 Laser هم به هیچ عنوان شگفت انگیز نیست، اما پیکربندی آن در حدی هست که اکثر مردم بتوانند با آن کنار بیایند.

بررسی گوشیAsus ZenFone 3 Laser

ایسوس در ZenFone 3 Laser از دوربین دوگانه استفاده نکرده و در عوض به یک حسگر ۱۳ مگاپیکسلی در پشت دستگاه و یک حسگر ۸ مگاپیکسلی در سمت جلو بسنده کرده است. دوربین اصلی این موبایل در کنار مقدار مگاپیکسل خود از یک سیستم فوکوس خودکار لیزری هم بهره می‌برد. این ویژگی چیزی است که معمولاً در این رنج قیمت از موبایل‌ها دیده نمی‌شود.

کیفیت تصویر و ضبط ویدیو در Asus ZenFone 3 Laser 

تصاویر به طور کلی خوب به نظر می‌رسند و برای استفاده در رسانه‌های اجتماعی مطلوب‌اند، ولی چند ایراد هم در آن دیده می‌شود که باید به آن اشاره کرد. تصاویری که در محیط سرباز و پر نور گرفته می‌شود خروجی قابل قبولی دارد، اما هر چه مقدار نور کمتر شود، کیفیت تصاویر پایین‌تر می‌آید. پیدا کردن یک نقطه‌ی فوکوس مناسب برای تصویربرداری در محیط‌های کم نور مشکل است. ضبط ویدیوی ۱۰۸۰p Full HD هم در حد معمول قابل قبول است، اما نبود فناوری تثبیت تصویر به معنای این است که فیلم شما کمی لرزش داشته و ناپایدار خواهد شد.

بررسی گوشیAsus ZenFone 3 Laser بررسی گوشیAsus ZenFone 3 Laser بررسی گوشیAsus ZenFone 3 Laser بررسی گوشیAsus ZenFone 3 Laser بررسی گوشیAsus ZenFone 3 Laser بررسی گوشیAsus ZenFone 3 Laser بررسی گوشیAsus ZenFone 3 Laser

چندرسانه‌ای

همان طور که پیشتر گفته شد، نمایشگر موجود بر روی ZenFone 3 Laser کاملاً روشن و خوش رنگ است، در نتیجه بازی کردن و فیلم دیدن بر روی آن لذت بخش می‌باشد. ولی متاسفانه تجربه‌ی محتواهای چندرسانه‌ای به خاطر اسپیکرهای بی‌کیفیت دستگاه عیش شما را بین می‌برد.

بزرگترین عیب این بخش به طور واضح به خروجی صدای پایین دستگاه مربوط می‌شود. مثلاً در هنگام ظرف شستن یا دوش گرفتن، حتی اگر صدای دستگاه را به حداکثر برسانید هم به سختی می‌توانید صدای آن را بشنوید. و از طرفی زیاد کردن صدا تا حد انتهایی آن از کیفیت صوت کاسته و آن را نویزی می‌کند.

بررسی گوشیAsus ZenFone 3 Laser

اما نکته‌ی مثبت این جاست که ایسوس هنوز جک هدفون ۳.۵ میلی متری را حفظ کرده است، بنابراین برای وصل کردن هدفون مشکلی نخواهید داشت.

کیفیت تماس  در Asus ZenFone 3 Laser 

ZenFone 3 Laser در برقراری، دریافت و انتقال تماس‌های صوتی عملکرد بسیار خوبی دارد و صدا را با کیفیت و بدون مشکل رد و بدل می‌کند. من در بررسی‌هایم هیچ وقت مشکلی در کیفیت تماس‌های این موبایل ندیدم، و گوشه‌های گرد موبایل هم هنگامی که می‌خواهید با دوستان، خانواده و همکاران خود صحبت کنید، شرایط مطلوبی را برای نگه داشتن دستگاه در کنار گوش شما فراهم می‌کند.

عمر باتری Asus ZenFone 3 Laser 

بررسی گوشیAsus ZenFone 3 Laser

به طور خلاصه عمر باتری ZenFone 3 Laser خیلی قابل توجه است. میانگین استفاده‌ی من از دستگاه شامل بررسی مداوم ایمیل از دو حساب کاربری، مرور در چند اپ رسانه‌ی اجتماعی، تماشای ویدیوهای ۱۰۸۰p Full HD از یوتیوب و گوش دادن به موسیقی آن هم از طریق هدفون بلوتوث می‌شد. با این شرایط باتری ZenFone 3 Laser حدود ۱ روز تا نصف روز دوام آورد.

من لیزر را حدوداً ساعت ۸ صبح روشن کردم و ظرفیت ۳۰۰۰ میلی آمپری باتری آن تا حدود ساعت ۲:۴۵ بعد از ظهر همان روز خالی نشد و هنوز می‌توانستم ۵ ساعت و ۱۳ دقیقه دیگر صفحه‌ی دستگاه را روشن نگه دارم.

تنها ایراد باتری ZenFone 3 Laser به زمان شارژ مجدد آن بر می‌گردد، چون ۳ ساعت و ۲۵ دقیقه طول می‌کشد تا شارژ آن از صفر به ۱۰۰ درصد برسد. این مسئله اگرچه زجرآور است اما همین دوام اضافه‌تر باتری به شما کمک می‌کند تا زمان بیشتری داشته باشید.

بررسی گوشیAsus ZenFone 3 Laser

جمع‌بندی

ایسوس با گردآوری ویژگی‌های بسیاری از تلفن‌های هوشمند در محصولی که یک سوم پرچمدارهای امروزی، یعنی تنها ۲۰۰ دلار قیمت دارد، کار قابل تحسینی انجام داده است. طراحی لیزر شاید کمی تکراری باشد، ولی مواد خوبی که در ساخت این دستگاه استفاده شده، نقش موثری در القای حسی خوب و تجربه‌ی موبایلی گران‌تر را به همراه می‌آورد.

در کنار طراحی، لیزر نمایشگری خوش ظاهر، پردازنده‌ای قابل قبول، سیستمی برای فوکوس خودکار سریع و عمر باتری رضایت بخش دارد. البته این موبایل با توجه به پوسته‌ی نرم‌افزاری ضعیف، بلندگوهای کم کیفیت، و زمان شارژ زیاد کمی از رقبا عقب می‌افتد، اما با صرف نظر از این ایرادها، ZenFone 3 Laser هنوز هم چیزهای زیادی برای عرضه دارد.

بررسی گوشیAsus ZenFone 3 Laser

می‌توانیم تمام روز در مورد این بحث کنیم که با صرف ۳۰، ۵۰ یا ۱۰۰ دلار دیگر چه گزینه‌های بهتری در اختیار خواهید داشت، اما اگر سرمایه‌ی شما فقط حدود ۲۰۰ دلار است و در فکر خرید یک موبایل جدید هستید، با پرداخت ۱۹۹ دلار برای ZenFone 3 Laser ایسوس می‌توانید یک تلفن هوشمند خوب تهیه کنید؛ کافی است زمان بگذارید و کمی بیشتر در مورد این دستگاه تحقیق نمایید. حدس می‌زنیم که ناامید نخواهید شد.

مزایای Asus ZenFone 3 Laser 

  • کیفیت ساخت
  • نازک و سبک
  • نمایشگر بزرگ، روشن و خوش رنگ
  • فوکوس خودکار سریع به کمک لیزر
  • عمر باتری رضایت بخش
  • مقرون به صرفه

معایب Asus ZenFone 3 Laser 

  • عدم وجود چراغ در زیر دکمه‌های ناوبری
  • بلندگوی خارجی ضعیف
  • زمان طولانی برای شارژ مجدد

نظر شما در رابطه با گوشی هوشمند Asus ZenFone 3 Laser  چیست؟ از چه جهاتی کارایی این گوشی را برتر از محصولات مشابه آن در بازار می دانید؟ دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *