دستیار صوتی گوگل Assistant به‌زودی برای گوشی‌های نکسوس ارائه خواهد شد

دستیار صوتی گوگل Assistant به‌زودی برای گوشی‌های نکسوس ارائه خواهد شد
  • 1395/11/15
  • مقدم
  • 0

در حال‌حاضر، دستیار صوتی گوگل Assistant تنها به عنوان یک ویژگی انحصاری برای گوشی‌های پیکسل و پیکسل ایکس‌ال در دسترس قرار دارد و گوشی‌های دیگر (حتی گوشی‌های “نکسوس”) علی‌رغم استفاده از سیستم‌عامل اندروید نوقا به این دستیار صوتی مجهز نیستند. با این‌حال، به‌نظر می‌رسد که دستیار صوتی گوگل Assistant به‌زودی برای گوشی‌های نکسوس ۵ ایکس و نکسوس ۶ پی عرضه خواهد شد. همراه گویا آی‌تی باشید.

برطبق یک توئیت جدید به نقل از یک منبع معتبر، دستیار صوتی گوگل Assistant با به‌روزرسانی عمده سیستم‌عامل اندروید به گوشی‌های نکسوس راه پیدا می‌کند. البته به صورت دقیق، مشخص نشده است که این به‌روزرسانی در چه زمانی عرضه خواهد شد اما با توجه به اشاره به “به‌روزرسانی عمده”، احتمال دارد که در سیستم‌عامل اندروید O این دستیار صوتی به صورت گسترده‌تر برای گوشی‌های اندرویدی ارائه شود.

مدتی پیش در شبکه اجتماعی گوگل پلاس، اعلام شد که نکسوس پلیر به‌زودی دستیار صوتی گوگل Assistant را دریافت خواهد کرد و به همین جهت، عرضه دستیار صوتی جدید گوگل برای گوشی‌های نکسوس چندان غیر محتمل نیست. متن توئیت استیون هال در ادامه آمده است:

اخیراً گفته شده است که دستیار صوتی گوگل Assistant در نهایت، به همراه به‌روزرسانی عمده بعدی برای گوشی نکسوس ۵ ایکس و نکسوس ۶ پی ارائه می‌شود.

گوگل Assistant

شرکت گوگل با عرضه گوشی‌های پیکسل و پیکسل ایکس‌ال، یک استراتژی متفاوت را در بازار گوشی‌های هوشمند برگزیده و گوشی‌های “نکسوس” از چشم‌انداز آینده این شرکت در بازار گوشی‌های هوشمند، کنار گذاشته است. پیکسل و پیکسل ایکس‌ال از قابلیت‌های اختصاصی از جمله دستیار صوتی گوگل Assistant و هم‌چنین، یک لانچر منحصر به فرد استفاده می‌کنند. به همین جهت، گوشی‌های پیکسل و پیکسل ایکس‌ال چیزی بیشتر از یک گوشی‌هوشمند با نسخه خام سیستم‌عامل اندروید است و شرکت گوگل بر روی فروش قابل‌توجه آن‌ها و رقابت مستقیم با گوشی‌های آیفون شرکت اپل، حساب باز کرده است.

 با این‌حال، روش‌های مختلف غیر رسمی زیادی برای تجربه قابلیت‌های منحصر به فرد نرم‌افزاری گوشی‌های پیکسل و پیکسل ایکس‌ال بر روی محصولات دیگر وجود دارد. در صورتی‌که اطلاعات منتشرشده صحت داشته باشد، به‌نظر می‌رسد که شرکت گوگل در نهایت تصمیم گرفته تا برخی از قابلیت‌های نرم‌افزاری گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود را برای محصولات دیگر ارائه دهد. در همین رابطه، مدتی پیش در یک شایعه اعلام شد که گوشی ال‌جی جی ۶ با دستیار گوگل Assistant همراه خواهد بود و به همین جهت، عرضه این دستیار صوتی برای گوشی‌های دیگر چندان غیرمحتمل به‌نظر نمی‌رسد.

البته باید توجه داشته باشید که هنوز زمان انتشار آپدیت “عمده” بعدی سیستم‎عامل اندروید مشخص نشده است و احتمال دارد که چندین هفته یا حتی چندین ماه تا ارائه دستیار گوگل Assistant برای گوشی‌های نکسوس فاصله داشته باشیم.

منبع: Ubergizmo

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *