۶ تاکتیک مطمئن برای بازاریابی ایمیلی

۶ تاکتیک مطمئن برای بازاریابی ایمیلی
  • 1395/12/1
  • مهدی پیوندی
  • 0

برای بسیاری از کارآفرینان، رشد رسانه های اجتماعی به معنی افول بازاریابی ایمیلی است. البته این کاملا اشتباه است. بازاریابی ایمیلی هنوز هم یک روش بسیار موثر برای افزایش فروش کسب و کار شما است.

در سال ۲۰۱۳، ۳٫۶ میلیارد نفر حساب ایمیل داشتند که این مقدار باید در پایان سال ۲۰۱۶ به ۴٫۳ میلیارد نفر رسیده باشد (منبع). استفاده از رسانه های اجتماعی راه فوق العاده ای برای ایجاد مشتریان راغب است، اما این ایمیل است که این مشتریان علاقمند را به مشتری بالفعل تبدیل می کند.

در طول سالهای گذشته، بازاریابی ایمیلی از هرزنامه ها (اسپم) ضربه سختی خورده است. اما باید توجه داشت که اسپم در همه جا و مِن جمله در رسانه های اجتماعی وجود دارد، اما مردم هنوز هم به ایمیل های مناسب واکنش نشان می دهند. کارآفرینان زیرک از بازاریابی ایمیلی برای چرخاندن چرخ کسب و کار و تبدیل مشتریان به مشتریان ثابت استفاده می کنند.

اگر بازاریابی ایمیلی به درستی انجام شود، تبدیل به بهترین ابزار بازاریابی شما خواهد شد. ناکامی در کمپین های ایمیل معمولا از استفاده از تکنیک های قدیمی یا تکیه بیش از حد بر رسانه های اجتماعی نشات می گیرد. موارد زیر، شش تاکتیک هستند که کمک شایانی در بازاریابی ایمیلی به شما خواهند کرد.

 

  1. برای عضویت به مردم انگیزه بدهید

کارآفرینان ارزش ارائه یک دانلود یا ویدیوی رایگان را به عنوان انگیزه ای برای مردم جهت ثبت نام در فهرست ایمیل شان درک می کنند. مساله اینجا است که بسیاری از این “هدایا” مناسب نیستند.

کارآفرین افسانه ای، رامیت سِتی معتقد است که محتوای رایگان شما باید از محتوای غیررایگان بیشتر مردم بهتر باشد. قطعا او با ۵۰۰۰۰۰ مخاطب ماهانه نمی تواند عالِم بی عمل باشد. اگر بتوانید این فلسفه را در مقام عمل به اجرا بگذارید، انبوهی از مشتریان دائمی را به دست خواهید آورد.

تهیه هدیه ای که ثبت نام برای فهرست ایمیل شما را توجیه کند، ارزش صرف زمان را دارد. هنگامی که فردی از محتوای رایگان شما بهره می برد، احتمال اینکه محتوای پولی شما را خریداری کند بسیار بالاتر می رود. بنابراین، افزایش قابل توجهی در نرخ تبدیل خود شاهد خواهید بود.

 

  1. از اتوماسیون استفاده کنید

یکی از بهترین امتیازات بازاریابی ایمیلی این است که می توانید کمپین هایی ایجاد کنید که همه روزه و در همه ساعات به شکل خودکار فعالیت می کنند. شما می توانید با استفاده از خدمات وبسایتهایی مانند Mailchimp پاسخ دهنده های خودکار ایجاد کنید.

این کمپین ها برای معرفی مشتریان جدید به شرکت شما و در نهایت به آنچه ارائه می دهید طراحی شده اند. خودکارسازی این ایمیل ها به شما برای فعالیت در بخش های دیگر بازاریابی فرصت بیشتری می دهد.

 

  1. روی جزئیات تمرکز کنید

بسیاری از ایمیلهای کارآفرینان اصلا باز نمی شوند، زیرا برخی از موارد اصلی را لحاظ نمی کنند:

  • عناوین قوی
  • تحقیق درباره بهترین زمان ارسال ایمیل
  • پرهیز از پرداختن به حاشیه
  • ارائه مناسب
  • مزایای واضح

ایجاد جرح و تعدیل های مناسب در جای جای کمپین می تواند نرخ بازشدن ایمیل های شما را به شکل قابل توجهی افزایش دهد. هنگامی که مخاطب شیفته ای جذب می کنید، فرصتی برای فروش ایجاد کرده اید.

 

  1. محتوای خاص و انحصاری ارسال کنید

اعضای فهرست ایمیل شما باید احساس کنند که عضو یک باشگاه خصوصی هستند. حداقل یک بار در ماه، محتوای خاصی را منحصرا برای اعضای فهرست ایمیل خود ارسال کنید. آنها ارزش این محتوا را درک می کنند و در نتیجه به سراغ لغو اشتراک خود نخواهند رفت.

اگر محتوای انحصاری شما محتوای خوبی باشد، آنها آن را با دیگران نیز به اشتراک می گذارند و باز کردن تک تک ایمیل هایی که از شما دریافت می کنند را در اولویت قرار خواهند داد.

 

  1. بیش فروشی یا کم فروشی نکنید

کارآفرینان انبوهی از محتوای رایگان را برای ایجاد یک فهرست ایمیل تولید می کنند. این محتوای رایگان هر چه باشد، از بلاگ گرفته تا پادکست و ویدیو، برای شما اعتبار به ارمغان می آورد.

مشکل وقتی ایجاد می شود که تنها محتوای رایگان ارائه می کنید و به صورت منظم چیزی برای فروش ارائه نمی دهید. در چنین شرایطی، هنگامی که به سراغ فروش می روید، مشترکان شما به سرعت اشتراک خود را لغو می کنند، چرا که شما آنها را گیج کرده اید. مشترکان شما تمایل ندارند چیزی به آنها فروخته شود، زیرا شما آنها را به محتوای رایگان عادت داده اید.

شما باید از افراط نیز خودداری کنید. اگر همیشه هم به فروش بپردازید ممکن است برای مخاطبان به مانند یک بازاریاب سمج به نظر برسید. یک کارآفرین زیرک تعادل مناسب را ایجاد می کند.

 

  1. هیچگاه از رشد فهرست خود دست نکشید

چه فهرست شما تنها ۵۰ نفر عضو داشته باشد یا اینکه اعضای آن به ۵۰۰۰۰۰ نفر رسیده باشد، همیشه باید برای رشد این فهرست تلاش کنید. مردم مرتبا در حال رفت و آمد هستند، بنابراین برای اینکه فهرست پویایی داشته باشید، اضافه شدن مشترکان جدید ضروری است.

ما در زمانه بی نظیری زندگی می کنیم که در آن از طریق اینترنت و رسانه های اجتماعی، فرصت های خارق العاده ای برای رشد یک فهرست ایمیلی از طرفداران فعال و مشتریان آینده در اختیار ما قرار گرفته است. برای رشد فهرست خود از رسانه ها، وبینارها، ویدیو، پست مهمان و کارهای مشارکتی حداکثر بهره برداری را داشته باشید. فهرست خود را غنی تر کرده و از آن مراقبت کنید.

اگر بتوانید از این تکنیک ها برای بهبود تلاش های خود در راستای بازاریابی ایمیلی استفاده کنید، تاثیر و درآمد شما با افزایش مواجه خواهد شد. از رسانه های اجتماعی استفاده کنید، اما ایمیل را نادیده نگیرید، چرا که هنوز زنده و پویا است و از بین رفتنی نیز نیست.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *