۳ سوال تحول آفرین که همیشه باید از خود بپرسید

۳ سوال تحول آفرین که همیشه باید از خود بپرسید
  • 1395/12/7
  • مهدی پیوندی
  • 0

۳ سوال تحول آفرین که باید همیشه از خود بپرسید

سوال کردن از خود به طور مستمر می تواند از طُرُق مختلفی باعث ایجاد تحول در زندگی شما شود. به علاوه، این کار شما را به تامل و تفکر عمیق تر ترغیب می کند. پرسیدن سوال های مناسب تفکر خلاق را نیز برمی انگیزد که خود می تواند شما را به یک تحول و پیشرفت عمده نزدیکتر کند.

اما هنگامی که پا به حیطه کارآفرینی می گذارید، اهمیت پرسش از خود دو چندان می شود. حقیقیت این است که شما به عنوان یک کارآفرین باید به شکل منظم و پیوسته، با سوالات دقیق خود را مورد ارزیابی قرار دهید. در واقع، بهترین ها و همان افرادی که در کاری که انجام می دهند گوی سبقت را از همه ربوده اند، در خودشان عادت پرسیدن مستمر سوالات بهتری را نسبت به دیگران شکل داده اند. آنتونی رابینز می گوید: «افراد موفق سوالات بهتری می پرسند، و در نتیجه پاسخ های بهتری دریافت می کنند.»

ما برای شروع سه سوال عمده که باید مرتب از خودتان بپرسید را مطرح می کنیم. پرسیدن مستمر این سوالات می تواند تحول قابل توجهی را در زندگی شما پدید بیاورد.

 

  1. کجا هستم؟

وقت گذاشتن برای پرسیدن این سوال که در کدام نقطه از زندگی قرار دارید و ارزیابی موقعیت و شرایط فعلی که در آن به سر می برید، بسیار مهم است. اکثریت مردم هرگز لحظه ای درنگ نمی کنند تا ببینند که در همین لحظه در کجا قرار گرفته اند و آیا این واقعا همانجایی است که می خواهند باشند. آنها فقط در جهت جریان پیش می روند و هرگز کاملا از پتانسیل خود استفاده نمی کنند.

اما بعد ناگهان به بن بست بر می خورند و متوجه می شوند که زندگی شان ابدا راضی کننده نبوده، و اینجا است که به حال خود تاسف می خورند و خود را سرزنش می کنند. لطفا در این دام نیفتید! پرسیدن این سوال را آغاز کنید که در حال حاضر کجا هستید و صادقانه به آن پاسخ دهید. یکی از دشوارترین کارها این است که بپذیرید این موقعیت مطلوب شما نیست یا اینکه اشتباهات مستمرتان شما را به این نقطه رسانده است.

اما تحمل یک چیز از بقیه دشوارتر است و آن پشیمانی است. اکثر پشیمانی هایی که مردم تجربه می کنند مستقیما ناشی از نپرسیدن همین سوال ساده اما بسیار مهم است.

 

  1. کجا می خواهم باشم؟

برای پرسیدن این سوال باید به عمق وجود خود بروید و علایق، اهداف و رویاهای حقیقی خود را کشف کنید. در این روزگار، فراموش کردن آنچه واقعا از زندگی خود می خواهیم، چه از جنبه فردی و چه حرفه ای، موضوع غریبی نیست.

یکی از بهترین راهها برای کسب اطمینان از اینکه در مسیر درستی گام بر می دارید این است که خودتان را به پرسیدن چنین سوالاتی عادت بدهید: دقیقا می خواهم کجا باشم؟ از نظر حرفه ای و شغلی می خواهم در چه موقعیتی قرار داشته باشم؟ از نظر مالی چطور؟ در روابط شخصی خود می خواهم در چه وضعیتی باشم؟ از نظر سلامت جسمی و روانی می خواهم چه شرایطی داشته باشم؟

 

  1. چطور به آنجا خواهم رسید؟

هر سه سوالی که در این مطلب به آنها اشاره کردیم مهم هستند، اما این سوال آخر این پتانسیل را در خود دارد که به طرز شگفت انگیزی بازی زندگی را به نفع شما تغییر دهد. به علاوه، این سوالی است که بسیاری از مردم هرگز به طرفش نمی روند، چرا که پس از اینکه به آن پاسخ می دهید باید دست به کار شوید و در واقع عملا کاری انجام دهید.

سوالات بالا اگرچه ممکن است ساده به نظر برسند، اما اگر وقت بگذارید و به شکل منظم آنها را از خود بپرسید زندگی شما را تغییر خواهند داد. زمانی را برای پرسیدن این پرسش ها اختصاص دهید و پاسخ های خود را به رشته تحریر در بیاورید. هنگامی که همه چیز را می نویسید، چیزهایی به ذهن شما خطور می کند که هرگز به آنها توجه نکرده بودید. پرسیدن سوالات مهم، شما را در مسیر دریافت پاسخ های مهم قرار می دهد.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *