چگونه با رسیدن به یک محل خاص نوتیفی دریافت کنیم؟

چگونه با رسیدن به یک محل خاص نوتیفی دریافت کنیم؟
  • 1395/12/8
  • زهرا معبودی
  • 0

اگر مسافتی که برای رفتن به سر کار یا هر محل دیگری طی می‌کنید طولانی نیست، می‌توانید از زمان‌های اضافه‌ای که در مترو یا اتوبوس هستید برای خوابیدن استفاده کنید. تنها مشکل این کار این است که اگر خواب شما کمی سنگین شود، ممکن است ایستگاه خود را رد کنید و به موقع از خواب بیدار نشوید.

خوشبختانه توسعه دهنده‌ای به نام Prax-6 اپلیکیشنی طراحی کرده که این مشکل را یک بار و برای همیشه حل می‌کند. این برنامه به صورت یک هشدار مبتنی بر موقعیت کار می‌کند، بنابراین می‌توانید آدرس مقصد خود را وارد کنید تا زمانی که به آن جا رسیدید، موبایلتان شما را بیدار کند. این برنامه نه تنها از GPS، بلکه از منابع موقعیتی مختلف هم استفاده می‌کند، به این ترتیب در مترو یعنی در زیر زمین هم می‌توانید از آن استفاده کنید. اپلیکیشن مذکور کاملاً رایگان و انعطاف پذیر است، پس با ما در ادامه‌ی مطلب همراه باشید تا روش استفاده از آن را به شما بگوییم.

Get Notified When You Arrive at a Certain Location

مرحله ۱ – نصب Alarm-Me

در اولین قدم باید اپلیکیشن Alarm-Me را نصب کنید.

 

دریافت نوتیفی در مکان خاص

مرحله ۲ – اعطای دسترسی به موقعیت

اپلیکیشن را باز کنید، و اگر از اندروید مارشملو یا یک نسخه‌ی بالاتر از آن استفاده می‌کنید، چنانچه برنامه برای دسترسی به موقعیت دستگاه دسترسی خواست گزینه‌ی Allow را انتخاب نمایید. اکنون برای این که یاد بگیرید که چطور از این برنامه استفاده کنید، توسط خود اپلیکیشن چند نکته به شما توضیح داده می‌شود.

دریافت نوتیفی در مکان خاص

دریافت نوتیفی در مکان خاص

مرحله ۳ – انتخاب مقصد

بعد از این که وارد منوی اصلی اپلیکیشن شدید، دو روش مختلف برای تعیین آدرس مقصد وجود دارد: یا می‌توانید نام مقصد خود را درون فیلد Where to? که در بالای صفحه وجود دارد بنویسید، یا این که انگشت خود را بر روی نقطه‌ای از نقشه گذاشته و نگه دارید تا یک سنجاق روی آن قرار بگیرد.

بعد از این که موقعیت شما انتخاب شد، از فیلدی که در گوشه‌ی پایین راست اپ قرار دارد برای تعیین شعاع جغرافیایی استفاده کنید. این مقدار نشان می‌دهد که دوست دارید فاصله‌ی شما با مقصد چقدر باشد تا هشدار خاموش شود. زمانی که کار تمام شد، گزینه‌ی Alarm Here که در پایین صفحه وجود دارد را لمس نمایید.

دریافت نوتیفی در مکان خاص

دریافت نوتیفی در مکان خاص

مرحله ۴ – تنظیم یک هشدار مبتنی بر موقعیت

حالا صفحه‌ای می‌بینید که به شما اجازه می‌دهد تا تنظیمات مختلفی را بر روی هشدار مبتنی بر موقعیت خود اعمال کنید. برای شروع می‌توانید برای این هشدار یک نام تعیین نمایید تا در آینده هم از آن استفاده کنید. در بخش Alarm action می‌توانید تعیین کنید که دوست دارید چگونه به شما اطلاع داده شود، و بعد از این که این کار را کردید، از بخش Ringtone می‌توانید یک صدای هشدار خاص انتخاب کنید. بعد از این که همه چیز را مطابق میل خود تنظیم کردید، حتماً دکمه‌ی Add را که در پایین صفحه قرار دارد انتخاب کنید تا هشدار شما ثبت شود.

دریافت نوتیفی در مکان خاص

دریافت نوتیفی در مکان خاص

مرحله ۵ – دیگر هیچ گاه ایستگاه خود را رد نکنید

بلافاصله بعد از این که هشدار موقعیتی خود را ثبت کردید، نوتیفیکیشن در حال پیشرفتی را خواهید دید که به شما می‌گوید که چقدر تا مقصد فاصله دارید. دلیل وجود این نوتیفیکیشن به خاطر این است که برنامه مطمئن شود تا سیستم مدیریت حافظه‌ی اندروید Alarm-Me را نبندد، و در نتیجه برنامه بتواند در پس‌زمینه‌ی سیستم اجرا شود و با اطمینان بتواند رسیدن به مقصد را تشخیص دهد.

حالا با رسیدن به زمان مناسب و زدن شعاع جغرافیایی پیرامون مقصد خود، هشدار قطع می‌شود و نوتیفیکیشن تمام صفحه‌ای را خواهید دید که به شما می‌گوید که در حال نزدیک شدن به ایستگاه مورد نظر خود هستید. بعد از این که از خواب بیدار شدید، کافی است گزینه‌ی Stop Alarm را لمس کنید و آماده‌ی پیاده شده از وسیله‌ی نقلیه شوید.

دریافت نوتیفی در مکان خاص

دریافت نوتیفی در مکان خاص

 

نظرتان در رابطه با این آموزش چیست؟ برای چنین کاری چه راهکار دیگری تا کنون در پیش گرفته اید؟ دیدگاه های خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *