وال استریت ژورنال: گوشی آیفون ۸ شرکت اپل به یک نمایشگر اولد لبه منحنی مجهز خواهد بود

وال استریت ژورنال: گوشی آیفون ۸ شرکت اپل به یک نمایشگر اولد لبه منحنی مجهز خواهد بود
  • 1395/12/11
  • مقدم
  • 0

شرکت اپل در حال توسعه گوشی پرچم‌دار جدید خود با نام آیفون ۸ است و این محصول به مناسبت دهمین سالگرد رونمایی از اولین آیفون کوپرتینویی‌ها با تغییرات عمده عرضه خواهد شد. شایعات و گمانه‌زنی‌‌های مختلفی پیرامون گوشی پرچم‌دار جدید شرکت اپل وجود دارد و آخرین شایعات به نقل از یک منبع معتبر، نشان می‌دهد که آیفون ۸ با نمایشگر لبه منحنی اولد همانند گوشی‌های گلکسی اج سامسونگ به بازار عرضه خواهد شد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی همراه باشید.

وال استریت ژورنال، به‌تازگی گزارش داده است که آیفون بعدی شرکت اپل با نمایشگر لبه منحنی اولد عرضه خواهد شد و دو گوشی‌ آیفون دیگری که شرکت اپل از آن‌ها رونمایی خواهد کرد، به صفحه‌نمایش LCD مجهز شده است. در این گزارش، هم‌چنین اشاره شده است که شرکت اپل تا پیش از پایان سال جاری میلادی نزدیک به سه گوشی آیفون عرضه خواهد کرد.

نمایشگرهای اولد آیفون پرچم‌دار جدید شرکت اپل به احتمال زیاد توسط سامسونگ دیسپلی توسعه یافته است زیرا این شرکت کره‌ای، به عنوان بزرگ‌ترین سازنده نمایشگرهای اولد شناخته می‌شود. شرکت LG و ژاپن دیسپلی، آمادگی کافی را برای تولید انبوه نمایشگرهای اولد آیفون پرچم‌دار جدید شرکت اپل ندارند و این موضوع باثع شده است تا شرکت اپل برای تولید نمایشگر آیفون پرچم‌دار جدید خود، تنها سامسونگ دیسپلی را مدنظر قرار دهد. قیمت آیفون ۸ بنابر شایعات بیشتر از ۱۰۰۰ دلار خواهد بود.

در این گزارش، هم‌چنین اشاره شده است که شرکت اپل درنظر دارد تا دکمه Home را از آیفون جدید خود کنار بگذارد و ناحیه‌ لمسی در پایین نمایشگر به کار گرفته می‌شود. این اولین باری نیست که شایعات از عرضه آیفون پرچم‌دار جدید با یک نمایشگر ثانویه یا ناحیه لمسی در پایین صفحه‌نمایش اصلی جکایت دارد. شرکت اپل، هم‌چنین ممکن است درگاه یواس‌بی Type-C را با درگاه لایتنینگ جایگزین نماید.

آیفون 8

گفته می‌شود که آیفون ۸ به یک دوربین با قابلیت تصوبرداری سه بعدی مجهز خواهد بود و هم‌چنین، این گوشی از حسگر تشخیص چهره استفاده می‌کند. اینکه حسگر ثانویه تشخیص هویت کاربران چه کاربردی خواهد داشت، هنوز مشخص نیست اما در برخی از گزارش‌های پیشین به این موضوع اشاره شده است که شرکت اپل برخلاف سامسونگ و سازندگان دیگر به دنبال عرضه آیفون ۸ با سنسور تشخیص عنبیه چشم نیست و تصمیم دارد تا برای افزایش امنیت کاربران، حسگر دیگری را برای آیفون پرچم‌دار جدید خود در نظر بگیرد که چهره کاربران را تشخیص می‌دهد.

جدا از این موضوع، آیفون پرچم‌دار جدید شرکت اپل به فناوری شارژ بی‌سیم مجهز خواهد بود و از بدنه تمام شیشه‌ای و فریم فلزی استفاده می‌کند. گمان می‌رود که آیفون ۸ به یک نمایشگر ۵٫۸ اینچی Quad HD مجهز خواهد بود و از شیشه ۲٫۵ بعدی استفاده می‌کند. سه گیگابایت حافظه رم برای آیفون جدید شرکت اپل در نظر گرفته شده است. برخلاف مدل‌های قبلی، آیفون ۸ در مدل ۳۲ گیگابایتی عرضه نخواهد شد و مدل پایه آن از ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند. هم‌چنین مانند آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس، این گوشی در دو مدل دیگر با ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی به بازار عرضه خواهد شد که البته قیمت قابل‌توجهی دارد.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *