۴ نکته موثر درباره تبدیل برای بازاریابی ایمیلی کسب و کارهای کوچک

۴ نکته موثر درباره تبدیل برای بازاریابی ایمیلی کسب و کارهای کوچک
  • 1395/12/15
  • مهدی پیوندی
  • 0

از بازاریابی ایمیلی برای رشد کسب و کار خود استفاده کنید

بازاریابی ایمیلی به شما اجازه می دهد تا با هزینه بسیار کم به مخاطبان بسیار هدفمندی دسترسی پیدا کنید. در واقع، تخمین زده می شود که یک پیام بازاریابی ایمیلی موثر این پتانسیل را دارد که در ازای تنها ۱ دلار سرمایه گذاری، ۳۸ دلار درآمد عاید کند.

ما در اینجا به چند نکته درباره تبدیل (conversion) در بازاریابی ایمیلی اشاره می کنیم که کسب و کارهای کوچک با استفاده از آنها می توانند تاثیر کمپین های بازاریابی ایمیلی خود را افزایش دهند.

 

  1. برای تصاویری که در ایمیل خود ارسال می کنید از تگ های مناسب استفاده کنید

آمار و ارقام موجود نشان می دهند که هر فرد ماهانه به طور متوسط ۴۰۰ ایمیل مرتبط با امور بازرگانی دریافت می کند. ایمیل هایی که حاوی تصویر هستند می توانند به کسب و کار کوچک شما کمک کنند تا در بازار پر هیاهوی حاضر متمایز به نظر برسد؛ مخصوصا اگر از تصاویری استفاده کنید که نسبت به یک محصول، کمپین ترویجی یا برند شما یک واکنش عاطفی ایجاد می کنند.

با این وجود، با توجه به اینکه حداقل نیمی از ایمیل ها بوسیله ابزارهای همراه چک می شوند، پیش نیازهای بازاریابی ایمیلی موثر افزایش یافته است. علیرغم اینکه ابزارهای همراه می توانند باعث تسریع واکنش به پیام هایی شوند که حساسیت زمانی دارند، اما صفحات کوچک همیشه شرایط مناسب برای نمایش تصاویر را ندارند. اگر دریافت کننده ایمیل، ایمیل شما را باز کند و تصاویر شما فورا نمایش داده نشوند (به دلیل تنظیمات نرم افزار یا اپ ایمیل شما یا هر دلیل دیگر)، ممکن است برای همیشه به پوشه اسپم او تبعید شوید. هرچه بیشتر چنین چیزی اتفاق بیفتد، شکل دادن شهرت به عنوان یک فرستنده معتبر برای شما دشوارتر می شود. این در حالی است که بر اساس آمار، تنها ۲۸ درصد از ایمیل ها مستقیما وارد اینباکس کاربر می شوند.

تگ های ALT توصیفی و مناسب در بازاریابی ایمیلی می توانند باعث بهبود نرخ تبدیل و کاهش ریسک ناشی از مشکلات نمایش تصاویر شوند. چنانچه از متن تگ ALT متناسب، مرتبط و کاربردی استفاده کنید، حتی اگر دریافت کننده نتواند تصاویر را مشاهده کند، معنی و مفهوم مورد نظر انتقال داده می شود (حتی در صورت عدم نمایش تصویر، تگ ALT تصاویر در ایمیل به نمایش در می آید). تگ های ALT تصاویر سایت و کمپین ایمیل خود را بررسی کنید تا مرتبط و با مفهوم باشند و از کلمات روشنی استفاده کنید که باعث می شوند مشتری به انجام یک عمل متمایل شود.

 

  1. از ارسال پیام های غیرهدفمند خودداری کنید

ایمیل هدفمند

اگر چه ممکن است اطلاعات مُتقَنی از مشتریان احتمالی خود نداشته باشید، اما با هر پیامی که ارسال می کنید، می توانید اطلاعات بیشتری درباره اینکه به چه نوع ایمیلی واکنش بهتری نشان می دهند کسب کنید. نرخ های بازکردن و کلیک هر کمپین را با جدیت دنبال کنید و با تست واکنش و عنوان ایمیل، زمان مناسب برای ارسال ایمیل های خود را پیدا کنید. سپس برای ایجاد کمپینی که بر اساس فعالیت مخاطبان سفارشی شده و با سلایق و نیازهای آنها ارتباط تنگاتنگ پیدا می کند، دریافت کنندگان ایمیل های خود را گروه بندی کنید.

 

  1. زیاده خواه نباشید

کمپین های بازاریابی ایمیلی خود را بخش بندی کنید تا بتوانید به هر یک از دریافت کنندگان پیشنهاداتی مبتنی بر سلیقه و نیاز فردی شان ارائه کنید. به علاوه، لازم است که پیام و فراخوان به عمل روشن و واضحی را ارائه کنید و به نحوی برنامه ریزی کنید که مخاطب چه از طریق رایانه و چه با ابزارهای همراه، فرآیند خرید و پرداخت ساده و موثری را تجربه کند. برای پیشنهادات ویژه ای که در ایمیل خود قرار می دهید به طریقی برنامه ریزی کنید که لزومی به درج کد تخفیف در مرحله پرداخت نباشد. با شرکت های پرداخت آنلاینی همکاری کنید که صفحه پرداخت امن و برند شده ای را پیش روی خریدار قرار می دهند تا نگرانی های مربوط به امنیت پرداخت رفع شود و نیازی به عبور از مراحل اضافی برای انتقال وجه نباشد. به عنوان نمونه، بر طبق گزارشها، علیرغم محبوبیت پی پال در پرداخت آنلاین، شواهد نشان می دهد که به دلیل اینکه خرید با استفاده از آن نیاز به عبور از چند مرحله اضافی دارد، تقریبا تا ۱۵ درصد نرخ تبدیل را کاهش می دهد؛ مخصوصا هنگامی که خریدار از طریق ابزارهای همراه به خرید می پردازد.

 

  1. از ایمیل برای ایجاد یک رابطه باثبات استفاده کنید

کمپین های ایمیلی شما باید بر پایه یکدیگر ساخته شوند و بر اساس فعالیت گذشته مشتری، اطلاعات شما درباره مشتری را تایید و تقویت کنند. در واقع، بر اساس گزارش یکی از شرکت های بازاریابی، نرخ باز شدن ایمیل های هدفمندی که بر اساس تعامل دریافت کننده با پیام های گذشته تنظیم شده اند، ۷۶ درصد بیشتر از ایمیل های عمومی است. هرچقدر هم که قیمت گذاری مناسبی داشته باشید یا کیفیت محصولتان بالا باشد، اگر نتوانید مشتری را متقاعد کنید که روی ایمیل شما کلیک کند، نمی توانید او را تبدیل کنید.

بازاریابی ایمیلی یک راه مقرون به صرفه برای ارتباط با مخاطبان بالقوه و مشتریان، کسب اطلاعات ارزشمند درباره علایق و سلایق آنها و افزایش فروش است. با این وجود، تبدیل دریافت کننده به خریدار به استراتژی احتیاج دارد. برای بهبود بازگشت سرمایه از هر ایمیلی که ارسال می کنید، نکات بالا را مد نظر قرار دهید. چنانچه شما هم در همین رابطه نظری دارید، آن را در پایین همین مطلب با ما در میان بگذارید.

نکته: تمامی مواردی که به آمار و ارقام و گزارشات استناد شده، حاوی لینک به مرجع هستند.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *