جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا از گوشی‌ پرچم‌دار پیکسل ۲ شرکت گوگل کنار گذاشته خواهد شد

جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا از گوشی‌ پرچم‌دار پیکسل ۲ شرکت گوگل کنار گذاشته خواهد شد
  • 1395/12/18
  • مقدم
  • 0

با اینکه انتظار می‌رود شرکت گوگل به‌طور رسمی از گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود در ماه اکتبر رونمایی نماید، شایعات پیرامون گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل‌ ایکس‌ال ۲ شدت گرفته است. شرکت گوگل در حال‌حاضر، نسل جدید گوشی‌های پرچم‌‍دار خود را از سری پیکسل توسعه می‎دهد و آخرین شایعات از عرضه پیکسل ۲ بدون جک هدفون حکایت دارد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

یک سند داخلی شرکت گوگل که توسط وب‌سایت ۹to5google رویت شده، نشان می‌دهد که این سازنده به دنبال کنارگذاشتن جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون از گوشی‌های جدید پیکسل است. با اینکه هیچ مدرکی مبنی بر صحت این ادعا منتشر نشده و هم‌چنین در شایعات دیگر نیز به این موضوع اشاره‌ نشده است، نباید چندان به این شایعه توجه نمایید و باید آن‌را در حد یک‌ گمانه‌زنی در حال‌حاضر، به حساب آورد.

حذف جک صدا از گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ایکس‌ال ۲ قطعاً یک تغییر بزرگ و جسورانه برای گوشی‎های پرچم‌دار جدید شرکت گوگل به حساب می‌آید زیرا این سازنده در هنگام رونمایی از گوشی‌های پیکسل و پیکسل ایکس‌ال در اواخر سال ۲۰۱۶، امکان استفاده از هدفون‌های سازگار با جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا را به عنوان یکی از ویژگی‌های برجسته گوشی‎های پرچم‌دار جدید خود عنوان نمود.

با اینکه حذف جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا از گوشی‌های آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس توسط بسیاری مورد انتقاد قرار گرفته است اما گزارش‌های مالی‌ منتشر شده توسط کوپرتینویی‌ها، نشان می‌دهد که فروش گوشی‌های پرچم‌دار این سازنده قابل قبول بوده است و با اینکه ایرپادها با تاخیر به بازار عرضه شده‌اند، این موضوع بر روی فروش آیفون‌های ۲۰۱۶ شرکت اپل تاثیری نداشته است.

پیکسل ۲

به هرحال، اگر شرکت گوگل جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا را از گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ایکس‌ال ۲ کنار بگذارد، باید به دنبال یک جایگزین (به غیر از هدفون‌هایی با اتصال یواس‌بی Type-C) برای آن باشد و به همین جهت، ممکن است این سازنده با همکاری با شرکای تجاری خود، یک هدفون بی‌سیم را به همراه پیکسل ۲ و پیکسل ایکس‌ال ۲ ارائه دهد.

دیگر شایعات منتشر شده پیرامون گوشی‌های پیکسل و پیکسل ایکس‌ال ۲ نشان می‌دهد که این دو مدل با تاییدیه‌ای مبنی بر ضدآب بودن آن‌ها ارائه خواهد شد و این قابلیت، یکی از ویژگی‌هایی است که به یک استاندارد در میان گوشی‌های پرچم‌دار مبدل شده است (البته اگر شرکت‌های چینی را فاکتور بگیرید!).

علاوه‌براین، گوگل در حال‌حاضر توسعه تعدادی گوشی پیکسل ۲ را با تراشه‌های مختلف از جمله‌ چیپ‌ست‌های پرچم‌دار کوالکام و اینتل آغاز نموده است. این سازنده حتی تراشه‌های مدیاتک را نیز مورد بررسی قرار داده است اما به‌نظر می‌رسد که به دلیل مصرف انرژی بالا در این تراشه‌ها و هم‌چنین بهنیه‌نبودن عملکرد آن‌ها، تصمیم گرفته است تا مدیاتک را از لیست خود کنار بگذارد.

براساس اطلاعات فاش‌شده، گوشی پیکسل ۲ با یک دوربین با اندازه مگاپیکسل بالاتر در مقایسه با نسل قبلی خود عرضه نخواهد شد اما شرکت گوگل در نظر دارد تا آن‌را با قابلیت‌های بیشتری ارائه دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به بهبود عملکرد دوربین به طور قابل‌توجه در محیط‌های کم‌نور اشاره کرد. با توجه به اینکه گوشی‌های پیکسل و پیکسل ایکس‌ال در سال ۲۰۱۶ به عنوان بهترین گوشی‌های هوشمند برای عکاسی انتخاب شده‌اند، انتظار داریم که این روند در سال ۲۰۱۷ نیز با عرضه پیکسل ۲ و پیکسل ایکس‌ال ۲ تکرار شود.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *