گوشی پرچم‌دار نوکیا ۸ در دو مدل با اندازه مختلف در اواخر خرداد عرضه خواهد شد

گوشی پرچم‌دار نوکیا ۸ در دو مدل با اندازه مختلف در اواخر خرداد عرضه خواهد شد
  • 1395/12/18
  • مقدم
  • 0

شرکت فنلاندی HMD Global از دو گوشی میان‌رده نوکیا ۳ و نوکیا ۵ در نمایشگاه MWC در شهر بارسلون در اواخر ماه فوریه رونمایی کرد اما هیچ مدل پرچم‌داری توسط این سازنده ارائه نشده است. بنابر یک گزارش جدید، گوشی پرچم‌دار نوکیا با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام در ماه ژوئن به بازار عرضه خواهد شد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‎تی همراه باشید.

زمان فاش‌شده برای عرضه گوشی پرچم‌دار جدید نوکیا به بازار، قابل‌توجیه است و با توجه به اینکه تولید اولیه تراشه‌های اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام برای عرضه گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس به بازار در نظر گرفته شده است، انتظار داریم که گوشی‌های پرچم‌دار سازندگان دیگر با این تراشه در اواخر ماه می تا اوایل ماه ژوئن به بازار عرضه شود. گوشی سونی اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم نیز یکی از این محصولات است که از تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام استفاده می‌کند و تقریباً در همین بازه زمانی به بازار عرضه خواهد شد.

اطلاعات تازه منتشر شده از چین به دست‌ آمده است و به‌نظر می‌رسد که گوشی پرچم‌دار نوکیا ۸ در دو مدل به بازار عرضه خواهد شد. این دو مدل از نظر اندازه صفحه‌نمایش با یک‌دیگر تفاوت خواهند داشت و شاید در سایر مشخصات‌فنی آن‌ها، شباهت‌های فراوانی وجود داشته باشد. به هرحال، هنوز جزئیات بیشتری در این رابطه ارائه نشده است.

نوکیا ۸

گوشی پرچم‌دار نوکیا ۸ با چهار یا شش گیگابایت حافظه رم بسته به مدل آن، عرضه خواهد شد و یک مدل ممکن است به دوربین دوگانه با سنسورهای ۲۳ مگاپیکسلی مجهز باشد. البته باید در نظر داشته باشید که شرکت نوکیا دیگر از لنزهای کارل زایس یا PureView در گوشی‌های هوشمند خود استفاده نخواهد کرد.

شرکت نوکیا به‌تازگی اعلام کرده است که دیگر از سنسورهای PureView بر روی گوشی‌های هوشمند خود استفاده نمی‌کند و شرکت مایکروسافت تصمیم به حفظ آن در هنگام فروش تجارت گوشی‌های موبایل نوکیا به HMD Global گرفته است. با این وجود، گوشی نوکیا ۸ هم‌چنان به عنوان یک گوشی توانمند در زمینه عکس‌برداری عرضه خواهد شد و عملکرد دوربین گوشی‌های جدید نوکیا صحت این ادعا را تایید می‌کند.

شایعات هم‌چنین مدعی هستند که دو مدل مختلف از نوکیا ۸ با قیمت‌های متفاوتی به بازار عرضه خواهد شد. مدل پایه برای عرضه با قیمت ۵۷۹ دلار در نظر گرفته شده است و نسخه بزرگ‌تر گوشی نوکیا ۸ حداقل ۶۵۲ دلار قیمت دارد. در گمانه‌زنی‌های پیشین، هم‌چنین اشاره شده است که یک مدل از نوکیا ۸ از یک نمایشگر ۵٫۷ سوپرآمولد با رزولوشن Quad HD استفاده می‌کند و این گوشی در دو مدل با ظرفیت داخلی ۶۴ گیگابایت و ۱۲۸ گیگابایت ارائه می‌شود. البته می‌توانید با استفاده از یک کارت حافظه میکرو اس‌دی، فضای ذخیره‌سازی را تا ۲۵۶ گیگابایت افزایش دهید.

برخلاف گوشی‌های پرچم‌دار آیفون شرکت اپل و موتو زد و موتو زد فورس موتورولا، نوکیا از جک هدفون استفاده خواهد کرد و شاید این مدل، بدون دکمه فیزیکی Home عرضه شود. در صورت ارائه این مدل بدون دکمه فیزیکی Home، باید منتظر عرضه آن با یک حسگر اثرانگشت در بدنه پشتی باشیم یا شاید شرکت نوکیا، مکان بهتری را برای حسگر اثرانگشت در نظر گرفته است.

از آنجایی‌که هیچ‌یک از این شایعات به‌طور رسمی پیرامون گوشی‌ پرچم‌دار نوکیا تایید نشده است، بهتر می‌دانیم که آن‌را تنها یک حدس‌وگمان فرض نمایید. با این‌حال، شرکت نوکیا تایید کرده است که یک گوشی‌هوشمند پرچم‌دار با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام ارائه می‌دهد و از کاربران خواسته برای آماده‌شدن یک مدل با این تراشه، مدتی منتظر باشند.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *