گوشی‌های پرچم‌دار جدید نوکیا به لنزهای کارل زایس مجهز خواهد بود

گوشی‌های پرچم‌دار جدید نوکیا به لنزهای کارل زایس مجهز خواهد بود
  • 1395/12/23
  • مقدم
  • 0

اگر اخبار را دنبال کرده باشید، احتمالاً می‌دانید که شرکت نوکیا در هفته گذشته اعلام نمود که از لنزهای کارل زایس در گوشی‌های هوشمند خود استفاده نمی‎کند. با این‌حال، به‌نظر می‌رسد که ماجرا متفاوت‌تر از آن چیزی است که شنیده‌ایم و شاید گوشی‌های پرچم‌دار آینده این سازنده فنلاندی با لنزهای کارل زایس به بازار عرضه شود. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

براساس اطلاعات به‌دست‌آمده، شرکت فنلاندی HMD Global که کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند با برند نوکیا را به مدت ۱۰ سال در اختیار دارد، مدعی شده است که عدم عرضه گوشی‌های نوکیا با لنزهای کارل زایس به نوکیا ۳، نوکیا ۵ و نوکیا ۶ محدود خواهد بود و به همین جهت، نباید آن‌را به معنای عدم عرضه هیچ‌یک از دیگر گوشی‌های هوشمند جدید نوکیا با لنزهای کارل زایس در نظر گرفت.

به عبارت بهتر، هم‌چنان این امکان وجود دارد که شرکت فنلاندی نوکیا در آینده، گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار جدید خود را با لنزهای کارل زایس ارائه دهد. با توجه به عملکرد گوشی‌های پیشین شرکت نوکیا با لنزهای کارل زایس در زمینه عکاسی، انتظار داریم که در صورت تمایل این سازنده برای عرضه یک گوشی پرچم‌دار جدید، هم‌چنان از لنزهای کارل زایس برای گوشی‌های رده‌بالای آینده خود استفاده نماید.

لنزهای کارل زایس یکی از بهترین نمونه‌ها در بازار گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رود اما بنابر دلایلی، این سازنده آلمانی تصمیم گرفته است تا لنزهای خود را در اختیار هیچ‌یک از سازندگان بزرگ بازار گوشی‌های هوشمند قرار ندهد. به همین جهت، هنوز مشخص نیست که آیا شرکت فنلاندی HMD Global می‌تواند زایس را برای همکاری دوباره با نوکیا مجاب نماید یا خیر.

در حالی‌که شاید در آینده، گوشی‌های پرچم‌دار جدید نوکیا با لنزهای کارل زایس به بازار عرضه شود؛ شرکت هوآوی به همکاری خود با Leica برای توسعه ماژول‌ دوربین گوشی‌های پرچم‌دار خود ادامه می‌دهد و یکی از جدیدترین همکاری این دو سازنده، توسعه دوربین دوگانه گوشی پرچم‌دار هوآوی پی ۱۰ و هوآوی پی ۱۰ پلاس بوده است.

کارل زایس

با اینکه شرکت هوآوی، ماژول دوربین گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار خود را با همکاری با Leica توسعه می‌دهد؛ عملکرد محصولات این سازنده چینی در زمینه عکاسی در مقایسه با بسیاری از محصولات موجود از جمله گوشی‌های پیکسل و پیکسل ایکس‌ال گوگل، ضعیف‌تر ارزیابی می‌شود. با این‌حال، شرکت هوآوی به ادامه همکاری خود با Leica خوش‌بین است و هم‌چنان از این سازنده برای توسعه دوربین‌ گوشی‌های پرچم‌دار آینده خود تا چند سال دیگر، کمک خواهد گرفت.

در کنار این موضوع، باید اشاره کرد که همکاری برند نوکیا با زایس برای استفاده از لنزهای این سازنده آلمانی، به معنای تضمین عملکرد خارق‌العاده آن‌ها نخواهد بود اما انتظار داریم که بار دیگر، شرکت نوکیا با ارائه محصولاتی مجهز به لنزهای کارل زایس، کاربران را شگفت‌زده نماید. البته این سازنده فنلاندی در حال‌حاضر، گوشی نوکیا ۶ را به بازار عرضه نموده است که عملکرد بسیار خوبی در زمینه عکاسی (علی‌رغم قیمت پایین آن) دارد و عملکرد آن در زمینه عکاسی، برخی از گوشی‌های رده‌بالا را نیز به چالش کشیده است.

در نهایت، شرکت فنلاندی HMD Global اعلام نموده است که علی‌رغم پشتیبانی نوکیا ۳، نوکیا ۵ و نوکیا ۶ از قابلیت Voice over LTE، امکان دارد که این قابلیت در برخی از شبکه‌های ارتباطی کار نکند و به همین جهت، باید ویژگی مذکور پیش از تایید توسط اپراتور ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی، بررسی شود. هم‎چنین، اشاره شده است در صورتی‌که منتظر ارائه بازی Snake گیم‌لافت برای سایر گوشی‌های فیچرفون شرکت نوکیا با پلت‌فرم نرم‌افزاری S30+ هستید؛ این سازنده فنلاندی تصمیمی برای عرضه آن ندارد.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *