۵ مهارت مهم بازاریابی دیجیتال برای سال آینده

۵ مهارت مهم بازاریابی دیجیتال برای سال آینده
  • 1395/12/23
  • مهدی پیوندی
  • 0

به منظور موفقیت استراتژیهای بازاریابی دیجیتال کسب و کارها در سال پیش رو، همینطور که تکنولوژی ها، کانال ها و پلتفورم های بازاریابی تکامل پیدا می کنند، مجموعه مهارتهای متخصصان بازاریابی نیز باید به همین ترتیب تکامل یابد.

آیا تیم بازاریابی شما مهم ترین مهارتهایی که برای موفقیت مستمر و تلاش های مثمر ثمر لازم است را دارد؟

برای تشخیص استعدادهایی که جای خالی شان در کسب و کارتان حس می شود، به این پنج مهارت بازاریابی دیجیتال توجه کنید:

 

  1. تحلیل داده ها

شاید بتوان ادعا کرد که مهم ترین مهارت در بازاریابی دیجیتال در سال آینده و پس از آن، تحلیل داده ها است. به لطف اهمیت و حجم رو به رشد داده ها و اطلاعاتی که از مشتری به دست می آوریم (که با توسعه اینترنت اشیا بیشتر هم خواهد شد)، متخصصان بازاریابی دیجیتال باید کاملا با سنجش و اندازه گیری، معیارها و شاخص ها و تحلیل داده ها آشنایی داشته باشند.

مهارت تحلیل داده ها به بازاریاب کمک می کند تا به این سوال حیاتی پاسخ دهد: «آیا این موثر واقع شده است؟» پاسخ به این سوال، این مزایا را -در کنار مزایای متعدد دیگر- با خود به ارمغان می آورد:

  • کمپین های موثرتر و هدفمندتر
  • افزایش شناخت نسبت به شخصیت خریدار
  • بهبود شخصی سازی ها
  • کاهش نرخ بازگشت (bounce rate)
  • افزایش میزان حفظ مشتری

کوتاه سخن اینکه، اگر کسب و کاری می خواهد که بازاریابی دیجیتال موثری داشته باشد و مشتریان بیشتری را جذب کند، باید از متخصصانی استفاده کند در تحلیل داده ها تبحر دارند.

 

  1. آگاهی نسبت به HTML/CSS

یکی دیگر از مهارت های مهم بازاریابی دیجیتال برای سال آینده، تجربه و دانش مقدماتی در HTML و CSS است. البته نیازی نیست که تیم بازاریابی شما سایت تان را از پایه کدنویسی کند، اما در اختیار داشتن بازاریاب هایی که مهارت پایه کدنویسی را دارند به ارائه واضح تر پیام های کسب و کار شما از طریق طراحی های بصری کمک خواهد کرد، و این خود یکی از بخش های مهم بازاریابی دیجیتال است.

بازاریاب هایی که در کار با HTML و CSS مهارت دارند می توانند طراحی و ظاهر هر چیز، از صفحات فرود گرفته تا کمپین های بازاریابی ایمیلی شما را به روز کرده یا تغییر دهند؛ و از این طریق، آنها را به کانال های موثرتری برای جذب مشتری تبدیل کنند که در نهایت به فروش بیشتر منجر خواهد شد.

 

  1. مهارت در استفاده از ابزارهای اتوماسیون (خودکارسازی) بازاریابی

با ظهور راه حل های پیشرفته اتوماسیون بازاریابی، کسب و کارها به متخصصانی نیاز دارند که در کار کردن با این پلتفورم های متنوع مهارت داشته باشند.

کسب و کارها رفته رفته بیشتر به اتوماسیون تکیه می کنند، چرا که به بازاریاب های دیجیتال اجازه می دهد در حین اینکه برای شرکت پولسازی می کنند، کار بهتری را در زمان کمتر ارائه کنند. ایمیل ها، کمپین های رسانه های اجتماعی و بازاریابی محتوایی خودکار، مشتری و فروش بیشتر و بهتری را عاید کسب و کار می کند.

تیم های بازاریابی دیجیتال به منظور استفاده از مزایای این تکنولوژی ها، باید در استفاده از ابزارهای متنوع اتوماسیون بازاریابی – از جمله نمونه های خارجی آنها می توان به HubSpot، Marketo و Pardot اشاره کرد- که مورد استفاده شرکت های مختلف هستند مهارت داشته باشند.

 

  1. بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی طی سالهای اخیر تبدیل به ستون استراتژی های بازاریابی شده است.

به جای ارسال پیام ها و تبلیغاتی که مخاطبان دیرزمانی است آنها را نادیده می گیرند یا اینکه به طرق مختلف آنها را مسدود می کنند، تولید محتوای باکیفیت درباره موضوعاتی که برای مخاطب شما اهمیت دارد و در نتیجه به تعامل با آن خواهد پرداخت به کسب و کار شما کمک خواهد کرد تا نظر مخاطبان و مشتریان را جلب کند.

سرمایه گذاری روی بازاریاب های دیجیتالی که مهارت بازاریابی دیجیتال و نویسندگی فوق العاده ای دارند به افزایش ترافیک و رتبه طبیعی بالاتر وبسایت کسب و کار شما در نتایج جستجو  منجر خواهد شد، که در نتیجه افزایش فروش را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

 

  1. SEO

و سرانجام، فهرست مهم ترین مهارت های بازاریابی دیجیتال گویا آی تی برای سال پیش رو، با مهارت های بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO؛ در فارسی «سِئو» خوانده و اغلب نوشته می شود) ختم می شود. برای اینکه محتوا، وبسایت، محصولات یا خدمات و اَپ های شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) رتبه بالاتری کسب کنند، ترافیک سایت افزایش پیدا کند و در نتیجه مشتریان بیشتری به سمت کسب و کار شما هدایت شوند، باید بازاریاب شما در مبحث سئو متبحر باشد.

با توجه به اینکه موتورهای جستجو رفته رفته هوشمندتر می شوند و الگوریتم های آنها پیوسته تغییر یافته و به روز می شود، انتظار می رود که در سال پیش رو اهمیت مهارت های سئو برای متخصصان بازاریابی دیجیتال به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کند.

 

سخن آخر

مهم ترین اولویت ها برای به خدمت گرفتن استعدادهای بازاریابی دیجیتال در سال آتی، تبحر در موضوعات اتوماسیون بازاریابی، تحلیل داده ها، HTML و CSS، بازاریابی محتوایی و سئو خواهد بود. کسب و کارهایی که بازاریاب های آنها می توانند به داشتن مجموعه این مهارت ها افتخار کنند، موفق ترین و موثرترین بازاریابی دیجیتال را در سال پیشِ رو در اختیار خواهند داشت.

بنابراین، برای تحلیل مهارت های تیم بازاریابی دیجیتال خود وقت صرف کنید تا اطمینان حاصل کنید که رقبا با استفاده از بازاریاب های توانمندتر در حوزه های بالا، شما و کسب و کارتان را پشت سر نمی گذارند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *