طرح مفهومی جدید آیفون ۸ شرکت اپل، نزدیک‌ترین طراحی را به نمونه واقعی نشان می‌دهد

طرح مفهومی جدید آیفون ۸ شرکت اپل، نزدیک‌ترین طراحی را به نمونه واقعی نشان می‌دهد
  • 1395/12/24
  • مقدم
  • 0

شرکت اپل برای رونمایی از آیفون پرچم‌دار جدید خود در دهمین سالگرد معرفی گوشی‌های آیفون آماده می‌شود و شایعات مختلفی پیرامون طراحی احتمالی آیفون ۸ شرکت اپل وجود دارد. به‌تازگی، وب‌سایت iDrop رندرهایی را از گوشی آیفون ادیشن (آیفون پرچم‌دار جدید اپل که در شایعات گذشته به آن با نام آیفون ۸ اشاره شده) منتشر نموده است که طراحی احتمالی آیفون پرچم‌دار جدید کوپرتینویی‌ها را نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد که این طرح به طراحی نهایی آیفون ادیشن بسیار نزدیک باشد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

رندرها با این فرض طراحی شده است که شرکت اپل در آیفون ادیشن، دکمه فیزیکی Home را کنار خواهد گذاشت و مشابه این عمل را شرکت سامسونگ با گوشی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس انجام داده است. در حقیقت، رندرهای منتشر شده، گوشی پرچم‌دار جدید سامسونگ را با حاشیه‌های بسیار نازک و صفحه‌نمایش به نسبت بزرگ‌تر، یادآوری می‌کند. آیفون پرچم‌دار جدید شرکت اپل با قضاوت براساس این رندرها، طراحی بسیار نزدیکی به گوشی ال‌جی جی ۶ و گلکسی اس ۸ سامسونگ دارد.

حاشیه‌های بالا و پایین صفحه‌نمایش به طور قابل‌توجهی کاهش یافته و سنسور اثرانگشت به زیر نمایشگر منتقل شده است. اینکه رندرهای منتشر شده تا چه حد به نمونه نهایی آیفون پرچم‌دار جدید اپل شبیه است، هنوز مشخص نیست زیرا طراحی نهایی برای آیفون ۸ یا آیفون ادیشن در نظر گرفته نشده است.

به هرحال، اگر شرکت اپل به دنبال عرضه آیفون پرچم‌دار جدید خود با نمایشگر بدون حاشیه و حذف دکمه Home از حاشیه پایین صفحه‌نمایش باشد، طراحی آن ناخواسته به گلکسی اس ۸ و ال‌جی جی ۶ نزدیک خواهد بود. همان‌طور که می‌دانید، افزایش اندازه نمایشگر بدون کشیده‌تر شدن آن و حفظ ابعاد قبلی گوشی، امکان‌پذیر نیست. به همین جهت، کوپرتینویی‌ها نیز از یک نمایشگر با نسبت ابعاد ۱۸ به ۹ در آیفون پرچم‌دار جدید خود استفاده خواهند نمود.

آیفون ۸

هرچند در حال‌حاضر، مشخص نیست که آیفون ۸ یا آیفون ادیشن به نمایشگر OLED مجهز خواهد بود یا این مدل با نمایشگر LCD جدید ژاپن دیسپلی که امکان توسعه گوشی‌های هوشمند با صفحه‌نمایش لبه منحنی را فراهم می‌کند، ارائه می‌شود. کوپرتینویی‌ها همانند طراحی در رابطه با صفحه‌نمایش گوشی پرچم‌دار جدید خود به تصمیم قطعی نرسیده‌اند. با این‌حال، در بیشتر شایعات گذشته به عرضه آیفون ۸ با نمایشگر اولد اشاره شده است.

گمان می‌رود که آیفون ۸ به یک صفحه‌نمایش ۵٫۸ اینچی مجهز خواهد بود که البته تنها ۵٫۱۵ اینچ از نمایشگر قابل استفاده است. باقی نمایشگر به دکمه‌های مجازی اختصاص خواهد یافت و به همین جهت، اندازه قابل‌استفاده از صفحه‌نمایش، کم‌تر از ۵٫۸ اینچ که در شایعات گذشته به آن اشاره شده است؛ خواهد بود.

آیفون ۸

در کنار این تغییرات، شرکت اپل تصمیم دارد تا آیفون ادیشن یا همان آیفون ۸ را با بدنه‌ای شیشه‌ای ارائه دهد و این مدل از شارژ بی‌سیم پشتیبانی خواهد کرد. البته کوپرتینویی‌ها چندین نمونه از آیفون جدید خود را با بدنه سرامیکی نیز تولید نموده‌اند اما به دلیل مشکلاتی که در عرضه گسترده آن پیش می‌آید، احتمالاً در نهایت بدنه شیشه‌ای برای آیفون ۸ در نظر گرفته می‌شود.

باید توجه داشته باشید که شرکت اپل به دلیل تغییراتی که برای عرضه آیفون پرچم‌دار جدید خود در نظر گرفته است، احتمال دارد آن را تا اواخر سال جاری میلادی ارائه ندهد. بهترین زمان برای رونمایی از آیفون ادیشن، ماه نوامبر یا دسامبر است و شرکت اپل می‌تواند از تعطیلات سال نوی میلادی برای فروش بیشتر گوشی‌ پرچم‌دار جدید خود استفاده نماید. هرچند، عرضه نسل بعدی گوشی پرچم‌دار شرکت سامسونگ و سازندگان مطرح دیگر مانند هوآوی پی ۱۱، ممکن است فروش آیفون ۸ یا ادیشن را تحت‌تاثیر قرار دهد.

آیفون ۸

گمان می‌رود که آیفون ادیشن با قیمتی بیشتر از ۱۰۰۰ دلار به بازار عرضه خواهد شد. البته پیش از معرفی رسمی این گوشی، کوپرتینویی‌ها از آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس نیز رونمایی خواهند کرد که قیمت نهایی آن، همانند مدل‌های موجود از آیفون‌های ۲۰۱۶ شرکت اپل است و تغییر چندانی ندارد.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *